English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60 - نمایندگی صالحی

کارگاه آموزشی کنگره 60 - نمایندگی صالحی

جلسه اول از دوره دهم کارگاه‌های آموزشی عمومي ویژه مسافران و همسفران کنگره 60، نمایندگی صالحی به استادی آقای حامد حسيني، نگهبانی آقای اسماعيل و دبیری آقای متين با دستور جلسه ظرفيت ، مسئوليت (قبله گم كردن) در روز پنج شنبه مورخ 94/04/04 رأس ساعت 18:15 آغاز به كار نمود.

 

 

خلاصه سخنان استاد:

من در كنگره ياد گرفتم كه هر چهارده وادي به هم مرتبط هستند.دستور جلسات نيز باهم ارتباطي نزديك و تنگاتنگ دارند.دستور جلسه قبلي وادي دهم يعني صفت گذشته بود ،يعني به دست آوردن منابع اطلاعاتي در كنگره از طريق كتب و سی‌دی‌ها ، ولي تا كجا؟ ؛ زماني كه انسان احساس می‌کند در جا زده و پيشرفت ندارد ، دليل آن نياز به انرژي است و براي كسب انرژي بايد آموزش‌ها را به عمل درآورد كه بهترين امكان براي اين كار قبول كردن مسئوليت می‌باشد تا صفت گذشته تغيير يابد. زماني انسان احساس می‌کند كه نمی‌تواند صفت گذشته خود را تغيير دهد كه اتصال او با منابع انرژي قطع‌شده باشد. سرچشمه كسب انرژي خدمت كردن است كه براي اين مهم بايد مسئوليت قبول كنيم ،چون مهم‌ترین ضلع براي كسب انرژي و احساس آرامش است.

مسئولیت‌پذیری پل ارتباطي بين وادي 10 و 11 است. مسئولیت‌پذیری باعث بالا رفتن احساس امنيت و قدرت دروني و نظم بيشتر می‌شود.البته خدمتي كه صادقانه باشد تا مرا به جايگاه و هدف اصلي نزديك كند. ولي مشكلي كه وجود دارد اين است كه به گفته آقا امين دریکی از سی‌دی‌ها ، مسئولیت‌پذیری هم انرژی‌بخش است و هم می‌تواند باعث تخريب شود. يعني اگر به‌درستی و صادقانه انجام شود باعث ارتقاء و پيشرفت می‌شود. و اما چه چيزي باعث تخريب و آسيب می‌شود؟ اگر در مسئوليت خود دچار كبر و طمع شده باشيم براي ديگران هم می‌توانیم مخرب باشيم و يكي از نشانه‌های اين گره مسئوليت ، نداشتن حال خوب و دخالت كردن در كارهاي ديگران است. يكي ديگر از اين گره‌ها احساس دلسوزي نابجاست كه در چنين حالتي مسئوليت و كارهاي ديگران را انجام داده و ممكن است باعث سقوط آن شخص گرديم.نقطه اوج مسئوليت و ارتقاء براي انسان زماني است كه بتوانيم به ديگران هم آموزش بدهيم.در انتها استاد فرمودند،ما بايد از ابتدا تا انتهاي مسئوليتي كه قبول می‌کنیم مراقب باشيم و در جهت رفع گره‌های مسئوليتي خود حركت كرده و با شناخت آن‌ها در طول مسير به تغيير صفات خود و تزكيه و پالايش خود كمك نمائيم.

عكاس : مسافر كيان

تهيه گزارش : مسافر مجتبي.

منبع کنگره 60: وبلاگ نمایندگی صالحی.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .