English Version
English

کارگاه‌ آموزشی کنگره 60 نمایندگی تبریز

کارگاه‌ آموزشی کنگره 60 نمایندگی تبریز

سومین جلسه از دورششم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی تبریز با نگهبانی مسافر سهراب خمس لو و به استادی آقای علی امانی و دبیری مسافر میکائیل با دستور جلسه انتخابات (نگهبانی، مرزبانی، ایجنت) رأس ساعت 17 آغاز بکار نمود.
 

سخنان استاد:

بسیار خوشحالم که امروز توانستم در جایگاه استادی در خدمت شما عزیزان باشم. دستور جلسه این هفته «انتخابات داخلی کنگره 60، نگهبانی، مرزبانی و ایجنت» هست. تمامی انتخاباتی که در کنگره 60 صورت می‌گیرد همگی در پی یک هدف می‌باشند و آن انجام عمل سالم است. کسانی که در کنگره خدمت می‌نمایند از اعضای خود کنگره هستند یعنی اینکه ما در ابتدا برای درمان اعتیاد خود وارد کنگره می‌شویم اما برخی از ما که مشتاق خدمت کردن هستیم پس از رسیدن به رهایی در کنگره ماندگار شده و خدمت می‌نماییم.

اما خدمت نمودن در کنگره کاری نیست که به‌سادگی صورت گیرد ولی باکمی تلاش و توجه می‌توانیم زمینه‌های فراوانی را برای خدمت نمودن در کنگره پیدا کنیم. کسی که می‌خواهد اعتیادش را درمان کند باید در سفر اول خود بهترین عملکرد و منظم‌ترین سفر را داشته باشد تا همچنان که سفر می‌کند بتواند خدمت نیز نماید. شرکت در انتخابات کنگره نیز نوعی خدمت به شمار می‌آید و اینکه من بخواهم در این انتخابات خدمتی شرکت نمایم کاملاً به خود من بستگی دارد. یکی از انتخابات کنگره، انتخابات نگهبانی هست. کسی که سفر دومی است باید شش ماه از رهایی‌اش گذشته باشد تا بتواند در انتخابات کنگره شرکت کند و برای یک دوره یا چهارده جلسه در کنگره به‌عنوان نگهبان خدمت نماید. تک‌تک جایگاه‌هایی که در کنگره وجود دارند برای ساخته‌شدن من و شماست. اینکه امروز دبیر یا نگهبان در اینجا حضور دارند بدان معناست که همه ما به دنبال یک هدف هستیم. هدف این است که خود را به تکامل برسانیم، هدف پیشبرد اهداف کنگره است. کسانی می‌توانند در پیشبرد اهداف کنگره نقش مؤثری داشته باشند که خود را به عمل سالم نزدیک‌تر نموده باشند. عمل سالم درگرو معرفت و عدالت به دست می‌آید. گاهی عملی که ما انجام می‌دهیم به‌ظاهر نیک است اما عمل سالم آن است که هر کس در جایگاهی که قرارگرفته است و در عملکرد خود در آن جایگاه خیانت ننماید.



 

 در این مورد مفهوم خیانت آن است که اگر من در جایگاه خود کمی ضعیف عمل نمایم یعنی خیانت کرده‌ام. جایگاه‌های کنگره به‌سادگی به دست نمی‌آیند و فردی که در این جایگاه‌ها قرار می‌گیرد یعنی تلاش کرده است، توانسته صورآشکارو پنهان خود را یکی نماید و با عملکرد درست خود توانسته آراء اعضا را به دست آورد و این حرکت بسیار عظیمی است. هدف ما در کنگره این است که به عمل سالم نزدیک شویم و عمل سالم در جایگاه نگهبانی این‌گونه تعریف می‌شود که نگهبان باید به‌موقع و سر ساعت در کنگره حضورداشته باشد و همه‌کارهای مربوط به این جایگاه را منظم و مرتب انجام دهد و این یعنی در جایگاه نگهبانی خدمت کردن. اگر دوستان به من رأی داده‌اند یعنی به من اعتماد کرده‌اند و من نباید از اعتماد آنان سوءاستفاده کنم. در نمایندگی تبریز خوشبختانه عزیزان توانسته‌اند معنی و مفهوم واقعی خدمت کردن را درک نمایند که اگر چنین نبود هرگز نمی‌توانستند به این جایگاه‌ها دست یابند و اگر هم به جایگاهی می‌رسیدند نمی‌توانستند آن را حفظ نمایند. این امر به خود اعضا مربوط می‌شود که توانسته‌اند به آن سطح از معرفت، شناخت و آگاهی دست یابند که بدانند به چه کسی باید رأی دهند و شایسته‌ترین‌ها را انتخاب کرده‌اند. عمل سالم یعنی اینکه اگر کسی عملکرد درست و شایستگی لازم را دارد ما باید به‌دوراز هرگونه تعصب او را انتخاب کنیم و این از کارکردها و اهداف مهم کنگره است که به ما آموخته پیرامون همه مسائل به تفکر بپردازیم.

مرزبانی یکی از جایگاه‌های والا در کنگره 60 هست و مسئولیت‌های بسیار سنگینی دارد. همه این مسئولیت‌ها علاوه بر اینکه موجب می‌شود من مرزبان خودساخته شوم و بتوانم همه آلودگی‌های درونم را از خود دور کنم همچنین موجب می‌شود در پیشبرد اهداف کنگره نیز نقش مهمی را ایفا کنم. درگذشته کسی که داوطلب مرزبانی بود باید شش ماه از رهایش می‌گذشت که اکنون این مدت به نه ماه افزایش‌یافته است. پس‌ازاین مدت فرد باید مورد تأیید 14 نفر دیده بان کنگره نیز قرار گیرد تا بتواند در انتخابات کنگره شرکت کند. هدف از بیان این مطالب آن است که ما بدانیم کسی که در یک جایگاه قرارگرفته است برای رسیدن به آن تلاش فراوانی کرده و بسیار زحمت‌کشیده است و به‌طورقطع عملکرد مثبتی داشته است. باید به چنین فردی ارزش و احترام بگذاریم و باید تلاش کنیم انتخابات به بهترین شکل ممکن انجام پذیرد.

ایجنت پل ارتباطی میان یک نمایندگی با شعبه اصلی کنگره 60 هست. وی ناظر بر عملکرد مرزبانان نمایندگی بوده و وظیفه دارد تمامی آموزش‌های جدیدی را که در شعبه اصلی تهیه می‌گردد را به مرزبانان نمایندگی مربوط به خود انتقال دهد تا ایشان نیز این آموزش‌ها را به‌نوبه خود به مسافران و اعضای نمایندگی منتقل نمایند تا همه دست در دست هم نهند و نمایندگی بسیار قوی داشته باشند.
 

همه‌کسانی که وارد کنگره می‌شوند در ابتدا حالشان خراب است و از مصرف مواد خسته شده‌اند و در پی رسیدن به حال خوب وارد کنگره می‌شوند. این حال خوش به دست نمی‌آید مگر به‌واسطه خدمت کردن و در مسیر ارزش‌ها حرکت کردن. یک سفر اولی برای قرارگیری در مسیر ارزش‌ها تنها کافی است در مشارکت‌ها حضور فعال داشته باشد، جیره شربت خود را به‌موقع و سر ساعت مصرف نماید و در کلاس‌ها و جلسات کنگره حضور مرتب و منظم داشته باشد. چنین فردی بزرگ‌ترین خدمت را به خود و کنگره می‌نماید. اگر هنوز بعد از چند ماه حضور در کنگره حالمان خراب است باید بدانیم که جایی از کارمان ایراد دارد و این ایراد را خود ما به‌خوبی می‌توانیم در درون خود تشخیص دهیم. اگر نمی‌توانیم این ایراد را حل کنیم بدان دلیل است که از زحمت کشیدن و تحمل سختی فرار می‌کنیم. باید بدانیم که رسیدن به حال خوش تاوان دارد و ما باید حال خراب را تحمل‌کنیم تا بالاخره بتوانیم نیروهای مثبت درونی خود را بیدار کنیم. کنگره نعمت بزرگی است که در اختیار ما قرارگرفته است و ما باید بیاموزیم که چگونه از این نعمت بزرگ استفاده کنیم و این ممکن نیست مگر با آموزش‌های کنگره و به دست آوردن شناخت و آگاهی درباره انسان، مواد مخدر و کنگره.

 

 

 منبع کنگره 60 : وبلاگ نمایندگی تبریز

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .