English Version
English

گزارش همایش تیرماه ۱۴۰۰ به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در استان مرکزی شهر اراک

گزارش همایش تیرماه ۱۴۰۰ به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در استان مرکزی شهر اراک

در روز سه‌شنبه مورخ ۶ تیرماه ۱۴۰۰ همایشی به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر و معرفی روش درمانی  DST با حضور مسئولین بخش‌های مختلف در استان مرکزی و به میزبانی نمایندگی کنگره ۶۰ پروین اعتصامی اراک برگزار گردید.

سخنان استاد:

سلام دوستان بابک هستم مسافر؛ خدمت همهٔ حضار عزیز مخصوصاً مهمانان گرامی خیرمقدم عرض می‌کنم، جناب سرهنگ سلیمانی از پلیس مبارزه با مواد مخدر، آقای ملک‌حسینی دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارز با مواد مخدر و عزیزانی که از دانشگاه علوم پزشکی تشریف آورده‌اند و پزشکان عزیز کلینیک‌های محترم کنگره ۶۰ که امروز در جمع ما هستند. من در ابتدا عرض کنم خدمت مهمانان عزیز که با روال جلسه ما آشنایی پیدا بکنند، اول صحبت‌ها و سخنرانی‌ها را دررابطه‌با بحث کنگره پیش می‌بریم و بعد سعی می‌کنیم از حضور عزیزان استفاده بکنیم که آشنایی با کنگره را پیدا کرده باشند، روی همین حساب اگر سخنرانی مهمانان گرامی را به اواسط جلسه انتقال دادیم حمل بر بی‌ادبی و جسارت خدمت عزیزان نباشد. من با اجازه از شما می‌خواهم چنددقیقه‌ای را توضیح بدهم که اصلاً مبحث اعتیاد و درمان به روش Dst به چه شکل است؛ در کنگره ۶۰ با ارائه تئوری ایکس توسط مهندس دژاکام، بنیان کنگره ۶۰ در سال ۱۳۷۸ دلیل اعتیاد فرد را تخریب در سیستم مخدرهای طبیعی بدن، نوروترانسمیترها، ناقل‌های عصبی در فضای بین سیناپسی و مجموعه هورمون‌ها و غدد درون‌ریز بدن در نظر گرفتند و با ارائه تئوری ایکس شاید صورت‌مسئله و آن حلقه گمشدهٔ بحث اعتیاد و علت اینکه چرا افراد در ترک‌های متوالی با روش‌های مختلف درمان اعتیاد برایشان اتفاق نمی‌افتاد و باز مجدداً بازگشت برایشان اتفاق می‌افتاد تا حدود زیادی مشخص شدما در کنگره ۶۰ اعتقاد داریم که کلیه مواد اعتیادآور که انسان را از حالت تعادل طبیعی خارج می‌کند از هر دسته و خانواده‌ای که باشد، تخریب‌کننده همان سیستم ایکس یا سیستم تولیدکننده مخدر طبیعی بدن است که اصطلاحاً در کنگره به آن آنتی ایکس گفته می‌شود؛ یعنی هرگونه ماده مخدری که توسط یک شخص مصرف می‌شود به‌عنوان آنتی ایکس شناخته می‌شود. دررابطه‌با نظریه‌های درمان ۲ نظریه وجود دارد؛ ما برای رسیدن به درمان قطعی حتماً باید این سیستم را بازسازی بکنیم، بازسازی سیستم ایکس و تولید مجدد مخدرهای طبیعی بدن از نظر کنگره ۶۰ حداقل ۱۰ ماه زمان می‌برد؛ همان‌طوری که وقتی گندم کاشته می‌شود مدتی طول می‌کشد تا به بار بنشیند تا بشود آن را درو کرد یا هر پروسهٔ دیگر در طبیعت نیازمند این است که مسیر زمانی خودش را طی کند دررابطه‌با درمان اعتیاد هم به همین شکل است و برای راه‌اندازی سیستم شبه افیونی بدن حداقل ۱۰ ماه زمان لازم داریم.

دررابطه‌با بحث درمان اعتیاد دو نظریه داریم: نظریه اول را در کنگره ۶۰ می‌گوییم که هر نوع ماده‌ای که مصرف آن منتهی به اعتیاد می‌شود می‌تواند داروی درمان همان ماده بشود یعنی یک نفر که تریاک مصرف می‌کند با روش درمانی  dst کنگره ۶۰ می‌تواند با داروی خود تریاک درمان بشود یا یک نفر که الکل مصرف می‌کند با خود الکل به‌شرط اینکه پروسه درمان و تیپر را طی بکند می‌تواند به درمان برسد و یا هرکدام از مواد دیگر نیز به همین شکل است. نظریه دوم؛ بهترین دارو و کامل‌ترین دارویی که در کنگره ۶۰ به‌عنوان داروی درمان اعتیاد می‌شناسیم اوپیوم تینکچر یا همان شربت تریاک است که به علت آلکالوئیدهای مختلفی که درون خودش دارد. این آلکالوئیدها ضدافسردگی، ضد درد، آرام‌بخش هستند و این دارو به‌خاطر مواد نشاط آوری که دارد باعث ترشح انکفالین‌ها، اندروفین‌ها و کلیه مخدرهای طبیعی بدن خواهد شد. در زبان ساده درمان اعتیاد را در کنگره ۶۰ ما این‌گونه در نظر می‌گیریم که شخصی که مصرف‌کننده هر نوع ماده مخدری که هست بعد از طول درمان با هر روشی به درمان اعتیاد که می‌رسد در انتها آن فرد را اگر در انبار مواد مصرفی خودش بخوابانند و شب خوابش ببرد یعنی اگر یک نفر که مصرف‌کننده هروئین است بعد از اینکه طول دوره درمانش طی شد در انبار مواد مخدر هروئین بماند و شب در آن انبار خوابش ببرد نه اینکه شب تا صبح خودش را در فشار و استرس نگه دارد که نکند من بروم و مواد مصرف کنم. وقتی خوابش می‌برد یعنی اینکه آن ماده مصرفی با سنگ و چوب و کاغذ برایش یکی شده‌اند. حالا در هر روشی در هر جای دنیا افراد می‌توانند به این نتیجه برسند و آن روش برای ما محترم است، در کنگره ۶۰ ما درمان قطعی را این می‌دانیم که فردی که به درمان رسید بتواند به این نتیجه برسد و به جایی برسد که باید ببیند چگونه می‌تواند انسان بهتری برای خودش، خانواده‌اش و جامعه‌اش باشد و پرونده اعتیاد برای همیشه برایش بسته شده باشد.

در روش dst درمان تدریجی یا کاهش پله‌ای مصرف؛

D:ضریب کاهش دارو است که برابر با ضریب ۰٫۸ است.

S : یعنی در طول درمان در پله‌های مختلفی که دارو از آن کاسته می‌شود. هر دفعه با ضریب ۰٫۸ یک‌پنجم از میزان مصرف دارو کم خواهد شد تا اینکه کم‌کم میاید در پله‌های متوالی دارو کم می‌شود و به صفر می‌رسد. کاهش پله‌ها یا افزایش در پله‌های ۲۱ روزه انجام می‌شود یعنی بعد از گذشت هر ۲۱ روز مصرف دارو یک‌پنجم کاهش پیدا می‌کند.

T: به معنای این‌که طول مدت این پروسه حداقل ۱۰ ماه زمان می‌برد .

در ادامه بقیه موارد را در طول جلسه توضیح می‌دهیم. انشا الله در ادامه و قسمت‌های بعدی از وجود عزیزان و مهمانان و هم از حضور بقیه اعضا کنگره ۶۰ استفاده کنیم تا اینکه انشا الله جلسه پربارتری را برگزار کنیم. از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید از همه شما عزیزان سپاسگزارم.

در ادامه همایش یکی از همسفران در جایگاه قرار گرفتند و دل‌نوشته‌ای را ارائه نمودند:

سلام دوستان مهری هستم یک همسفر؛

خیلی خوشحالم که امروز در این جمع هستم. عرض ادب و احترام و خیرمقدم دارم خدمت مهمان‌های گرامی و حضار محترم و همه عزیزانی که امروز اینجا در جمع بزرگ خانواده کنگره ۶۰ هستند. وقتی صحبت از اعتیاد می‌شود معمولاً افکارعمومی به سمتی می‌رود که افراد مصرف‌کننده به چشم می‌آیند و در واقع آمار و ارقامی نشان داده می‌شود که نشان‌دهنده این است که چه تعداد از آدم‌هایی که در جامعه هستند مواد مصرف می‌کنند و چه روش‌های درمانی‌ای وجود دارد و چه مقدار موفق و چه مقدار ناموفق بوده‌اند و خیلی کم پیش میاید که به خانواده‌های افراد مصرف‌کننده اشاره بشود و کسی اصلاً به این موضوع فکر نمی‌کند که این آدم‌هایی که کنار انسان‌های مصرف‌کننده زندگی می‌کنند قسمتی از این پروسه درمان هستند و باید به آنها فکر بشود و کنگره ۶۰ تنها جایی که به‌جرئت می‌توانم بگویم که به خانواده مصرف‌کننده فکر کرده است؛ پررنگ، جدی و اصولی و برای آن روش درمانی دارد و انجامش می‌دهد و به نتیجه می‌رسد.

آدم‌هایی که مثل من همسفر از این در وارد می‌شوند آدم‌هایی هستند که اعتیاد را با پوست و گوشت و استخوان حس کرده‌اند. آدم‌هایی هستند که وقتی از این در وارد می‌شوند در یک نقطه باهم مشترک هستند یعنی از این در من همسفر وقتی وارد شدم خیلی درها را زده بودم و خیلی جاها رفته بودم و خیلی کارها کرده بودم که فقط اعتیاد از زندگی من بیرون برود. تمام همو غم من این بود که به‌سرعت فقط این مواد مخدر از زندگی من بیرون برود و تمام بشود و دیگر به این فکر نمی‌کردم که اسمش بیماری است و یا اسمش چه چیزی است و فقط می‌خواستم که نباشد. آن‌قدر درد و زخم و رنج و آسیب و ترکش از اعتیاد به من رسیده بود که فکر می‌کردم که اگر اعتیاد نباشد من خوشبختم و همین. تمام. هیچ چیزی دیگر در زندگی من نیست که به من آسیب بزند، غیر از مواد مخدر؛ اما وقتی‌که از این در وارد شدم و اینجا نشستم؛ اولین اتفاقی که می‌افتد به شما مشاوره داده می‌شود؛ از نظر من همسفر مشاوره اولین جلسه قلب یک پروسه درمانی است. چرا؟ چون مثل یک قلب حسی را به شما پمپاژ می‌کند که پر از امید به زندگی است یک نگاه دیگر است و یک اندیشه دیگر را به ما می‌دهد. بطوریکه شما اینجا همسفر هستید و ایشان هم مسافر هستند و قرار است که ایشان درمان بشود و شما هم درمان بشوید قرار نیست تماشاچی باشید و کنار بنشینید و بگویید که من کاری به این قضیه ندارم تا خوب بشود و بعد برویم. به من می‌گویند شما درد و رنج دارید و ما می‌دانیم و ما اینجا هستیم که به شما با یک کادر درمانی متخصص و یک روش اصولی به شما کمک کنیم برای شما جزوه‌ها، سی‌دی‌ها و اصول و روش درمان مشخص می‌شود و من هسفری که اینجا نشسته‌ام لزوماً اعتیاد را در ازدواجم تجربه نکرده‌ام و اکثر خانم‌هایی که امروز اینجا نشستن کسانی هستند که اعتیاد را از بچگی‌شان تجربه کرده‌اند. یک پدر مصرف‌کننده، یک برادر مصرف‌کننده و گاهاً یک مادر مصرف‌کننده و یک خانواده دچار اعتیاد و بعد یک ازدواج دچار اعتیاد و واقعاً این‌ها زخم، رنج و درد است. راجع به بچه‌های طلاق حرف می‌زنیم، راجع بچه‌های کار حرف می‌زنیم اما هیچ‌کس بچه‌هایی که در خانواده‌هایی بزرگ می‌شوند که به‌ظاهر موفق‌اند و اما این بچه‌ها آسیب می‌بینند، آن‌ها ریشه این خانواده‌اند و دیده نمی‌شوند. زخم‌هایی به آن‌ها زده می‌شود دیده نمی‌شوند و کنگره جایی است که این زخم‌ها را دیده است و می‌شناسد و راجع به آن حرف می‌زند.

وقتی‌که یک همسفر یک سی دی آموزشی را گوش می‌دهد و راجع به آن حرف می‌زند دائم می‌گوید که اینجای صحبت دقیقاً با من بود. چرا این حرف را می‌زند؟ چون دارد از چیزهایی برای او می‌گوید که درد و زخم و رنجش برایش بوده است و می‌گوید که اگر شما نسبت به بقیه آدم‌هایی که اطرافت می‌شناسی بیشتر رنج‌کشیده‌ای و اگر درد بیشتری دیدی پس پادزهر بیشتری می‌گیری پس تو یک آدم موفق هستی و اگر اینجا درمان بشوی می‌توانی بلند بشوی و دیگران هم که مثل خودت هستند می‌توانی کمک کنی و یک جامعه دیگر بسازید و بچه‌هایی پرورش بدهی که حرفی برای گفتن داشته باشند و همسفر وقتی وارد کنگره می‌شود متوجه می‌شود که رنج‌های تو سرمایه‌های تو هستند و از داشتن آن‌ها خجالت نکش و غصه نخور و به خودت یک‌جور دیگر نگاه کن و تو آدم بزرگی هستی حق داری شاد باشی اندیشه نو داشته باشی ورزش کنی حالت خوب باشد مادر موفقی باشی و یک زن مستقل باشی و با یک اندیشه درست و من به‌عنوان یک همسفر احساس می‌کنم که آدم‌های زیادی بیرون این در هستند که منتظرند و شاید کنگره تنها جایی است که می‌تواند کمک کند و کسانی که امروز مهمان ما هستند و اینجا هستند کمک کنند و به این موضوع بال‌وپر بدهند که دست‌هایمان در دست هم باشد و جامعه بهتری را بسازیم.

در ادامه همایش دیده‌بان محترم آقای بابک از دیده‌بان رابط شعب شهرستان‌های کنگره ۶۰ درخواست کردند که در جایگاه قرار بگیرند و توضیحات لازم را ارائه بفرمایند:

سلام دوستان احمد هستم یک مسافر؛

خوشحالم در خدمتتان هستم از خداوند تشکر و قدردانی می‌کنم به‌خاطر اینکه امروز در جایی قرار گرفتیم که رحمت خداوند شامل حال ما شد و شامل حال شهرهای ما، جامعه و کشور ما شده است، ما همه شهادت می‌دهیم که اعتیاد کاملاً درمان قطعی دارد و این درمان قطعی راهش پیدا شده است، توسط فردی از جمع خود ما که جناب آقای مهندس دژاکام هستند. این روش و متد در سرتاسر ایران گسترش پیدا می‌کند و این باعث خوشحالی بسیار است که این اتفاق در کشور ما افتاد. من به سهم خودم از زحمات ایشان و خانواده محترمشان تشکر می‌کنم که اگر بنده امروز اینجا ایستادم و بعد از بیست سال رهایی مرهون حرکت ایشان هستم، چراکه ایشان بعد از رهایی و کشف این متد و روش می‌توانستند به کار و زندگی خودشان بپردازند و این را گسترش ندهند اما این روش را با تأسیس و راه‌اندازی کنگره ۶۰ ارائه دادند. در بند دوم قوانین آمده است که هدف اصلی کنگره ۶۰ تحقیقات علمی و کاربردی برای شناخت انسان مواد مخدر و ارائه طریق به مصرف‌کنندگان و خانواده‌های آنها برای رهایی از اعتیاد است. به مصرف‌کنندگان باید راهی را نشان بدهیم که آن راه به نتیجه برسد. تبریک می‌گویم به اعضای کنگره ۶۰ برای اینکه روز شنبه، ۵ تیرماه ۱۴۰۰ در ستاد مبارزه با مواد مخدر، کنگره ۶۰ به‌عنوان سمن برتر انتخاب شد و از دست سرتیپ سردار مومنی رئیس نیروی انتظامی کل کشور تندیس دریافت کرد و به‌عنوان تنها سمن در حوزه اعتیاد و فعالیت‌های اثربخش در این حوزه بود. مسائل بعضی اوقات آن‌قدر ساده است که انسان به‌سادگی از کنار آن رد می‌شود. یک سری قوانین در زندگی وجود دارد که اگر به آن توجه نکنیم مثل یک کلاف سردرگم دنبال سرنخ می‌گردیم، ما باید برای حل مشکل، مشکل را جزءجزء کنیم و مشکل را بشکافیم و به اجزای آن توجه کنیم و قطعاً راهش را پیدا خواهیم کرد و به نتیجه خواهیم رسید. کنگره ۶۰ اعتقاد دارد در جهان یک سری اطلاعات گنگ و مبهم راجع به اعتیاد وجود دارد و این اطلاعات گنگ و مبهم است که راهی را که نشان می‌دهد به نتیجه نخواهد رسید. یک ماه پیش آماری از انگلستان داشتیم که این آمار بیان می‌کرد که ۹۸ درصد افرادی که با روش‌ها و متدهای مختلف ترک کرده بودند در سال اول مجدد به اعتیاد برگشت کرده بودند و ۲ درصد از آن‌ها هم به ۲ سال نرسیده بودند و این موضوع به این جهت است که این تفکر وجود ندارد که شاید راه ما اشتباه باشد و چرا به این نتیجه باید برسیم. چرا آمار کنگره بالای ۸۶ درصد در ماندگاری در درمان است؛ این آمار و ماندگاری در درمان به جهت راه و متد و داروی درمان است.

پس ما سؤال می‌کنیم که اعتیاد چه هست؟ در کنگره ۶۰ و در صورت‌مسئله اعتیاد آمده است که یک فرد مصرف‌کننده سه قسمت از شهر وجودی‌اش مورد آسیب واقع شده است؛ یک جسم؛ وقتی می‌گوییم به جسم مصرف‌کننده تخریب وارد شده است، به کجای جسم تخریب وارد شده است، ما باید بدانیم دقیقاً کجا تخریب وارد شده است، آن اجزا را باید بشناسیم و راه را برای ترمیم آن باز کنیم. در غیر این صورت نمی‌توانیم جسم را به‌سلامت برگردانیم و نمی‌توانیم بگوییم که تو موادت را قطع کن و خوب می‌شوی؛ پس چرا خوب نمی‌شوند؟ من که الان اینجا ایستادم فقط خونم را عوض نکردم و همه کاری را انجام دادم و نشد، پس چرا به کنگره که آمدم شد و درمان در من اتفاق افتاد، برای این‌که اجزاء شکافته شد. فردی که مصرفش را شروع می‌کند در طول زمان یک جابه‌جایی و جایگزینی ایجاد می‌شود، جایگزینی در قسمت مخدرهای طبیعی بدن؛ یک سیستم در جسم انسان وجود دارد که مخدرهای طبیعی تولید می‌کند و مخدرهایی هستند که به‌واسطه آن‌ها ما راحت می‌خوابیم و اگر دست یا پایی می‌شکند ما در نیم ساعت اول می‌گوییم اصطلاحاً بدن گرم است و درد را احساس نمی‌کند، این مخدرها هستند که ترشح می‌شوند؛ انکفالین، دینورفین و اندروفین در بدن تولید می‌شوند. اندروفین ۲۰۰ برابر مرفین قدرت دارد. این جایگزینی در آن بخش صورت می‌گیرد و تا آن بخش را اصلاح نکنیم به درمان قطعی نمی‌رسیم. جای مخدرهای طبیعی بدن را هیچ‌چیز نمی‌تواند بگیرد؛ نه خانواده، نه کار، نه ایمان، نه خداوند. مگر جای خون بدن انسان را چه چیزی می‌تواند بگیرد؟! جای کلسیم را چه چیزی می‌تواند بگیرد؟! یک چیزی مثل خودش باید باشد. جایگزین در طول زمان اتفاق افتاده است و حداقل ۱۰ ماه طول می‌کشد تا با داروی مناسب، میزان مناسب و زمان مناسب به تعادل اولیه برگردانده و شخص به‌سلامتی برسد در قسمت دیگر که در فرد مصرف‌کننده تخریب ایجاد شده قسمت تفکر و اندیشه است ما اصطلاحاً می‌گوییم جهان‌بینی، چون به جهت تأثیر مصرف در فرد تمام نگاهش از حوزه مواد مخدر است حتی غذا خوردن و رفتن سرکار و تمام مسائل زندگی این باید تغییر کند با چه؟ با دانستن قوانین، ما یک کتاب عظیم داریم که از آن فاصله گرفته‌ایم به نام کلام‌الله و تمام چهارده وادی کنگره ۶۰ قوانین برگرفته شده از درون این کتاب عظیم است. وادی اول می‌گوید با تفکر ساختارها آغاز می‌شود بدون تفکر آنچه هست روبه‌زوال می‌رود "لایات لِقَوم یَتَفکرون"

وادی دوم می‌گوید هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد، تو یک موجود بی‌مصرف نیستی. وادی سوم می‌گوید باید دانست هیچ موجودی به‌اندازه خود انسان به خویشتن خویش فکر نمی‌کند باید به فکر خودت باشی و خودت را درمان کنی. وادی چهارم که در حوزه اعتیاد بسیار کاربردی است در مسائل حیاتی مسئولیت دادن به خداوند یعنی سلب مسئولیت از خویش، من مسئولیت را به قدرت برتر و خداوند می‌سپارم که او اصلاحات را در من به وجود بیاورد این مسئولیت برای من است. ما این وادی‌ها را طی می‌کنیم تا به وادی چهاردهم برسیم که محبت است و پیامی دارد در این وادی می‌گوید بشکافید آنچه شکافتنی نیست در دل سنگ بروید و ترکیب‌ها را جدا نمایید دقیقاً کاری که کنگره ۶۰ انجام می‌دهد و از نظر کنگره ۶۰ درمان یعنی فرد هروئینی و تریاکی شب در انبار مواد بخوابد و خوابش ببرد و حتی خواب ماده مخدر هم نبیند، این از نظر کنگره ۶۰ درمان است. ما افرادی داریم که مبصر کلینیک هستند این‌ها در کلینیک کمک می‌کنند این افراد مصرف‌کننده بودند الان هم جلویشان متادون است و هم شربت ot پس چرا وسوسه ندارند برای اینکه سیستم درست راه‌اندازی شده و تشنه‌اش نیست که دنبال آب بگردد و این را مسئولین کشور باور کردند و باید به آن توجه کنند. اگر امروز شاهد این همایش‌ها و گردهمایی هستیم نتیجه پشتیبانی تمام مسئولین در این حوزه است و اگر این جا ایستادم زحمات این عزیزان است و من به سهم خودم از طرف کنگره ۶۰ بسیار از این عزیزان تشکر می‌کنم و قدردان زحمات این عزیزان هستم از نیروی انتظامی، شورای مواد مخدر و شهرداری‌ها و همه عزیزانی که به ما کمک می‌کنند تا بتوانیم کار خودمان را سهل‌تر انجام بدهیم. همین‌طور که در بند ۲ قوانین مطرح شده که کنگره ۶۰ تحقیقات علمی است زمانی که آقای مهندس کنگره را تأسیس کردند و عزیزان این روش را انجام دادند و بعد از مدتی آقای مهندس دیدند که افرادی می‌آیند و می‌گویند من یک مریضی داشتم و بعد از اینکه درمان شدم مریضیم خوب شد و مهندس هم می‌گفتند خدا را شکر، بعد یک نفر می‌آمد می‌گفت مهندس من ۱۵ سال بچه‌دار نمی‌شدم بعد از درمان بچه‌دار شدم مهندس می‌گفتند خدا را شکر، این خدا را شکرها آن‌قدر زیاد شد که مهندس به نتیجه رسیدند که ارتباطی بین کارکرد سیستم ایکس یعنی مخدرهای طبیعی بدن ناقل‌های عصبی هورمون‌های درون‌ریز و برون‌ریز و مدیاتور ها همه این مجموعه‌ها و بیماری وجود دارد؛ به‌خاطر بازخوردهایی که آمد و کم‌کم این‌ها اضافه شد. افرادی داشته و داریم، دو سال پیش یک نفر از بوشهر مراجعه کرد ایشان مبتلا به سرطان خون بودند سفر خودشان را آغاز کردند و دکتر به ایشان گفت که کارهایت را انجام بده که حداکثر ۶ ماه بیشتر حیات نداری این شخص مراجعه کرد که من می‌خواهم خوب شوم، من این‌قدر به این راه ایمان دارم گفتم اگر درمانت را به‌درستی پیش ببری و کارهایی که بهت می‌گویند به‌درستی انجام بدهید خوب‌خواهی شد فردی ۳۵ ساله دارای همسر و فرزند دوماهه، دو سال درمانش طول کشید و بالاترین آزمایش‌های و اسکن‌های هسته‌ای و آزمایش‌های مختلف انجام شد تمام مدارک موجود است و این شخص کاملاً به زندگی عادی برگشته. آقای مهندس روی چهار نوع سرطان تحقیقات انجام دادند و تمام اطلاعات یک ماه دیگر بیرون خواهد آمد در شش مجمع علمی جهانی مطرح شده و در چند قسمت انتخاب شده است خیلی کامل توضیح نمی‌دهم باید منتظر باشیم به‌صورت علمی بیرون بیاید ولی از نظر ما کار کاملاً انجام شده است به فرانسه، آمریکا، اسپانیا داده شده و این یک راهی را باز می‌کند در سیستم پزشکی راهی که آمده اعتیاد را درمان کند، یک راهی باشد که خیلی از بیماری‌ها هم درمان شود و نگاه متخصصین را به مخدرهای طبیعی بدن معطوف می‌کند و می‌گوید منشأ اینجاست که اگر این درست بشود تمامی بیماری‌ها درست می‌شوند و این مرهون درمانDST است که کشف آقای مهندس است و صورت نمی‌گیرد مگر با داروی مناسب.

آقای مهندس فرمودند من کاشف تریاک جدید هستم چون این تریاک دورو دارد یک رو تخریب و ویرانی و خانمان‌سوز بودن یک رو کاملاً الهی و دارویی بسیار حیات‌بخش بسیار قوی که ما نمونه‌اش را در هستی نداریم اگر با متد و شیوه درست از آن دارو استفاده کنیم درمان اعتیاد به‌سادگی در کنگره انجام می‌شود و این دارد روی بیماری‌های دیگر هم کار می‌شود، امیدوارم همه دست‌به‌دست هم این را گسترش بدهیم..خیلی از خداوند سپاسگزارم و اگر امروز همسفری می‌بینیم با شال نارنجی این همسفران حدود ۸۰۰ ساعت آموزش‌دیده‌اند هر فردی که به درجه کمک راهنمایی می‌رسد برای اینکه به دیگران کمک کند که حدود ۸۰۰ ساعت کارگاه آموزشی گذرانده امتحان‌داده آزمون داده شده و اگر شرایط لازم را داشته باشد به او اجازه خدمت داده می‌شود و این مسئله را خواستم مطرح کنم که در مهندسی اعتیاد آقای مهندس دژاکام یک مثلث مطرح‌کردن یک ضلع تغذیه یک ضلع اشباع و یک ضلع سازگاری است که این موضوع جایگزینی طبق این متد جلو می‌رود و ما به نتایج ارزنده‌ای رسیدیم و امیدواریم که عزیزانی که در هر حوزه تحقیقات و کار می‌کنند بتوانند وارد شوند و راه باز است که تحقیقات خودشان را ارائه بدهند، یک پرتال تهیه شده است ان‌شاءالله به‌زودی پسورد ورودی این پرتال را مهندس به دبیران شورای مواد مخدر کشور خواهند داد که با ورود به این پرتال تمام اطلاعات در مورد کنگره ۶۰ را می‌توانید استخراج کنید که بیشتر بتوانید با این سیستم و متد آشنا شوید. خیلی سپاسگزارم و ممنون از برگزارکننده‌ها امیدوارم همه ما دست‌به‌دست هم بدهیم و این توفیق را که خداوند نصیب تک‌تک ما کرده بهترین استفاده را ببریم، سپاسگزارم از اینکه توجه کردید.

در ادامه این همایش تعدادی از مسافران که از بند مواد مخدر و سیگار رهایی یافته‌اند اعلام سفر نمودند:

سلام دوستان رضا هستم یک مسافر؛

آخرین آنتی ایکس مصرفی تریاک طول سفر اول ۱۲ ماه و ۲۰ روز روش درمان dst به راهنمایی آقای مسعود مدت رهایی ۱۰ سال و ۶ ماه و چند روز

سلام دوستان فرهاد هستم یک مسافر؛

آخرین آنتی ایکس شیره روش درمان dst با شربت ot مدت ۱۴ ماه و ۱۰ روز به کمک راهنمایی دکتر احمدرضا سمیعی سفر کردم آزادی از بند مواد ۱۵ روز، آنتی ایکس سیگار روش درمان dst با دارویی نیکوتین خوراکی مدت ۹ ماه و ۲۰ روز با استادی آقای رضا خندابی سفر می‌کنم و در حال سازگاری هستم.

سلام دوستان بهزاد هستم یک مسافر؛

 با ۱۰ سال تخریب هروئین، شیشه، متادون وارد کنگره شدم، به روش dst و داروی ot مدت ۱۱ ماه و ۲۱ روز به کمک راهنمایی استاد خوبم آقای محمد سفر کردم رهایی ۱۱ ماه. آنتی ایکس سیگار به روش dst با داروی نیکوتین خوراکی مدت ۱۰ ماه ۷ روز به کمک راهنمایی آقای منصور سفر کردم رهایی ۱۰ روز.

سلام دوستان فرهنگ هستم یک مسافر؛

هجده سال تخریب الکل، حشیش، شیشه به‌صورت خوراکی و استنشاقی، هروئین، گل، قرص، متادون، روش درمان dst داروی ot مدت ۱۱ ماه و ۲ روز به کمک راهنمای آقای محمد سفر کردم اکنون ۴۰ روز است که آزاد و رها هستم. آنتی ایکس سیگار روش درمان dst با داروی نیکوتین خوراکی مدت ۲ ماه و ۱۲ روز است با کمک راهنمایی آقای مهدی در حال سازگاری هستم ورزش در کنگره والیبال

 

سلام دوستان حمید هستم مسافر؛

 با ۲۵ سال تخریب انواع مواد مخدر از جمله حشیش، تریاک، هروئین، متادون، کراک و شیشه وارد کنگره شدم ۱۷ ماه با روش dst با استادی جناب آقای مسعود ابراهیمی و دکتر احمدرضا سمیعی در کلینیک حامی سفر کردم مدت رهایی ۱ سال و ۱۱ ماه و ۲۰ روز. آنتی ایکس سیگار روش درمان dst داروی درمان نیکوتین خوراکی ۱۰ ماه ۱۸ روز با راهنمایی استاد رضا خندابی سفر کردم رهایی ۲ سال و ۱۰ ماه.

سلام دوستان رضا هستم یک مسافر؛

آخرین آنتی ایکس کمیکال، شیره و تریاک روش درمان dst داروی درمان شربت ot ۱۰ ماه با راهنمایی آقای رضا سفر کردم رهایی ۱ سال و ۴ ماه. آنتی ایکس سیگار روش درمان dst با نیکوتین خوراکی ۱۱ ماه به راهنمایی آقای منصور سفر کردم رهایی از بند نیکوتین ۱۰ روز و رشته ورزشی در کنگره فوتسال.

 

سلام دوستان حمید هستم یک مسافر؛

با تخریب هفت سال تریاک و قرص وارد کنگره شدم با روش dst و داروی ot مدت ۱۱ ماه و ۵ روز با کمک راهنمای آقای رضا از شعبه پروین اعتصامی سفر کردم مدت رهایی ۱ سال و ۴ ماه و ۱۴ روز ورزش در کنگره فوتسال.

سلام دوستان حسین هستم مسافر؛

آنتی ایکس تریاک و شیره روش درمان dst داروی درمان شربت ot ۱۰ ماه و ۲۱ روز با راهنمای بسیار خوب آقای مرتضی رهایی ۲۰ ماه و ۲۰ روز ورزش در کنگره فوتسال و والیبال

سلام دوستان مهدی هستم یک مسافر؛

آنتی ایکس شیشه روش درمان dst داروی درمان شربت ot طول سفر ۱۴ ماه با راهنمایی استاد خوبم آقای محمد جافری رشته ورزشی دوچرخه‌سواری رهایی ۱۷ ماه.

سلام دوستان علیرضا هستم یک مسافر؛

آنتی ایکس تریاک، متادون و قرص در ضمن من بیماری صرع داشتم که با متد dst و داروی ot و با راهنمایی‌های خوب آقای رضا علاوه بر اعتیاد به مواد مخدر و سیگار این بیماری هم در من به درمان رسید مدت رهایی ۴ سال.

در ادامه همایش جناب آقای ملک‌حسینی دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در جایگاه قرار گرفتند و توضیحاتی را ارائه نمودند:

عرض سلام و صبح‌به‌خیر دارم خدمت شما عزیزان.

در ابتدا از مسئولین محترم حوزهٔ جمعیت احیای انسانی کنگره شصت و همچنین از همکاران خوبم در مجموعه شورا و همکاران خوبمان که از شهرستان خمین، دلیجان و ساوه تشریف آوردند هم، کمال تشکر را دارم. هفته مبارزه با مواد مخدر را تبریک می‌گویم و یاد و خاطرهٔ شهدای گرامی این عرصه و کلیه شهدای عزیز را نیز گرامی می‌داریم که اگر امروز به‌راحتی کنار هم نشسته‌ایم و مطالب را به یکدیگر منتقل می‌کنیم، مدیون این عزیزان هستیم.

خدا را شکر می‌کنیم که خروجی سال ۹۹ به اینجا رسید که رهایی بچه‌ها را می‌بینیم و این نتیجهٔ زحمات همهٔ افرادی است که امروز با لباس‌های رسمی در اینجا حضور دارند. نه‌تنها همکاران ما که تمامی عزیزان زحمت‌کش این عرصه را مدنظرم است. چراکه تمامی اینها زحمت کشیدند تا مجموعهٔ کنگره شصت در استان مرکزی بتواند به‌راحتی فعالیت نماید. باید تشکر ویژه‌ای کنیم از تک‌تک همسفرانی که زحمت کشیدند و کمک کردند به خانواده‌ها و فرزندانشان، تا عزیزانشان در چنین روزی باشند و اعلام رهایی کنند. خیلی بنا ندارم که صحبت کنم. بیشتر مشتاق هستیم تا از صحبت‌های این دوستان استفاده کنیم. از زحمات برادران خوبمان که در مجموعه کنگره شصت - شعبه پروین اعتصامی زحمت می‌کشند تا این شرایط خوب و ایدئال برای حضور افراد به وجود بیاید، کمال تشکر را دارم. جناب آقای حکیمی عزیز، الحق‌والانصاف بچه‌های استان مرکزی، علی‌الخصوص بچه‌های کنگره شصت شهرستان اراک فعال بودند. وقت می‌شد که شاید در گرما و سرما پشت در اتاق می‌ماندند برای گرفتن نامه‌ای که مثلاً فلان شعبه را در دلیجان راه بیندازند و این بسیار ارزشمند بود. در کنار تمام زحماتی که این دوستان شما کشیدند، همکاران خوبم هم در این شهرستان‌ها نیز، الحق‌والانصاف، در کنار بچه‌ها بودند. نبود جلسه‌ای که خدای‌نکرده به‌خاطر بی آگاهی مدیر یا مسئولی در اداره، بسته شود. نیست گزارشی مبنی‌بر اینکه نسبت به شرایطی، جلسه‌ای را تعطیل کنند. با افتخار می‌توانم بگویم جزو اولین استان‌هایی بودیم که با مصوبهٔ ستاد استانی کرونا، بازگشایی جلسات گروه‌درمانی را در سطح استان گرفتیم. با افتخار می‌‌گویم که جزو اولین شوراهایی هستیم که هیچ ممنوعیت و مداخلهٔ درمانی در روند برگزاری جلسات در سطح استان مرکزی نداشتیم. تمام این عزیزانی که شما امروز می‌بینید و در ردیف‌های جلوی جلسه هم نشسته‌اند، جزو همکاران ما هستند که کمک بسزایی در این روند داشتند و جا دارد که تشکر ویژه‌ای از این عزیزان کنیم، به‌خاطر دیدگاه‌ها و تفکرات مثبتی که داشتند. باید از همکاران گرامی خودم تشکر کنم، شاید ما برای برگزاری جلسات خودِ شورای هماهنگی که با حضور خودِ جناب استاندار هست، این‌قدر دغدغه نداشتند که برای برگزاری جلسه شما حداقل سه چهار روزی همکارهای ما مدام هماهنگی‌ها را انجام می‌دادند تا خدای‌نکرده کوچک‌ترین وقفه و آسیبی به جلسه وارد نشود.

در پایان از یکایک شما عزیزان تشکر می‌کنم و به خودمان می‌بالیم که امروز جمهوری اسلامی ایران، شرایط را در حوزهٔ درمان فراهم کرده است که هرکسی به‌دلخواه خودش بتواند، شیوهٔ درمانی و دارویی خودش را انتخاب کند و به شما افتخار می‌کنیم که جمعیت احیای انسانی کنگره شصت به‌عنوان پرچمدار حوزهٔ درمان اعتیاد در کشور و در آسیا و به‌صورت بین‌المللی در حال فعالیت می‌باشد. آرزو می‌کنیم که تمامی مسئولین این حوزه، علی‌الخصوص جناب آقای مهندس دژاکام، سلامت و تندرست باشند.

بازهم از یکایک شما عزیزان تشکر می‌کنم که تدارک همچنین برنامه‌‌ای را دیدید. ان‌شاءالله که همیشه سالم و تندرست باشید.

در ادامه همایش یکی از پزشکان کلینیک‌های همکار کنگره ۶۰ در جایگاه قرار گرفتند:

سلام دوستان احمد هستم یک مسافر؛

در ابتدا از جناب آقای لطفی تشکر می‌کنم که به من وقت مشارکت دادند، در ابتدا وظیفه خودم می‌دانم خیرمقدم عرض کنم خدمت مسئولین محترم استان و جناب آقای ملک‌حسینی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و جناب آقای عباسی و همکارهای محترمشان و سرکار خانم دکتر مشتاقی از حوزه معاونت درمان علوم پزشکی و سایر مسئولین که تشریف آورده‌اند، به‌عنوان یک پزشک کنگره‌ای وظیفه خودم می‌دانم که به عزیزان خیرمقدم به عمل آورم .

من می‌خواهم از این جا شروع کنم که حدود چندین سالی است که در این حرفه دارم فعالیت می‌کنم که بیش از ۱۵ سال می‌شود و در حوزه اعتیاد در خدمت شهروندان محترم اراکی هستم و افتخار همکاری با شورای هماهنگی و همچنین دانشگاه علوم پزشکی به مدت ۵ سال در مرکز ابراهیم‌آباد را داشتم و به‌عنوان همکار در این حوزه فعالیت می‌کنم و می‌خواهم یک مطلبی را با اجازه آقای لطفی و دوستان اشاره کنم. اینکه طبق فرمایش آقای مهندس آن نگاهی که در کشور ما وجود دارد به مواد مخدر و مصرف‌کننده مواد مخدر متأسفانه نگاهی است که غریب به دو تا سه درصد از مصرف‌کنندگان مواد را شامل می‌شود و قشر بیخانمان و به‌اصطلاح کارتون خواب باشد و شاید تمام نگاه و سیستم‌های مختلف در کشور معطوف به این قشر باشد و به فرمایش آقای مهندس قشر عظیمی از مصرف‌کنندگان مواد آدم‌هایی هستند که هم‌شغل وهم خانواده دارند و در اجتماع آدم‌هایی هستند که برای خودشان کسی هستند و اعتیاد به مواد مخدر هم دارند و خیلی از این‌ها کسانی هستند که در چرخه و یا سیکل معیوبی که جناب آقای حکیمی در گفته‌هایشان اشاره کردند قرار دارند. یعنی شخص مصرف‌کننده می‌آید در مواد قطع مصرف می‌کند و یا خواسته و یا ناخواسته وارد سیستم‌های دیگری می‌شود. من می‌خواهم اینجا گریزی به کاهش مواد مخدر یا کلینیک‌های که تحت عنوان درمان مواد مخدر قرار می‌گیرد و در سطح کشور که سؤال برایشان پیش بیاید که تکلیف افرادی که به مدت طولانی دارند مواد می‌خورند چیست؟ ما می‌دانیم که سیستم کاهش آسیب باید باشد، چون یک گروه زیادی مصرف‌کنندگان مواد هستند که در چرخه کاهش آسیب قرار می‌گیرند در واقع یک مصرف‌کننده تزریقی هروئین امکان آلودگی یک بیماری برای خودش و دیگران درست کند زیاد است، باید در چرخه کاهش آسیب قرار گیرد که از این شرایط بتواند استفاده کند. نتایج کاهش سوءمصرف هم در واقع به همین روال بود. در واقع سیاست درمانی کشور هم به همین روال بوده است. خیلی از مصرف‌کنندگان مواد هستند که می‌آیند وارد سوءمصرف می‌شوند و واقعاً میل باطنی‌شان و یا تمایل باطنی در این است که از اعتیاد بیرون بیایند و اعتیاد را درمان کنند و به‌اصطلاح پرونده اعتیادشان را ببندند. این‌ها می‌آیند در چرخه کاهش آسیب و یا گاهاً متادون درمانی گیر می‌کنند و گاهاً برایشان مشکل است که از این فرایند بیرون بیایند. من به‌عنوان یک درمانگر اعتیاد تقریباً هفت سال است که با صورت‌مسئله اعتیاد آشنا شدم.

جناب آقای لطفی و جناب آقای حکیمی بحث سیستم ایکس را به‌خوبی باز کردند و به‌خوبی صورت‌مسئله را باز کردند. برای من این سؤال پیش آمد که چرا این متد و این روش در مراکز سوء درمان نباید صورت گیرد و به همین دلیل آمدیم و به‌صورت پایلوت در سال ۹۴ در مرکز سوءمصرف حامی این فعالیت را با کمک یکی از راهنمای کنگره ۶۰ شروع کردم و کار استارت خورد و بعد از قریب به مدت ۶ سال ما امسال در آزمون کمک راهنمایی ۵ نفر از مددجویان و رهجویان که درمان شده‌اند در آزمون کمک راهنمایی قبول شده‌اند و امروز خوشحال هستم و افتخار می‌کنم که در مرکز درمان حامی این اتفاق افتاده است که یک خروجی پیدا کند. من فکر کنم در ادامه در مراکز درمانی این تعداد افزایش پیدا کند و در لژیون‌های درمانی اتفاق می‌افتد که این راهکار و درمانی که در سیستم ما به دنبالش بودیم و این را عرض کنم این اتفاق برای ما نمی‌افتاد اگر همکاری مسئولین استان نبود و اگر به‌صورت تمام‌وکمال شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی نبود و ما کاملاً مورد حمایت قرار گرفتیم که این پایلوت را در مرکز درمان انجام دادیم و سال ۹۷ دعوت کردیم در همایش مرکزی که همکاران ما تشریف آوردند و این همایش را در مرکز درمانی انجام دادیم و جناب آقای حکیمی هم تشریف داشتند که چند نفر از همکاران تشریف داشتند قبول کردند و این متد را در مراکز درمانشان انجام دادند که امروز خدا را شکر با آقای دکتر نعیمی کلینیک میلاد صحبت کردم و فرمودند ما الان رهایی‌هایمان دارد تعدادشان افزایش پیدا می‌کند و این جا شکرگزاری از تمام افراد و اعضا و سیستمی دارد که به ما کمک می‌کنند دارد. اما من اینجا که جناب لطفی هم فرمودند یک خواهش و یک تقاضا از مسئولین محترم داشته باشم که به‌ویژه از دبیر محترم شورای هماهنگی و به‌ویژه معاونت محترم درمان علوم پزشکی که با یک نگاهی ویژه‌تری به این مراکز که با این متد در حال درمان هستند و کار می‌کنند داشته باشند. ما الان در واقع متد درمانی که داریم انجام می‌دهیم داروی مصرفی را در واقع جایگزینی خود مریض‌ها که دارند مازاد سیستم اوتی داریم استفاده می‌کنیم و خیلی در این چالش هستیم که نتوانیم دارو تهیه کنیم و یا دارو کم باشد این است که من خواهش می‌کنم اینجا که تریبون به ما داده شده است درخواست کنم که یک نگاهی ویژه به ما داشته باشند چون مطمئناً این مسیر در ادامه می‌تواند موفق و خیلی راهگشا برای سیستم درمانی باشد کما این‌که ما داریم نمونه‌اش را در سیستم کنگره ۶۰ می‌بینیم خود من به‌شخصه افتخار می‌کنم که با کنگره ۶۰ همکاری می‌کنم. ان‌شاءالله این همکاری‌ها ادامه داشته باشد.

در ادامه همایش دیده‌بان محترم جناب آقای احمد حکیمی در جایگاه قرار گرفتند و توضیحاتی را در خصوص ورزش کنگره ۶۰ بیان نمودند:

سلام دوستان احمد هستم مسافر؛

من قبل از اینکه راجع به ورزش صحبت کنم یک نکته‌ای را مطرح می‌کنم، در سیستم پزشکی در دارودرمانی وقتی دارویی به بیمار می‌دهیم باید بتوانیم آن دارو را پس بگیریم. اگر نتوانیم پس بگیریم ما به نتیجه نخواهیم رسید. در کنگره ۶۰ اگر دارویی جایگزین داده می‌شود ما بلد هستیم این دارو را پس بگیریم، اگر پس نگیریم شخص بیمار در یک چرخه باطلی می‌افتد و دائم مراجعه می‌کند به کلینیک و مراجعه می‌کند به هرجایی که بتواند مواد مصرفی‌اش را پیدا کند و می‌گیرد و استفاده می‌کند. این نکته مهمی است که دارویی را که می‌دهیم بتوانیم پس بگیریم چون اگر نتوانیم پس بگیریم اصلاً خروجی نداریم. پس ساختار کنگره ۶۰ به این شکل نیست که اعضا باید مدام حضور داشته باشند و اینجا بیایند، می‌آیند و بعد از رهایی یک فالوآپ ۱۴ تا ۲۱ روزه دارند و انجام می‌دهند، یک فالوآپ ۶ ماهه و یک‌ساله دارند که انجام می‌دهند و اگر دلشان خواست می‌مانند در کنگره و خدمت می‌کنند و اگر دلشان نخواست می‌روند به دنبال زندگی خودشان و خیلی از اعضا را می‌شناسم که بعد از رسیدن به رهایی رفتند به دنبال زندگی خودشان و گاهی به کنگره سر می‌زنند و کمک می‌کنند و این‌گونه نیست که فرد تا آخر عمر به راهنمایش بچسبد و به گروه‌درمانی بچسبد، وقتی درمان قطعی صورت بگیرد آن فرد می‌رود و به زندگی‌اش ادامه می‌دهد. ما حدود ۵۰۰۰ نفر در سال درمان شده داریم و در نظر بگیرید این ۵۰۰۰ نفر هرسال اضافه شوند، این اضافه‌شدن اصلاً نمی‌گذارد ما کار کنیم. افرادی که درمان شدند باید بروند تا جا برای بقیه اعضا باشد.

آقای مهندس یک مثال خیلی جالب و کاربردی می‌زنند که جسم انسان را مثل یک ماشین تشبیه کرده‌اند، این ماشین یک وسیله‌ای است که ما اگر بخواهیم از آن استفاده کنیم باید به آن توجه کنیم و اگر فکر می‌کنیم که نیاز به سرویس دارد باید به‌موقع این کار را انجام دهیم، جسم انسان هم همین‌طور است، ما اگر می‌خواهیم یک اندیشه سالم و یک زندگی سالمی داشته باشیم باید یک جسم سالم داشته باشیم و وقتی یک فرد وارد کنگره می‌شود بعد از ۲ ماه یک‌رشته ورزشی را انتخاب می‌کند. مسئله دیگر این است که همه خدمتگزاران کنگره ۶۰ باید درمان شده سیگار باشند ما به فردی که سیگار می‌کشد اجازه خدمت در کنگره نمی‌دهیم، حتی اگر در جلسات مهماندار یا نگهبان نظم باشد. چون اعتقاد داریم که سیگار روی سیستم مخدرهای طبیعی بدن مثل یک پارازیت عمل می‌کند و اعتقاد داریم کسی که هر نوع ماده مخدری مصرف می‌کند اگر با روش dst به درمان برسد ولی سیگار بکشد از نظر ما درمانش کامل نیست، موقعی درمانش کامل می‌شود که درمان سیگار هم انجام داده باشد و الان در حال حاضر در کل کشور ما هیچ خدمتگزاری نداریم که سیگار استفاده کند و این خیلی نکته مهمی است .بنابراین توجه به ساختار سیستم جسم برای ما خیلی اهمیت دارد، بعد از دو ماه شروع سفر، فرد اجازه پیدا می‌کند پیاده‌روی می‌کند با ورزش‌ها آشنا می‌شود و هر ورزشی را که تمایل داشت در یک سطحی که به درمانش تخریب وارد نکند شروع می‌کند به ورزش‌کردن. وقتی شخص سفر اول را به پایان می‌رساند به فرموده آقای مهندس مصرفش قطع می‌شود و وارد سفر دوم می‌شود باید یک‌رشته ورزشی داشته باشد و الان ۱۷ رشته ورزشی در کنگره فعالیت می‌کنند و از وزارت ورزش هم پروانه تأسیس داریم و باشگاه ورزشی داریم. راگبی ما هرسال قهرمان کشور است با مصرف‌کنندگانی که می‌گفتند این‌ها دیگر خوب نمی‌شوند و شیشه درمان ندارد. یکی از مسئولین آمریکا سال گذشته در یک همایش اعلام کرده بودند که امیدواریم در ۲۰ سال آینده یک روش و دارویی باشد که ما بتوانیم شیشه را درمان کنیم که آقای مهندس فرمودند ما الان شیشه را ۱۰ سال است که درمان کردیم و همین افراد قهرمان کشور هستند. ما باید به این نکته توجه کنیم که جسم باید اجازه فعالیت را به فرد بدهد و اگر سیستم جسم ناقص باشد اجازه فعالیت را نمی‌دهد. یک ورزشی مثل تیراندازی با کمان بسیار ورزش سنگینی است بسیار ورزش متمرکزانه است که شما باید در ۶ ثانیه حدود ۲۴۰ حرکت ناخودآگاه و خودآگاه را باید چک بکنید تا بتوانید یک تیر را رها کنید و این از یک جسم سالم برمی‌آید. در حال حاضر باشگاه تیراندازی با کمان کنگره ۶۰ که بنده هم مسئولیت این رشته ورزشی را دارم و خودم ۱۵ سال است که در این رشته ورزشی فعالیت می‌کنم، ما مشابه این باشگاه را در کشور نداریم. سال اولی که رشته تیراندازی با کمان کنگره ۶۰ تأسیس شد ما در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کردیم، در دور رفت ما یک تیم مانده به آخر بودیم، ولی دور برگشت ما سوم شدیم و تنها افرادی که توانستند ۲ نفر از اعضای تیم ملی را ببرند، من و آقای اشکذری بودیم که توانستیم امتیاز بگیریم.

ما چندین سال قهرمان استان تهران بوده و هستیم هم به‌صورت تیمی و هم به‌صورت انفرادی. بنده خودم در افتتاحیه باشگاه پاس در استان تهران مقام اول را کسب کردم. این نتیجه یک درمان، یک جسم سالم و ارزش ورزش است. ورزش در کنگره ۶۰ جزء لاینفک زندگی ماست به درمان ما کمک می‌کند ولی گروه به ما کمک نمی‌کند برای درمان، این دو جنبه است. ما یک گروه‌درمانی داریم و یک موقع درمان گروهی داریم. ما در کنگره ۶۰ گروه‌درمانی نداریم ما در کنگره ۶۰ درمان گروهی داریم این دو تا مقوله کاملاً متفاوت است؛ بنابراین ورزش کنگره ۶۰ الان یک زمین استاندارد داریم و مسابقات استانی برگزار می‌کنیم با هیئت‌های مختلف در تماس هستیم و این توانایی اگر وجود دارد به جهت روش و متد dst و داروی مناسبی است که وجود دارد. آقایان مسئول که در واقع ما در جمع آنها حاضر هستیم به‌عنوان متولی ما و به‌عنوان بزرگ‌ترها هستند، شورای هماهنگی هر استان متولی ماست ما هر کاری داریم از طریق این عزیزان انجام می‌دهیم. شاید من با خیلی از عزیزان مکاتبه داشتم ولی حضوری آن‌ها را ندیدم. حدود ۴ سال پیش به شعبه قم مراجعه کردم و دبیر دلیجان با یکی از عزیزان مسئول شورای شهر، آنجا حاضر شدند و خیلی مشتاق بودند کنگره ۶۰ راه‌اندازی شود و یک مدت هم مکاتبه و تماس تلفنی هم داشتیم ولی زمانی لازم بود تا ما بتوانیم این کار را انجام بدهیم و در حال حاضر مهم‌ترین قضیه برای راه‌اندازی یک شعبه جدید بودن کلینیک در محل است، موقعی که من در نمایندگی پروین اعتصامی اراک مسئولیت پیدا کردم باوجوداینکه داروی اوتی بود، ولی اعضا اپیوم استفاده می‌کردند و برای گرفتن اوتی مراجعه کردیم، ولی نپذیرفتند. من فالوآپ بردم و گفتم بیایید نگاه کنید راه را باز کنید، در آن جلسه به نتیجه نرسیدم، ولی خیلی سریع آن عزیزان متوجه شدند و همکاری را شروع کردند. اگر ما بتوانیم این کار را گسترده‌تر انجام بدهیم می‌توانیم به خیلی از انسان‌ها دیگر کمک کنیم. ۹۸ درصد مصرف‌کنندگان در مشاغل مختلف مشغول هستند و گرفتار اعتیاد هستند. باید به این افراد کمک شود، در یک فضای مناسب و در یک موقعیت مناسب و یک شیوه مناسب تا بتوانیم به آن نتیجه‌ای که لازم است برسیم، به‌واقع شما مسئولین نباشید ما کاری نمی‌توانیم انجام دهیم. دعای همه اعضای کنگره که در مسیر درمان هستند پشت سر شما عزیزان هست. اگر کس نداند، خداوند می‌داند و رنج دست. پزشکانی که با کنگره ۶۰ همکاری می‌کنند خیلی جای حساس ایستاده‌اند، چون تمام دانش و اندوخته کنگره ۶۰ باید توسط پزشکان مطرح شود و این همکاری برای رسیدن به آن نقطه صورت می‌گیرد. خیلی سپاسگزارم و امیدوارم نتایج زیادی را که به دست آوردیم بتوانیم گسترش دهیم و همان‌طور که در تصاویر مشاهده کردید دانشگاه در حال ساخت‌وساز است که یک دانشگاه بین‌المللی در آینده نزدیک خواهیم داشت با ۴ هزار متر زیربنا و ۱۰ هزار متر ساخت‌وساز که ان‌شاءالله به ۲ زبان فارسی و انگلیسی بتواند کار خود را آغاز کند تا بتوانیم به انسان‌های بی‌شمار بیشتری کمک و مساعدت برسانیم. بنده به سهم خودم از همه شما عزیزان مخصوصاً آقای ملک‌حسینی و دبیرانشان و پزشکان عزیز و مسئولین محترم خیلی سپاسگزارم.

 

عکاس: مسافر عباس راهزانی

تایپ مطالب: همسفر سمیه، همسفر نسیم، همسفر اکرم، همسفر مریم، همسفر مهسا و همسفر لیلا

تنظیم مطالب و ویراستاری: مسافر مصطفی امینی

نمایندگی پروین اعتصامی اراک

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .