English Version
English

ترک‌های ناموفق

ترک‌های ناموفق

به نام خدا



از نیاز بدن و راه‌اندازی سیستمx  تاوسوسه

وسوسه چیست ؟ و راه‌های مقابله با آن کدم‌اند ؟ با نگاهی گذرا به کلمه وسوسه، شاید به همین اندازه بسنده کنیم و بگوییم : میل به تجربه مجدد انجام کاری که درگذشته از آن خاطره خوبی داریم. اگرچه که این موضوع در بسیاری موارد، صدق می‌کند، اما اجازه دهید با نگاهی عمیق‌تر، وسوسه را ارزیابی نموده، تا بدانیم از چه قدرتی برخوردار است.

شخص مصرف‌کننده‌ای که اقدام به ترک می‌کند، پس از مدتی، نمی‌داند چرا این‌همه از درون آشفته، رنجور و حساس است ؟ خوب به یاد دارم، زمانی که چند روزی قطع مصرف می‌کردم و مرفین از جسمم خارج می‌شد، روزهای اول، شاداب و سرحال بودم، پرانرژی روزم را آغاز می‌کردم، طبیعت را زیباتر، احساس می‌کردم اما چند صباحی بیشتر طول نمی‌کشید و پس‌ازآن دنیا برایم خیلی کوچک‌تر از گذشته به نظر می‌رسید، نمی‌دانستم چرا این‌قدر کم‌حوصله و بی‌طاقت شده‌ام؟ و پرواضح بود که هیچ جوابی نمی‌توانستم برای خود بیابم. در این ایام، ذهنم مدام درگیر وسوسه مجدد مصرف بود که زیرکانه با خود، خاطرات خوب گذشته را در افکارم زنده می‌کرد و من نیز که همچنان اثیر غروری کاذب بوده و حاضر نبودم بپذیرم که قدرت کنترل مصرف نخواهم داشت و از سوی دیگر همچنان مواد را تنها راه‌حل بیرون رفتن از آن شرایط می‌یافتم، در برابر قدرت عظیم وسوسه فکری، تسلیم‌شده و مجدداً" مصرف را آغاز می‌کردم. بسیاری از ما، باوجودی که می‌دانستیم و از تجربه ترک‌های ناموفق گذشته دریافته بودیم که بقول کتاب، تنها راه جلوگیری از فعال شدن مجدد اعتیاد،را خودداری از مصرف، در همان بار اول می‌دانستم.
اما زمانی که در کنگره قرارگرفته و صورت‌مسئله اعتیاد برایم روشن شد و فهمیدم که اعتیاد یک بیماری است و باید درمان شود شروع به سفر کردم و طی پله‌های21 روزه حدوداً 11 ماه زمان برد که در آن زمان  آموزش لازم را دیدم و بعد از فرمان صدور قطع از بنیان‌گذار کنگره 60 به رهایی و درمان و تعادل رسیدم. و حالا دیگر خبری از وسوسه نیست و حساب من با اعتیاد صفر است.
و این را مدیون کنگره هستم .

منبع:نمایندگی کنگره60اراک

نویسنده:بهمن مشفق

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .