English Version
English

گروه خانواده_خلاصه سی دی «منار»

گروه خانواده_خلاصه سی دی «منار»

به نام قدرت مطلق الله

این سی دی مربوط به تاریخ ۱۳۷۵/۳/۲۱،شش ماه مانده به شروع سفر جناب مهندس، به عنوان بحث»«کلید وچراغ » می باشد که همیشه باید چراغ را در دست چپ وکلید را در دست راست نگه داریم، در تاریکی نمی توانیم قفل را باز کنیم، برای حل مشکلات ومسائلی که در زندگی پیش می اید باید برنامه ریزی دقیق داشته باشیم واز عقل خود استفاده درست کنیم ودر این جا احتیاج به چراغی داریم که به وسیله ان بتوانیم کلید های متعددی، را که در دست داریم از بین ان ها کلید درست را پیدا کنیم وقفل را با ان باز کنیم، در مسائل خلقت، موضوعات مختلف، هزار راه پیش پای ما وجود دارد، باید بدانیم که کدام راه را انتخاب کنیم با ید همه راه ها را بررسی کنیم وبا برنامه ریزی صحیح بهترین راه را انتخاب کنیم. 

در ادامه جناب مهندس ضرب المثل «اول چاه بکن وبعد منار را به دزد» را برای ما به خوبی شرح می دهند. وقتی قرار است که کاری راانجام دهیم اول باید خوب محاسبه کنیم، نقاط ضعف وقوت ان مساله را پیدا کنیم وبعد اقدام کنیم وهمین طور بدون تفکر وتعقل وبرنامه ریزی کاری را انجام دادن به نتیجه نمی رسد وموضوع دیگه اینکه با مشکل نمی توان ادامه مسیر داد، ابتدا باید مشکل را برطرف کرد ویا اگر کمبود ونقصی درمسئله بود اول ان را رفع کرد وبعد ادامه بدهیم نه این که، ان کمبود مانع ادامه راه ما شود. 

در بعضی از کارها اول باید کاملا وسایلش را مهیا بکنیم وامادگی لازم را پیدا بکنیم نه این که بدون فکر وبرنامه ریزی دست به کارهای بزرگ بزنیم. به قول استاد البته که هیچ کاری غیر ممکن نیست، اما ایا با تزلزل می توان ادامه داد وایا به کمال می رسد؟ مگر اینکه با تفکر وتعقل کاملا محاسبه شده باشد. بعضی وقت ها ممکن است که تصمیم گیری خیلی کار خطرناکی باشد، اگر در موقعیت های مختلف محاسبات را به خوبی انجام ندهیم وبرنامه ریزی نباشد نمی توان موضوع راحل کرد. 

در ادامه سی دی موضوع اختیار انسان مطرح می شود که ماهمیشه با خواست خودمان پیش می رویم، به ما اختیار کامل داده شده است اما نیروهای باز دارنده همیشه ودر همه جا وجود دارد، نیروهای بازدارنده مانع ادامه کار می شوند،نیروهای بازدارنده همان نیروی مخالف، نیروی منفی، نیروی شیطانی در تمام سطح است. پس باید بدانیم که نیروهای بازدارنده و ومشکلات جاری همیشه همراه ما هستند وتوجه کنیم که با انجام ندادن کارهای ساده، مشکلات بزرگ تری را برای خودمان درست نکنیم واین مسئله بسیار مهم است، مثلا در درمان به روش DSTکه باید سر ساعت و به اندازه درست شربت OT مصرف شود، وحال با انجام ندادن این کار ساده مشکلات بزرگ تری درست می شود. 

ما باید در زندگی در هر شرایطی که قرار داریم، علم ودانش وهنر خوب زندگی کردن را بلد باشیم، هر موجودی که در طبیعت می بینیم از زندگی برخوردار است وبرای ان تلاش می کند، نباید اگر مشکلی سر راه ما قرار گرفت از همه چیز دست بکشیم باید بتوانیم از هر لحظه از زندگیمان لذت ببریم چون زندگی به مانند باز و بسته شدن یک گل است. 

ما یاد گرفتیم که چگونه به فرمان عقل برسیم وبا ان به هر یک از جهان های پیش رو (موضوعات مختلف) با عقل درست نفوذ کنیم وبا فرمانی که دریافت می کنیم وبا مرور فرضیه ها ی گذشته که چه چیزهایی باعث پیشرفت ما وچه چیزهایی باعث سقوط ما شده است به مطالب نگاه کنیم وبه درون ان ها برویم وبا چراغی که در دست ماست وبا اندیشه درست بتوانیم ان موضوعات مختلف را به درستی پیش ببریم وبا تزکیه جسم وجان خودمان، همیشه به دنبال تقویت هر دو پارامتر جسم وروح خود باشیم وبتوانیم این دو نیرو را با هم هماهنگ کنیم وبرای پایان رساندن کارهایمان وگرفتن القائات در هستی امادگی لازم را برای پذیرفتن داشته باشیم. 

 

 

نویسنده متن: همسفر معصومه، رهجوی لژیون یکم 

ارسال وویراستاری: همسفر ساناز راهنمای لژیون یکم

همسفران نمایندگی کیش

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .