English Version
English

مرزبانی، یک خدمت تمام عیار

مرزبانی، یک خدمت تمام عیار

جلسه‌ی دهم از دوره بیست و نهن کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه آقایان مسافر نمایندگی رودهن با استادی ایجنت محترم مسافر علی، نگهبانی مرزبان محترم مسافر حسین و دبیری مرزبان محترم مسافر قاسم با دستور جلسه «جشن هفته ایجنت و مرزبان» روز چهارشنبه 31 مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.


خلاصه سخنان استاد:خدا را شکر می‌کنم که در جایگاه ایجنتی در حال خدمت به شما عزیزان هستم تا بتوانم از حضور شما انرژی و آموزش بگیرم.
در کنگره ما چهار جشن داریم که در هر فصل یک جشن را در برمی‌گیرد به‌عنوان‌مثال در فصل بهار؛ جشن هفته راهنما، در تابستان؛ جشن هفته ایجنت و مرزبان، فصل پائیز؛ جشن هفته همسفر و فصل تابستان جشن هفته دیده‌بان برگزار می‌شود.
من سال 96-97 در شعبه رودهن مرزبان بودم، در حال حاضر هم به‌عنوان ایجنت در خدمت شما عزیزان هستم. در پیام‌های آقای مهندس آمده است که مرزبانی، راه رفتن در گلستان نیست، بلکه راه رفتن روی آتش و خار است. مرزبانی همان‌طور که من تجربه کردم، جایگاه سختی است، به جهت اینکه باید زمان زیادی صرف آن شود و به‌نوعی شما را از انجام بسیاری از کارها بازمی‌دارد، درگذشته من فکر می‌کردم که مرزبانی مانند شغل دوم است اما امروزه می‌بینیم خدماتی که مرزبانان باید ارائه دهند آن‌قدر زیاد شده که خدمت مرزبانی به‌تنهایی برای خود یک شغل محسوب می‌شود.

ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که هیچ شخصی برای دیگری کاری نمی‌کند مگر آن‌که منفعتی برای خودش داشته باشد، اما در کنگره به ما طوری آموزش داده‌شده که ما منفعت خود را در منفعت جمع و اشخاصی که به آن‌ها کمک می‌کنیم ببینیم، تنها عاملی که به یک مرزبان کمک می‌کند تا در مسیرش استوار باشد عشق و محبتی است که بین او و اعضای شعبه جریان دارد و البته برایشان بسیار لذت‌بخش است.

اگر بخواهم راجع به جایگاه ایجنتی هم بگویم: بر طبق قوانین ایجنت یک شعبه مسئولیت اجرایی ندارد، بلکه باید باراهنمایی مرزبانان و سایر اعضای شعبه به آن‌ها کمک کند و یا اگر اختلافاتی در شعبه به وجود آمد ایجنت باید به این اختلافات بپردازد و آن را حل نماید؛ اما در عمل کمی متفاوت است، اگر شعبه‌ای در جهت پیشرفت و ترقی باشد خواهند گفت که شعبه رودهن به‌خوبی در حال انجام کار است و یا از وضعیت خوبی برخوردار است اما اگر مشکلی پیش بیاید تنها شخصی که باید پاسخگو باشد ایجنت شعبه است و او را به ساختمان سیمرغ فرا می‌خوانند و مورد بازخواست قرار می‌گیرد.

تمام جایگاه‌های کنگره برای این است که ما خدمت کردن به انسان‌ها را تجربه نماییم و درواقع باعث رشد و پیشرفت ما می‌گردد و این عمل آن‌قدر ما را دستخوش تغییرات می‌کند که ما می‌توانید بازتاب آن را در برخورد با سایر افراد جامعه ببینیم.


در ادامه برگزاری جشن هفته ایجنت و مرزبانی، نمایندگی رودهن:

عکاس: مسافر محسن
تایپ و ویرایش: مسافر علی
تنظیم و ارسال: مسافر امیر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .