موضوع:چرا رابطه کاری ، مالی و خانوادگی در کنگره شصت ممنوع است؟ ابتدا خداوند را سپاسگزارم که من را در مسیر آگاهی قرار داد و بعد سپاس فراوان از جناب مهندس که در این مسیر ما را با مسائلی مهم و حیاتی آشنا کردند و از راهنما گرانقدرمان سپاسگزارم که با احساس خوب و صبوری من را از تاریکی به روشنایی هدایت کردند. در ابتدا باید بابت اهمیت و مهم بودن این دستور جلسه بگویم که قدر مسلم آقا مهندس برای قرار دادن این موضوع در دستور جلسات و اهمیت آن در کنگره از تفکر و تدبیر بسیار بالایی استفاده کردند که تمام هدف ایشان از این دستور جلسه برای من این بود که بگویند برای آرامش و سلامت خودت و برای امنیت و ماندگاری در کنگره، برای قرار گرفتن در مسیر آموزشها باید از این حرمتها پیروی کنم. اوایل حضورم در کنگره ۶۰ وقتی این قسمت از حرمتها که هیچگونه روابط مالی، شراکتی و خانوادگی خارج از کنگره نداشته باشیم را شنیدم با وجود اینکه عزم راسخ داشتم تا مو به موی حرمتها و قوانین را رعایت کنم اما همچنان در ذهنم میگذشت که چرا؟ چرا نباید چنین کارهای نیک و پسندیدهای را در کنگره و خارج از کنگره آن هم با افرادی که آموزش دیده و در مسیر مستقیم حرکت میکنند داشته باشیم ؟ اما در ادامه کاملا به اهمیت و لازمالاجرا بودن آن پی بردم و بعد از آن تلاش کردم تا حواسم به حرمتها باشد که نکند روزی از این مسیر خارج شوم. در کنگره شاید دلها با یکدیگر نزدیک و صمیمی باشند اما از آنجایی که انسان همیشه در حال بالا و پائین شدن است و در آموزشها قرار دارد میتواند لغزش کند. امکانش بسیار میباشد که در اجرایی نکردن حرمتها راه گم کند یا دچار مشکلاتی شود که در سفر و یادگیری آموزشها دچار توقف یا دوری از کنگره شود. به قول آقا مهندس شاید گاهی عملی به ظاهر نیک و پسندیده باشد اما از طرفی دیگر میتواند دچار آسیب یا تخریب باشد. امروز که حدود شش سال است توفیق حضور در کنگره و دریافت آموزشیهای آن را داشتهام از تجربیات سفر اول بسیار درس میگیرم که وقتی آن روزها راهنما میگفت؛ فلان کار را انجام ندهید یا انجام بدهید، هر کجا به گفتههای ایشان عمل میکردم دقیقاً اثر مثبت آن را میدیدم و آنجا که فکر میکردم سخت است یا تنبلی میکردم اثرات منفی آن را مشاهده میکردم. امروز بیشتر مسیری که من را به جاهای خوبی در زندگی خود رسانیده تلاشها و آموزشهای راهنمایان خوبم بوده است. اگر آقا مهندس قوانین یا حرمتها را در کنگره مشخص کردند و افراد را ملزم به اجرای آنها دانستهاند اولین دلیل آن به منافع، آرامش و آسایش شخص من برمیگردد تا بتوانم در محیطی که رفت و آمد میکنم از امنیت و آموزشهای خوبی برخوردار باشم و بعد برای پایداری و ثبات کنگره در مسیر ارزشها میباشد که این هم باز به منافع خود من برمیگردد تا بتوانم به آنچه که به دانایی و سلامت من کمک میکند به آرامی دست یابم. آقا مهندس وقتی قوانین یا موضوعی را در کنگره تاکید میکند خودش در این مسیر پیش قدم بوده است و بعد آن را ذرهذره بین افراد کنگره قرار دادهاند و جز قوانین و حرمتها گنجاندهاند. کنگره ۶۰ چگونه توانسته افرادی را که به تنهایی برای آشوب و به هم ریختن یک محله کافی بودند را به افرادی سر به راه و آرام تبدیل کند؟ یکی از دلایل مهم و اساسی آن رعایت همین حرمتها و قوانین بوده است. شاید دیده باشیم کسانی که حافظ حرمتهای کنگره ۶۰ نبودهاند اولین و بیشترین آسیب به خود آنها رسیده است و بعد از مدتی از کنگره فاصله گرفتهاند. آقا مهندس همیشه فرمودندهاند: کنگره مثل یک گردباد میماند که اگر در مسیر آن حرکت کنید سالم و شاداب در این گردباد باقی خواهید ماند اما اگر به حرمتها پایبند نباشید از این گردباد به بیرون پرت خواهید شد. امیدوارم همه ما بتوانیم در مسیر راستین کنگره و هدف والای آن که آرامش و آسایش انسانها میباشد سهیم و استوار باشیم.
تایپ: راهنما تازهواردین همسفر سمیه
رابط خبری: همسفر منصوره رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون سوم)
ارسال ویرایش: راهنما تازهواردین همسفر الهام (نگهبان سایت)
همسفران نمایندگی سالار
- تعداد بازدید از این مطلب :
5