English Version
English

نیروهای بازدارنده تنها هدفشان توقف دانایی ماست

نیروهای بازدارنده تنها هدفشان توقف دانایی ماست

جلسه دوم از دوره پنجاه و سوم کارگاههای آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی سمنان با استادی راهنمای محترم مسافر حسین،نگهبانی مسافراحمدرضا و دبیری مسافرعلی اصغر با دستور جلسه "وادی دوم و تاثیر آن روی من"در روز پنج شنبه مورخ ۶ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳راس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد

سلام دوستان حسین هستم مسافر، خدا را شاکرم که دوباره در این جایگاه قرار گرفتم تا خدمت کنم و آموزش بگیرم از راهنما خودم آقا نادر ممنونم که هر چه دارم از آموزش‌های ناب و بی‌نقص ایشان هست از جناب آقای مهندس دژاکام سپاسگزارم که این بستر را فراهم نمودند تا امثال من حال خراب به حال خوش برسند برای همه خدمتگزاران کنگره آرزوی سلامتی و موفقیت میکنم برای به حال خوش رسیدن ما زحمات زیادی را متقبل می‌شوند جلسه امروز شامل دو بخش است بخش اول مربوط به دستور جلسه هفتگی وادی دوم و تأثیر آن روی من و بخش دوم مربوط به اولین سال تولد آقا جواد عزیز که یکی از خدمتگزاران شعبه سمنان هست که مسئولیت سایت سمنان را بر عهده دارد.
آرزو میکنم امسال شال نارنجی یا سبز را دور گردنش ببینیم. در مورد دستور جلسه اگر بخواهم صحبت کنم اینکه همیشه در دستور جلسه وادی تنها نمی‌آید بلکه با تأثیر آن روی من کامل می‌شود و مسلماً بایستی یک نکته از هر وادی را در خودمان کاربردی کنیم، مطلبی که همیشه راهنمای عزیزم به ما گوشزد می‌کرد همین بود.
ولی نکته‌ای که هست تفکر به‌تنهایی کاربردی ندارد باید در ادامه حرکت کرد بعد وادی که مربوط به تفکر است به وادی دوم که هیچ موجودی به هیچ نیست حتی اگر خود به هیچ فکر کند می‌رسیم. این وادی دوم در من نقطه تفکری ایجاد می‌کند و به من این امید را می‌دهد که اگر من مصرف‌کننده باشم بازهم برای یک نفر فایده دارم.
زمانی که در مسیر درمان قرار می‌گیرم یکسری مشکلات در راهم قرار می‌گیرد به گفته استاد امین زمانی که می‌خواهید عمل درستی را انجام دهید شما با اصطکاک روبرو می‌شوید و اگر بخواهیم عبور کنیم باید آن را از سر راه برداریم. در این وادی می‌گوید مشکلات ما به دلیل پیدا نکردن راه درست بوده است.
این وادی دارای یک پیام اساسی است که آن‌هم امید و ناامیدی است. این می‌تواند در من مصرف‌کننده یک امیدواری ایجاد بکند و وقتی من بتوانم به توانمندی درونی خودم پی ببرم مسلماً می‌توانم به امیدواری دست پیدا کنم.

استاد امین در جزوه جهان‌بینی گفته است ناامیدی مثل دیوار نامرئی دور فرد کشیده میشود و فرد ناامید همیشه در انزوا و تنهایی بسر می‌برد و برای غلبه بر این ناامیدی باید توانمندی‌های درون خودم را بشناسم و بعدازآن دانایی‌ام را بالا ببرم و کم‌کم به دانایی مؤثر تبدیل کنم.
باید بگویم نیروهای بازدارنده تنها هدفشان توقف دانایی ما هست کاری ندارد من چی بلد هستم مثلاً من وقتی قدم به کنگره ۶۰ برای درمان اعتیاد گذاشتم و در مسیر مستقیم و درست قرار گرفتم اینجا نیروهای بازدارنده دست‌به‌کار می‌شوند تا من را از مسیر خارج کنند اینجا این وادی به من کمک می‌کند که من به خودم ایمان بیاورم که همان‌طوری که هیچ موجودی بیخودی پا به حیات نگذاشته است من به‌عنوان اشرف مخلوقات که دارای اختیار هستم مسلماً به‌هیچ‌وجه بیهوده آفریده نشده‌ام و دارای توانمندی‌هایی هستم که می‌توانم به نحو احسن از آن‌ها استفاده کنم در مورد بخش دوم دستور جلسه تولد آقا جواد بخواهم بگویم اول‌ازهمه تولد را به او تبریک می‌گویم و امیدوارم در مسیر کنگره ثابت‌قدم بماند و ایشان جزء معدود رهجوهایی بوده که از همان اول سفرش را با جدیت پیگیری کرده و گوش‌به‌فرمان بوده است و این هم رمز موفقیتش در کنگره بوده است.


آرزوی مسافر جواد
آرزو میکنم افرادی که بیرون از این در حضور دارند و درگیر اعتیاد هستند هر چه زودتر راه کنگره را پیدا کنند.
سخنان مسافر جواد
سلام دوستان جواد هستم مسافر اول‌ازهمه از جناب مهندس تشکر میکنم و بتوانم ترس از خماری را کنار گذاشته و درمان شوم و یک سال مواد مصرف نکنم و از راهنمای خوبم حسین آقا نیز سپاسگزارم که خیلی به ایشان زحمت دادم و تشکر بعدی را از آقا نعمت میکنم که راهنمای سیگار من بودند و همین‌طور از راهنمای تازه واردین آقا مهدی که در بدو ورود با صحبت‌هایشان من را جذب کنگره کردند.
جناب مهندس بارها فرمودند که کنگره جای حال خراب‌هاست که من هم جز این خراب‌ها بودم. من به دلیل اینکه از مرفین بدم می‌آمد شروع تخریبم با شیشه شروع شد و این باعث شد که تمام زندگی خود را (زن و خانه، ماشین، مغازه) همه را از دست بدهم.
در آن زمان همه را مقصر می‌دیدم به‌جز خودم و با ورود به کنگره اولین حرفی که به من زدند که اگر شما در این جایگاه قرار دارید هیچ‌کس به‌جز شما مقصر نیست. من از قبل با کنگره ۶۰ از طریق یکی از دوستانم آشنا بودم البته باید از آقای امیر حسن هم تشکر میکنم که باعث ورودم به کنگره شدند.
افرادی در مسیرم قرار گرفتند که باعث ورودم به کنگره بودند. یکی از دوستان به من می‌گفت که حتماً کار خیری انجام دادی که راه کنگره را پیدا کردی. خدمتم درسایت به این دلیل هست که اگر کسی در گوشه‌ای از این دنیا از طریق فضای مجازی به دنبال درمان اعتیاد باشم بتوانم کمکی انجام داده باشم و شاید اصلاً متوجه آن نشوم ولی ایمان‌دارم آن انرژی به من خواهد رسید.
دستاورد دیگری که کنگره برای من داشت این بود که برادرم نیز به کنگره راه پیدا کرد. این امر باعث شد که من بدانم که بیخود به این دنیا نیامدم و رسالتی دارم و به این اعتقاددارم که اگر در هر جایگاهی هستیم یا تاوان می‌دهیم و یا آموزش می‌گیریم. و در آخر از همه عزیزان که در جشن حضور داشتند تشکر میکنم.

نگارش متن مسافر مهدی لژیون دهم،مسافر علی اصغر لژیون هشتم
عکاس مسافر مجتبی لژیون یکم،مسافر مجتبی لژیون ششم
ارسال خبر مسافر محمد لژیون دهم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .