English Version
English

یادداشت از سی دی هفته راهنما

یادداشت از سی دی هفته راهنما

همسفر محبوبه
عشق‌ورزیدن به خلق زیباترین ترنم گفتگو با خالق است به‌خصوص اگر توفیق خدمت به عزیزانی قسمت شده باشد که تمام دنیایشان را می‌توان در پر رنگین پروانه‌ای خلاصه کرد، كسانی كه وامانده و درمانده از گریبان‌گیرترین مشكل و معضل كنونی زندگی‌شان به تو پناه آورده‌اند كه پناه جان و حال بی‌قرارشان باشی و دست‌مریزاد كه به حق، زيباترين نوای ترنم خالقت هستی. هركه ما را چيزی می‌آموزد از كودكی و از زمان راه‌رفتن و غذاخوردن تا مراتب بالا و تا زمانی كه در اين حيات هستيم شايسته احترام و قدردانی است. شغل راهنمايان مانند معلمان، شغلی پیچیده و سخت است؛ زیرا در راستای تربیت و آموزش‌وپرورش یک انسان است و تربیت انسان یک امر پیچیده و بسیار سخت است. به همین دلیل علمای تربیت و علوم کار معلمی را امری بسیار سخت می‌دانند، چه‌بسا راهنمايان كنگره ۶۰ كاری بسيار سخت‌تر را نيز انجام می‌دهند زيرا اين افراد ابتدا با قلبشان آموزش می‌دهند كه مركز مهر است. ما باید تا حد توانمان قدردان زحمات بی‌منت و پربار این بزرگواران باشیم و به وجود چنین عزیزان دلسوز و والامقامی که برای ساخت یک فرد، یک خانواده و در ادامه يك جامعه تلاش می‌کنند افتخار کنیم.

همسفر شیدا
هفته راهنما را در ابتدا خدمت راهنمای بزرگ کنگره ۶۰ آقای مهندس دژاکام و خدمت خانواده محترمشان تبریک عرض می‌کنم. این هفته گران‌قدر را خدمت تمامی راهنمایان کنگره ۶۰ مخصوصاً راهنمایان شعبه البرز کرج  و راهنمای خوب خودم خانم زهره عزیز تبریک می‌گویم. راهنما یعنی نشان‌دهندهٔ مسیر از تاریکی به نور، از غم به شادی، از نفرت به عشق. راهنمایان کنگره آموزش می‌بینند و آموزش می‌دهند و بدون هیچ چشم داشتی خدمت می‌کنند. راهنما در کنگره به سلاح عشق و ایمان مجهز است و تنها پیوندی که وجود دارد پیوند محبت است. بر من رهجو واجب و ضروری است که جایگاه راهنمای خود را محترم بشمارم. اگر من تشکرکردن از راهنمای خود را یاد نگیرم چگونه می‌توانم از خدای خود تشکر و قدردانی کنم. تشکرکردن هم سه مرحله دارد، تشکر با زبان، تشکر با دل یا قلب، با قدم یا با عمل. تشکرکردن یکی از مسائلی است که ما در کنگره یاد گرفته‌ایم و جزو آموزش‌های ما است. به قول معلم بزرگ استاد سردار: ما برای آموزش و خدمت قدم به این حیات نهاده‌ایم تا ابتدا آموزش و سپس خدمت درست انجام بدهیم.

همسفر زهرا
ای که الفبای زندگی را از سرچشمه نگاهت آموختم، روزت مبارک. من هم به‌نوبهٔ خود این هفته گران‌قدر را به‌تمامی راهنماهای عزیز تبریک می‌گویم ان‌شاءالله برکت این عشق و خدمتشان هزاران برابر به زندگی خودشان برگردد. ما باید در هفته راهنما از راهنماهای خود با پاکت و دل‌نوشته‌ای قدردانی و تشکر کنیم. آنان که بدون هیچ چشم داشتی برای رسیدن ما به حال خوب بی‌وقفه و با عشق و محبت تلاش می‌کنند. حتی کسانی که در جایگاه راهنمایی هستند باید از راهنمای خود به‌رسم کنگره قدردانی و تشکر کنند. به‌هیچ‌عنوان کادو گروهی نداریم که پول جمع کنیم و برای راهنما هدیه‌ای بگیریم و هر کس باید پاکت خود را بدهد. باتوجه ‌به صحبت‌های آقای مهندس در سی دی هفته راهنما، یک مصرف‌کننده بعد از رهاشدن به دنیای بیداری قدم می‌گذارد. در دنیا برای ما واجب است بر خویش خویشتن توجه کنیم. خویش خویشتن چیست؟ خویش مرکب از خویش و تن است؛ یعنی به جسم توجه نمی‌کند. این من وجودی  که از روز الست آغاز شد دنبال یک چیزی می‌گردد مثل عشق گمشده، انتقام و یا خواسته‌هایش و تا الان دنبالش می‌گردد و می‌خواهد خودش را برساند به نفس مطمئنه و واجب است از سخن به نقطه عمل قدم بردارد. مثلاً هر چیزی را که یاد گرفته‌ایم عمل کنیم غیبت نکنیم، تجسس نکنیم، دروغ نگوییم، شکرگزار باشیم و.... از آقای مهندس و خانواده محترمشان بی‌نهایت سپاسگزارم.

سپاس از راهنما همسفر زهره و رهجویان گرامیشان  (لژیون نهم)

ویرایش و ارسال: همسفر پریسا، راهنما همسفر سحر (لژیون دهم)
همسفران نمایندگی البرز (کرج)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .