English Version
English

گفت و گو؛ آموزش و تغییر در جهان بینی

گفت و گو؛ آموزش و تغییر در جهان بینی

در خدمت یکی از هم‌سفران عزیز هستیم. ضمن عرض سلام لطفاً خودتان را به‌رسم کنگره معرفی نمائید؟

سلام دوستان لیلا هستم هم‌سفر احمد، تخریب هشت سال آنتی ایکس مصرفی شیره و حشیش مدت یازده ماه سفر کردیم به راهنمایی آقای مرتضی رحیمی و راهنمای خوب خودم خانم طاهره عزیز با متد DST و داروی درمان OT رهایی از مواد سه سال و هفت ماه، رهایی از سیگار یک سال و پنج ماه.

 

لطفاً برایمان بگوئید چگونه با کنگره 60 آشنا شده‌اید؟

من توسط همسرم با کنگره آشنا شدم و اولین روز ورود من به کنگره، حضور در پارک طالقانی همراه با مسافرم بود و در پارک با یکی از هم‌سفران شعبه شهرری که آن موقع ایشان مرزبان بودند آشنا شدم، مرزبان محترم از روش درمان در کنگره و شرکت در کلاس‌ها برای من صحبت کردند و از حال خوشی که با گرفتن آموزش‌ها و خدمت کردن به انسان دست می‌دهد برایم گفتند و من هم با شناخت نسبی در مورد کنگره توانستم که جذب این مکان مقدس بشوم و انگیزه‌ای در من به وجود آمد که اشتیاق بیشتری برای حضور در شعبه پیدا کنم.

کمی از تجربیات حضور خود در کنگره برایمان بگوئید؟

من وقتی وارد کنگره شدم و بعد از دو جلسه مشاوره وارد لژیون شدم. بعد از گذشت اندک زمانی باراهنمایی‌های راهنمای خوب خودم و حضور مستمر در جلسات توانستم نظم دادن به کارهای خود، روش برخورد با مسافر، خانواده و اجتماع را یاد بگیرم. با کاربردی کردن جهان‌بینی توانستم به زندگی خود آرامش بیشتری ببخشم و از داشتن حال خوب لذت ببرم.

 

یکی از دستور جلسات سالیانه کنگره 60 وادی ششم و تأثیر آن روی من است، کمی از تأثیر این وادی در زندگی شخصی خودتان برایمان بگوئید؟

در وادی ششم فهمیدم برای رسیدن به‌ فرمان عقل باید بتوانم نفس خود را تحت فرمان عقلم دربیاورم، همچنین حس‌هایی که در من به وجود می‌آید را بشناسم و بدانم کدام حس و یا خواسته تحت عنوان نفس اماره، نفس لوامه یا نفس مطمئنه به سراغم می‌آید و با گرفتن آموزش‌ها و دانایی که در کنگره توسط راهنمای خود به دست آورده‌ام و تا حدودی به آن درجه از دانایی رسیده‌ام که تا حدودی فرمانروای خوبی برای جسم و عقل خودم باشم.

 

بزرگ‌ترین درس و آموزشی که از کنگره گرفته‌اید چیست؟

من درس‌های زیادی از کنگره گرفته‌ام و حال خوب خودم را مدیون این مکان مقدس می‌دانم بزرگ‌ترین درسی که من از کنگره دریافت نموده‌ام؛ نظم در کارها، تفکر صحیح در مورد انجام کارهای خود، داشتن تعادل و آرامش برای رسیدن به خوشبختی در زندگی که رکن اصلی هر خانواده‌ای است را با آموزش‌ها یاد گرفته‌ام.

 

بعد از ورود شما به کنگره دیدگاهتان نسبت به مسافرتان وزندگی چه تغییری کرده است؟

بعد از ورود به کنگره و با آموزش‌هایی که از منابع و جهان‌بینی دریافت کرده‌ام و با کمک راهنمای خوبم دیدگاه من نسبت به مسافرم و زندگی شخصی خیلی تغییر کرده است به‌طوری‌که می‌توانم بگویم دیگر آن لیلای قبلی نیستم.

 

در زندگی قبل از کنگره و بعد از کنگره چه تفاوتی به وجود آمده است؟

من قبل از کنگره  نسبت به زندگی هیچ‌گونه امنیت و آرامشی نداشتم و هیچ موقع آن‌گونه که انتظار داشتم همسرم در کنارم باشد نبود، بعد از کنگره زندگی من تغییر کرد اوضاع به‌کلی فرق کرد احساس آرامش بیشتری می‌کنم و همیشه حضور همسر و فرزندم را در کنار خود احساس می‌کنم و از این بابت خدا را هزاران بار شکر می‌کنم.

از حضورتان در کنگره چه حسی دارید؟

در حال حاضر که حدود دو سالی است که من به کنگره می‌آیم خیلی احساس آرامش و نشاط می‌کنم با دانایی که به دست آورده‌ام روش درست زندگی کردن را یاد گرفته‌ام و توسط آموزش‌های راهنمای خود و جهان‌بینی‌های کنگره و سی‌دی‌های آموزشی آقای مهندس توانسته‌ام حس‌های منفی خود را جایگزین حس‌های خوب و مثبت کنم و داشتن حال خوب را تجربه و خوشبختی را احساس کنم.

 

آیا برنامه یا هدف خاصی در ادامه‌دارید، اگر ممکن است برایمان توضیح دهید؟

بله من از وقتی‌که فهمیدم با خدمت کردن در کنگره حال خوش نصیب فرد می‌شود من هم تلاش می‌کنم تا با خدمت کردن این حال خوب را اول خودم کسب کنم و در ادامه به دیگران انتقال بدهم و به‌نوبه خود بتوانم حال آن‌ها را هم خوب کنم. برای رسیدن به جایگاه‌های بالاتر تلاش می‌کنم و تمام سعی و تلاش خود را برای شرکت در آزمون کمک راهنمایی می‌کنم تا ان شاالله موفق بشوم و در ادامه خدمت‌گزار باشم

 

حرف آخر...

دوست دارم خانواده‌هایی که مصرف‌کننده مواد مخدر در خانه‌دارند با خواندن این مطالب بتوانند راه خودشان را پیدا کنند،به نور و روشنی و حال خوب برسند، زندگی آرامی را در کنار عزیزان خود تجربه کنند. جا دارد در اینجا از زحمات آقای مهندس دژاکام بنیان‌گذار کنگره 60 تشکر کنم که این مکان مقدس و امن را برای ما فراهم نموده‌اند تا مسافران و هم‌سفران در کمال آرامش و امنیت بتوانند یک زندگی سالم و آرام داشته باشند.

 

تهیه و تنظیم: همسفر الناز
عکاس: همسفر فاطمه
نمایندگی: همسفران شهرری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .