English Version
This Site Is Available In English

گروه خانواده ـ وادی چهارم یکی از مهم‌ترین اصول برای ساختن زندگی آگاهانه است

گروه خانواده ـ وادی چهارم یکی از مهم‌ترین اصول برای ساختن زندگی آگاهانه است

وادی چهارم و تاثیر آن بر روی من
وادی چهارم در کنگره 60 با این پیام شناخته می شود. در مسائل حیاتی، مسئولیت دادن به خداوند یعنی سلب مسئولیت از خویشتن. این وادی به انسان یادآوری می‌کند که هر فرد مسئول زندگی، انتخاب‌ها و سرنوشت خویش است. گاهی انسان‌ها برای فرار از اشتباهات یا سختی‌های زندگی همه چیز را به تقدیر، شرایط یا حتی خداوند نسبت می‌دهند. اما وادی چهارم می‌آموزد که خداوند مسیر را نشان می‌دهد ولی حرکت در این مسیر بر عهده خود ما است و همان طور که از عنوان زیبای وادی چهارم مشخص است. ما نمی‌توانیم مسئولیت‌های خود را در اثر سهل انگاری یا تنبلی یا ما آگاهی و جهل خود بر عهده خداوند بگذاریم و خود با بی‌خیالی آسوده در گوشه بنشینیم و منتظر وقوع معجزه باشیم و باید این مسئولیت‌ها دو طرفه باشد. به عنوان مثال یک شاگرد و معلم و یا راهنما و رهجو در قبال یکدیگر مسئول هستند. سوالی که پیش می‌آید حد و مرز این مسئولیت‌ها در کجا و چه میزانی می‌باشد؟ ما نباید خداوند را یک گریزگاه و یک راه در رویی قرار بدهیم و با حق به جانبی از خداوند انتظار داشته باشیم که همه مشکلات زندگی من حل کند. وقتی ما تمام وظایف خود را به نحو احسنت انجام دادیم در مسیر ارزش‌ها حرکت کردیم وقتی در دور کردن ضدارزش‌ها از خود انجام دادیم. می‌توانیم روی کمک خداوند و حتی دیگران هم حساب باز کنیم. افکار و اندیشه ما تاثیرات زیادی روی جسم ما دارند هر چه افکار منفی‌تر باشد جسم بیمارتر است. قبل از آشنایی با مفهوم وادی چهارم من نیز در بسیاری از مواقع مشکلات زندگی خود را به عوامل بیرونی نسبت می‌دادم. وقتی با شکست یا سختی رو به رو می‌شدم بیشتر به دنبال مقصر می‌گشتم تا اینکه سهم خود را ببینم. این طرز فکر باعث می‌شد تغییر واقعی در زندگی خود ایجاد نشود، زیرا انسان وقتی مسئولیت را نمی‌پذیرد انگیزه‌ای هم برای اصلاح رفتار خود پیدا نمی کند. با درک وادی چهارم، نگاه من به زندگی تغییر کرد متوجه شدم که هر تصمیمی که می‌گیرم و هر عملی که انجام می‌دهم، نتیجه‌ای به دنبال دارد و من باید پاسخگوی آن باشم. این درک به من کمک کرد که به جای سرزنش دیگران یا شرایط روی اصلاح خودم تمرکز کنم. همچنین این وادی به من یاد داد که توکل به خداوند به معنای کنار گذاشتن تلاش نیست. بلکه انسان باید با تمام توان خود تلاش کند، فکر کند، برنامه ریزی کند و سپس نتیجه را به خداوند بسپارد. خداوند به انسان عقل، اختیار و قدرت انتخاب داده است تا بتواند مسیر درست را پیدا کند. تاثیر دیگر این وادی در زندگی من افزایش حس مسئولیت پذیری بود. وقتی مسئولیت کارهای خود را پذیرفتم ، تصمیم‌های من آگاهانه‌تر شد و سعی کردم در رفتار و گفتارم دقت بیشتری داشته باشم. این موضوع باعث شد در روابط با دیگران نیز بهتر عمل کنم و از اشتباهای خودم درس بگیرم. در نهایت، وادی چهارم به من آموخت که تغییر واقعی از درون خود انسان آغاز می‌شود. وقتی فرد مسئولیت زندگی خود را می پذیرد ، قدرت تغییر را نیز در خود پیدا می‌کند.این وادی مسیر رشد، آگاهی و حرکت به سوی زندگی بهتر را برای من روشن‌تر کرد. بنابراین می‌توان گفت که وادی چهارم یکی از مهم‌ترین اصول برای ساختن زندگی آگاهانه است. اگر انسان بداند که مسئول سرنوشت خویش است، تلاش می‌کند با تفکر انتخاب‌های درست و عمل سالم و آینده‌ای بهتر برای خود رقم بزند.

رابط خبری: همسفر فائزه رهجوی راهنما همسفر لیلا (لژیون دوم)
ارسال: راهنما تازه واردین همسفر الهام (نگهبان سایت)

همسفران نمایندگی سالار

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .