English Version
English

دیدبانان کنگره 60، مصاحبه با یک همسفر

دیدبانان کنگره 60، مصاحبه با یک همسفر

دیده‌بانان مهم‌ترین اعضاء تصمیم‌گیرنده در کنگره 60 هستند. دیده‌بان همان‌طور که از نامش پیداست یعنی دیدن، نگاه کردن و نظاره‌گر بودن...

عرض ادب و سلام دارم خدمت دیده‌بانان گرامی و همه اعضاء کنگره 60 و از تمامی زحمات بی‌منتشان تشکر می‌نمایم و امیدوارم خیروبرکت عمل خیرشان در زندگی‌شان جاری باشد.

از شما همسفر گرامی سپاسگزارم که وقتتان را در اختیار ما گذاشتید، امیدوارم این مصاحبه باعث‌وبانی آن شود که دیده‌بانان عزیزمان را بیشتر بشناسیم.

 

در ابتدا از همسفر عزیزمان خواهش می‌کنم خودشان را معرفی نمایید:
سلام دوستان لیلا هستم یک همسفر؛ از شما وبلاگ نویسان عزیز تشکر می‌کنم که این فرصت را در اختیار من گذاشتید تا یک تحرک و نقطه تفکری در من ایجاد شود.

به نظر شما چرا آقای مهندس واژه دیده‌بان را برای این اعضاء انتخاب نمودند؟
البته آقای مهندس هر واژه‌ای را برای هر جایگاهی با تفکر و دلیل انتخاب می‌کنند و همیشه هر اسمی برای هر جایگاهی که بوده واقعاً مصداق همان جایگاه بوده و واژه دیده‌بانی هم همین‌طور است. دیده‌بانان مهم‌ترین اعضاء تصمیم‌گیرنده در کنگره 60 هستند. دیده‌بان همان‌طور که از نامش پیداست یعنی دیدن، نگاه کردن و نظاره‌گر بودن؛ وظیفه رصد و مشاهده اوضاع و شرایط کنگره و شعبات را دارد، چون‌که این افراد توانسته‌اند در انجام مسئولیت‌های متعدد، توانایی‌های لازم را کسب کنند ازجمله در جایگاه مرزبانی، ایجنتی و کمک راهنمایی و غیره بهترین عملکرد را داشته‌اند.

اگر به روند کار و برخورد این افراد دقت کنیم متوجه می‌شویم دیده‌بان دقیقاً مصداق کاربردی کردن آموزش‌های کنگره 60 هستند به نظر من به خاطر همین توانایی‌ها و اجرای عمل سالم، معرفت و عدالت می‌توانند بر تمام شرایط اشراف داشته باشند و واژه دیده‌بان واقعاً برازندهٔ این افراد است.

شما چند تن از دیده‌بانان گرامی کنگره 60 را می‌شناسید؟
خانم آنی، آقای امین، خانم کماندار، آقای سلامی، آقای مجدیان، آقای سبزه‌ای، آقای ترابخانی، آقای اشکذری، آقای خدامی، آقای حکیمی، آقای نمکی، آقای صداقت و آقای شریفیان از دیده‌بانان محترم کنگره 60 هستند.

لطفاً پاره‌ای از وظایف دیده‌بانان را بیان نمایید؟
بعد از بنیان کنگره 60، کنگره دیده‌بانان بالاترین مرجع تصمیم‌گیری است؛ که کار نظارتی دارند و نقاط ضعف و قوت شعبات را ارزیابی می‌کنند و دیده‌بانان به دو قسمت تخصصی و عمومی فعالیت می‌کنند؛ تعیین و تدوین قوانین داخلی کنگره، بررسی موارد مطرح‌شده در جلسات، خروج اعضا و یا ورود عضو جدید به این مجموعه، تعیین ایجنت شعب، تصویب دستور جلسات سالیانه، تعیین اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت کنگره، شرایط پذیرش کمک راهنمایان، اعطای شال مرزبانی و دستیاری دیده‌بان، راه‌اندازی شعب جدید و یا نظارت مستقیم بر راه‌اندازی شعب و هرگونه تغییر در جلسات بر عهده کنگره دیده‌بانان است.

چرا به دیده‌بانان لقب عقاب تیزبین نهاده‌اند؟
درواقع کلمه عقاب تیزبین یک تمثیل است؛ و افرادی که به این جایگاه رسیده‌اند همانند عقاب تیزبین هستند چون‌که تمام آموزش‌های کنگره را کاربردی کرده‌اند و مانند یک عقاب از قدرت و غرور خاصی برخوردار هستند و عقاب پرنده‌ای باعظمت، نیرومند، تیزبین و با غرور است همان‌طور که روی جلد کتاب عبور از منطقهٔ 60 درجه زیر صفر تصویر عقاب آمده که با سرافرازی خاصی بر روی آسمان کویری در حال پرواز است و این مصداق عقاب تیزبین به دیده‌بانان است که از این قدرت و ارادهٔ قوی برخوردار هستند و مانند یک عقاب تیزبین در کنگره خدمت می‌کنند.

به نظر شما وظیفه ما نسبت به دیده‌بانان چیست؟
همان‌طور که آقای مهندس فرمودند که دیده‌بانان ستون‌های کنگره 60 هستند باید به آن‌ها احترام بگذاریم، پس اولین وظیفهٔ من این است که به آن‌ها احترام بگذارم و این هفته فرصت بسیار خوبی است که از زحمات این عزیزان تشکر و قدردانی به عمل‌آورم.

کنگره را بدون دیده‌بانان چگونه تصور می‌نمایید؟
با توجه به اینکه کنگره یک ساختار الهی است در نتیجه همیشه مورد هجوم نیروهای منفی هست که این دیده‌بانان با استعدادها و توانایی‌هایی که کسب کرده‌اند می‌توانند این نیروهای را شناسایی و رصد کنند حال اگر کنگره را بدون دیده‌بان تصور کنم تمام شعبات دچار بی‌نظمی و بی‌قانونی می‌شود و هر شعبه به سلیقه خود به کار خود ادامه می‌دهد و بین شعبات  ناهماهنگی به وجود می‌آید.

صحبت شما با دیده‌بانان کنگره 60 چیست؟
شما دیده‌بانان محترم، صور پنهان کنگره 60 هستید و همیشه چراغ خاموش خدمت می‌کنید، پایه‌های کنگره 60 با وجود شما عزیزان محکم و استوار است و رشد و گسترش پیدا می‌کند. این هفته فرصت بسیار خوبی هست که شما را بهتر بشناسم و از زحمات شما عزیزان تشکر و قدردانی کنم و برایتان توفیق روزافزون، سلامتی و موفقیت را از خدای مهربان خواهانم، همیشه سرافراز و پیروز باشید.

 

تهیه مصاحبه: همسفر فاطمه شمسیان
عکس: همسفر آیدا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .