English Version
English

گروه خانواده_خلاصه سی دی «خانواده»

گروه خانواده_خلاصه سی دی «خانواده»

به نام قدرت مطلق الله

 

🔸اهمیت پیشنهاد این سی دی به خاطر این بوده که ما ناخواسته به عضو مصرف کننده خانواده (پدر یا همسر)بی‌احترامی‌کردیم و پیوندهای محبت را پاره کردیم چه در صور ظاهر و چه در صور پنهان و این فاصله و شکاف راه را برای ورود نیروهای منفی باز کردیم. مهم ‌ترین قسمت این سی دی به گفته‌استاد امین این است، ما باید به عقاید دیگران احترام بگذاریم، اما نباید عقاید خودمان را زیر پا بگزاریم، مثلا بعضی از ما عقایدمان با پدرمان متفاوت است اما به نظر من باید احترام پدر را نگه داریم زیرا مقام پدر بسیار والا هست حتی اگر بد‌ترین پدر دنیا باشد، اگر به این دید رسیدیم کاری که او از ما خواسته‌باشد را با جون و دل انجام می‌دهیم، و درگیر و عصبی نمی‌شویم، همین احترام گذاشتن را ما باید به فرزندانمان هم آموزش بدهیم و یاد بگیرند مقام پدر خیلی والا است. درست مثل زمانی که خداوند فرموده: فلان کار را انجام ندهید و این به خاطر صلاح من بنده است درست مثل پدر. 

🔸پس اصلی ‌ترین کار نیروهای منفی خراب کردن حس است و هنرشان در پنهان بودن شان است. 

 

🔸وقتی در یک جامعه یا یک کشور پایه‌های خانواده تخریب شود آن جامعه یا کشور با شکست مواجه می‌شود. 

 

🔸 انسان خوب مانند یک درخت می‌ماند چون درخت با کم‌ترین امکانات بیش‌ترین بازدهی را دارد. 

در مسئله‌ اعتیاد، در بیشتر موارد بخشی که بیش‌ترین بار را متحمل می‌شود خانواده است که دچار تخریب و آسیب می‌شود. به عنوان مثال اگر انسان را مثل یک درخت در نظر بگیریم خانواده نقش ریشه‌ها را ایفا می‌کند و اگر شخص پیوند محبتش با خانواده و خویشانش قطع شود دچار کمبود می‌شود و این کمبود از طریق دیگران قابل جبران نیست. 

🔸فردی که خانواده ندارد محرومیت بزرگی را تجربه می‌کند که در این صورت دو حالت ممکن است ایجاد شود. در یک گروه از افراد محرومیت از خانواده یک نقطه عطف خواهد شد و باعث رشد و شکوفایی فرد می‌شود. درست مثل درخت خرما که در آب و هوای نامساعد و کمبودها رشد می‌کند و میوه‌ی مقوی و پر خاصیت خرما بوجود می‌آورد. 

ولی گروه دیگری از افراد در اثر محرومیت از خانواده مثل خار می‌شوند و به عمق تاریکی‌ها می‌روند و نه برای خود و نه دیگران مفید هستند. 

بسیاری از افراد هم با وجود داشتن خانواده و به خاطر انتخاب‌های غلط از جمله مسأله اعتیاد، پیوندشان با خویشانشان قطع می‌شود و محرومیت هایی را تجربه می‌کنند که در طی درمان تا حد زیادی این خلا‌ها احیا می‌شود. 

 

🔸خانواده ژنراتور یک جامعه است. خانواده‌ای که از نظر احساسی باهم مشکل دارند نمی‌توانند با هم تعامل داشته‌باشند و دچار اختلاف فاز می‌شوند. که تنها از طریق محبت خالص این اختلاف حل می‌شود. محبت خالص یعنی خواسته‌ی دیگری را به خواسته‌ی خود ترجیح بدی. 

 

🔸شخص درگیر در اعتیاد، اولویت هایش تغییر می‌کند و ارتباطش با محیط اطراف قطع می‌شود. وقتی شخص حساسیت اش را نسبت به اطرافیانش پایین بیاورد بسیاری از نعمت‌های طبیعی را دریافت نمی‌کند و شور زندگی را از دست می‌دهد و در او تخریب ایجاد می‌شود. 

 

🔸سیستم ایکس بدن هم از طریق مواد، هم از طریق افکار و احساسات آسیب می‌بیند. آسیب افراد خانواده در مسئله‌ اعتیاد از نوع آسیب به افکار و احساسات است که تا حد زیادی از طریق جهان بینی رفع می‌شود. 

 

🔸تشخیص درست بخشی از مسئله است و اقدام درست بخش تکمیل کننده است. وقتی انسان مشکل را دید باید آرامش خود را حفظ کند و تصمیم درست را بگیرد. 

 

🔸چند نیرو هستند که جامعه‌ها را بوجود می‌آورند و این‌ها نیروهای خیلی مهمی هستند: یکی از آنها در سی دی مثلث‌های شخصیت در مورد آن بحث شد و شخصیت خود انسان است، یعنی؛ هر انسانی به عنوان موجودی که خداوند به او اختیار داده، دارای شخصیت است و این موضوعی است که بسیار قابل توجه و اهمیت است. 

 

🔸آموزش‌های لژیون کارش این است که زبان آنها را مشترک کند یا به عبارت دیگر اختلاف فاز آنها را کم کند، اختلاف فاز با درست شدن زبان انسان‌ها یکی می‌شود، کم‌کم این خانواده به تعادل می‌رسد و اعضا یکدیگر را درک می‌کنند. 

🔸برداشتی که از این سی‌دی داشتم این بود که بهتر است مسافر بدون همسفرش به کنگره نیاید چون وقتی مسافر درمانش را شروع می‌کند از حالت انجماد درمی‌آید و در رفتارش تغییر ایجاد می‌شود اما وقتی همسفر به کنگره نیاید و به‌خاطر اینکه در کنار یک مصرف‌کننده بوده حال خوبی نداشته و تغییر نمی‌کند حتی اگر مسافرش هم درمان شود، تغییرات زیادی در رفتارش ایجاد شود باز هم اختلاف فاز و آشفتگی وجود دارد، یکدیگر را درک نمی‌کنند و این خانواده، خانواده‌ای ورشکسته‌است. 

🔸انسان‌ها باید مانند درخت نخل باشند، درخت نخل بهترین میوه را در خود پرورش می‌دهد، کم‌ترین آب را مصرف می‌کند و در هوای بسیار گرم زندگی می‌کند، درخت نخل برای مسافران و همسفران بهترین تمثیل است که مسافران مانند نخل ایستادگی کردند و سختی‌های سفر خود را طی کردند و در آخر به لذت رهایی و سلامتی دست پیدا کردند همسفران هم در کنار مسافران این مسیر را باعشق طی کردند ولی کسانی هم بودند که مقاومت از خود نشان ندادند و مانند درخت نخل ایستادگی نکردند و سفرشان نتیجه نداشت، واقعا در طول سفر نیروهای بازدارنده زیادی وجود دارد که اگر، ایستادگی در مسافر و همسفر نباشد به پایان نمی رسند، پس باید مسافران و همسفران قدر رهایی خود را بدانند که یک نیروی عظیم به آن‌ها کمک کرده‌است؛ همه انسان‌ها دارای قدرت درونی هستند که حتما می‌توانند از آن قدرت درونی برای رسیدن به هدف استفاده کنند که این قدرت درونی در تمام مسافران و همسفران وجود داشته ولی در اثر ماندن در تاریکی‌ها آن را از دست داده‌بودند و با ورود به کنگره و آموزش‌ها دوباره به این قدرت دست پیدا کردند. مشکلات باعث می‌شود که ما قوی شویم و آن‌ها را شکست دهیم. 

 

🔸بی‌گمان نیست محبت که پریشان‌حالیم

بی‌گمان نیست صفائیم که پریشان‌حالیم

گر محبت نرسد، زهر به جان‌ها برسد

اگر به انسان محبت نرسد، به او زهر می‌رسد. انسان یا جزء نیروهای مثبت است یا منفی و حدّ وسط ندارد. اگر شما محبت را از خانواده و ریشه و خویشاوندان نمی‌گیرید، مطمئن باشید که از جای دیگر زهر را نوش جان‌خواهید کرد. حال این زهر چگونه و کجا از زندگی شما به شکل بیماری یا هر چیز دیگری بیرون بزند، مشخص نیست! 

 

 

 

 

ارسال و ویراستاری: همسفر ساناز راهنمای لژیون یکم

  همسفران نمایندگی کیش 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .