English Version
English

مرزبانی، فرصتی برای آموزش و تکامل

مرزبانی، فرصتی برای آموزش و تکامل

مسافران نمایندگی زاگرس، با استادی ایجنت محترم مسافر مهدی، نگهبانی مسافر ذبیح‌الله و دبیری مسافر علی، با دستور جلسه « هفته ایجنت و مرزبان » روز سه‌شنبه 30 مرداد‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
ابتدا شکرگزار خداوند هستم که بار دیگر لیاقت داد در کنار شما عزیزان باشم و آموزش بگیرم. شاید یک تازه‌وارد که شناخت دقیقی از جایگاه‌های خدمتی ندارد فکر کند که مرزبانان افراد خاصی هستند که برای این جایگاه خدمتی انتخاب شده‌اند ولی این‌گونه نیست. مرزبان و ایجنت هم روزی به‌عنوان تازه‌وارد با دنیایی از مشکلات و ناامیدی وارد کنگره شده، سفر اول را طی کرده، به درمان رسیده، خواسته خدمت در وجودش بوده و در جایگاه‌های مختلف خدمت کرده و سپس به عنوان مرزبان با انتخاب اعضاء نمایندگی انتخاب‌شده و شروع به خدمت کرده است.

دوره مرزبانی یک دوره خیلی شیرین با تجربیات بالا و لذت‌بخش هست. البته کنار آن سختی‌ها و چالش‌هایی نیز وجود دارد. اگر کسی می‌خواهد در ارتباط با برخورد با انسان‌هایی که ازلحاظ جسمی و روانی تعادل ندارند، به پختگی برسد باید در این جایگاه قرار بگیرد. مرزبانی یک فرصت آموزشی و تکامل برای انسان‌هایی است که در پی شناخت ضعف‌های خود و رسیدن به درجات تعالی هستند.

برای مرزبان شدن با توجه به شرایط نمایندگی باید ۶ ماه تا یک سال از رهایی گذشته باشد و درمان سیگار انجام شده و شخص از فیزیک مناسب و متعادلی برخوردار باشد. شرح وظایف مرزبانان کاملاً مشخص و هرکدام از مرزبانان در دوره‌های کوتاه چهارماهه عهده‌دار خدمات متفاوتی مانند مرزبان مالی، جشن‌ها، تولدها، ایمنی و جبران خسارت و... هستند.

مسئولیت اجرای قوانین به عهده مرزبانان است و اجرای قوانین گاهی سخت می‌شود. اجرای عمل سالم گاهی مانند قدم زدن در آتش است‌. مرزبان برای اجرای قوانین و گاهی برخلاف میل باطنی مجبور است نامه داروی رهجو را نگه دارد و یا یک برخورد انضباطی دیگر با رهجو داشته باشد که گاهی باعث می‌شود بیشتر از خود رهجو ناراحت شده و حالش بد شود. مرزبانی و خدمت در جایگاه مرزبانی بسیار شیرین و پر از آموزش است. خدمت در این جایگاه فراز و نشیب‌های متفاوتی را در پی دارد و این فراز و نشیب‌ها هست که باعث می‌شود در این جایگاه درس بگیریم و پخته شویم. مرزبان از رهایی و درمان افراد قطعاً خوشحال می‌شود و همین رهایی‌ها، تلخی اجرای قوانین را شیرین می‌سازد.

با اینکه مرزبان زمان زیادی از وقت خود را به کنگره اختصاص می‌دهد و مسئولیت زیادی هم دارد، ولی به دلیل اینکه خدمت در کنگره همراه با عشق و محبت است. این سختی‌ها لذت‌بخش می‌شود. بعد از انتخاب مرزبان یک نفر به‌ عنوان راهنمای مرزبانان انتخاب می‌شود که همان ایجنت می‌باشد. ایجنت در کار اجرایی دخالت نمی‌کند و حالت راهنما را دارد. برقراری حلقه ارتباط بین افراد کنگره با مرکز از طریق ایجنت انجام می‌گیرد. ایجنت به عنوان بزرگ‌تر به اجرای قوانین نظارت دارد. امیدوارم بتوانیم در این هفته به بهترین شکل ممکن از این عزیزان به‌صورت قلبی، زبانی و عملی قدردانی کنیم و جشن که درخور شأن این عزیزان باشد برگزار نماییم.

در ادامه تصاویری از برگزاری جشن ایجنت و مرزبان در محل نمایندگی زاگرس:

تایپ گزارش: مسافر رضا لژیون 8
عکس: مسافر مجتبی لژیون 1
بارگذاری و ارسال: مسافر محمد لژیون 8
مسافران نمایندگی زاگرس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .