English Version
English

قدردان بودن یعنی دیدن خوبی ها

 قدردان بودن یعنی دیدن خوبی ها

مشارکت مکتوب از لژیون هفتم، راهنما همسفر سعیده

همسفر فرزانه
ابتدا از خداوند مهربان سپاسگزارم که اذن ورودم به کنگره را صادر کرد تا من هم در مسیر عشق و نور باشم. دست‌هایی که کمک می‌کنند، مقدس‌تر از لب‌هایی هستند که دعا می‌کنند. هفته راهنما را در رأس به جناب آقای مهندس و خانواده محترمشان تبریک می‌گویم و به همه راهنمایان کنگره ۶۰ و مخصوصاً به راهنمای مهربان و پرعشق خودم، خانم سعیده عزیزم تبریک می‌گویم. ما در کنگره یاد گرفته‌ایم که از رب و مربی خود سپاسگزاری کنیم‌. حضرت علی (ع) می‌فرمایند: اگر کسی به من کلمه‌ای بیاموزد من بندهٔ او هستم. پس وظیفه من نسبت به راهنمای عزیزم که خالصانه، عاشقانه و بی‌منت به من درس زندگی‌کردن می‌آموزند و آگاهی، تجربه، علم و دانش خودشان را به من انتقال می‌دهند چیست؟ راهنمای عزیزی که با مهربانی و عشق بی‌پایان خودشان در کنار من هستند و به من صبر، امید، عشق، فرمان‌برداری و خدمتگزار بودن را آموزش می‌دهند و دست من را با عشق گرفته‌اند تا از تاریکی‌ها به‌طرف روشنایی‌ها و از قهر به مهر حرکت کنم.  واقعاً زبان برای تشکر از این‌همه عشق و فداکاری قاصر است. اما من در کنگره آموزش گرفته‌ام که تشکر باید هم به زبان، هم با دل و هم با عمل  باشد. پس من رهجو باید در این هفته عزیز و پر شگون تمام سعی خود را کنم که به بهترین شکل ممکن که در توانم است با دادن پاکت و یک د‌لنوشته تمیز و زیبا از راهنمای عزیزم تشکر و قدردانی کنم. باز هم در پایان از راهنمای خوب و مهربانم خانم سعیده عزیزم تشکر می‌کنم و دستان پر مهرشان را می‌بوسم. ان‌شاءالله که برکات آموزش‌هایی که به من می‌دهند هزاران برابرش در زندگی‌شان جاری و ساری باشد‌.

همسفر صفورا
آنچه باور است محبت است و آنچه نیست ظروف تهی است. می‌خواهم به مناسبت هفته راهنما مطلبی بنویسم، ابتدا فکر می‌کردم به‌راحتی می‌توانم؛ ولی قلم و کلام قاصر از این‌همه ازخودگذشتگی و لطف است. هفته راهنما را به اولین استاد، راهنمای گرامی آقای مهندس دژاکام و خانواده محترمشان و استاد راهنمای جهان‌بینی آقای امین دژاکام و بخصوص راهنمای خوب و بزرگوار خودم خانم سعیده عزیزم و تمام راهنمایان و اعضای بزرگ کنگره ۶۰ شادباش و تبریک عرض می‌کنم. هفته راهنما یکی از جشن‌های مهم و گرامی در کنگره است که جناب مهندس باتدبیر آن را در نظر گرفتند و به‌نوعی برای من رهجو آموزش‌هایی دارد. من باید قدردان و سپاسگزار مربی و راهنمای خود و دیگران باشم. چرا که سپاسگزاری از مخلوق، سپاسگزاری از خالق است و باید به بهترین و زیباترین نحو به‌صورت کلامی، قلبی و گوش‌به‌فرمان بودن این کار را انجام دهم. برای شکرگزاری خروج از دنیای ظلمت و تاریکی، جهل و نادانی و پیوستن به دنیای نور و روشنایی در این مسیر سبز الهی در این بعد از حیات خود باشم و بتوانم قطره‌ای از این اقیانوس رحمت را جبران کنم. راهنمای بزرگوارم خانم سعیده عزیزم شما با آغوش گرم و پر مهرتان من راه‌گم‌کرده را به سوی  روشنایی هدایت کردید و پیوند محبت را در وجودم و زندگی‌ام جاری کردید. شما یکی از پیشگامان و راهنماهای کارآزموده جهان هستید. می‌دانم با تمام سختی‌ها و ناملایمت‌های زندگی و از راه دور، خستگی‌ناپذیر برایم وقت می‌گذارید و با کلمات الهی امید و آینده بهتر را به من نوید می‌دهید. بذر نیکو و مهارت درست زندگی‌کردن و دوست‌داشتن را به من آموختید. از شما عمل سالم، معرفت و عدالت و رعایت اصول و قوانین که همان رسیدن به تعادل و جایگاه والای انسانی، خودشناسی و خداشناسی است را آموختم. شما خود عشق، محبت، ایمان و عقل هستید. رهایی و حال خوب خودم و مسافرم را مدیون آموزش و حمایت شما راهنمای عزیز و فرشته زمینی هستم. از شما و آقای مهندس تشکر می‌کنم.

همسفر پریسا
راهنمای عزیزم، آرامش‌بخش زندگی‌ام از خدا می‌خواهم همچنان مثل خورشید بدرخشید و مسیر زندگی‌تان سبز و پرنور باشد. هفته‌ای که در پیش داریم هفته راهنما است، من هم به‌نوبهٔ خود این هفته را به بنیان‌گذار کنگره ۶۰ و خانواده محترمشان و راهنماهای عزیز و بزرگوار کنگره ۶۰ تبریک می‌گویم. هفته راهنما شامل حال راهنمای سیگار و جونز هم می‌شود، همچنین کسانی که در تیراندازی، راگبی یا جهان‌بینی مربی دارند باید تقدیر و تشکر کنند. در بحث تقدیر و قدردانی در درجه اول انسان باید قدر و منزلت خود را بداند و از خود بابت قرارگرفتن در مسیر روشنایی تشکر کند. تا زمانی که انسان جایگاه خود را در هستی نداند قدر و اندازه دیگر چیزها را نخواهد دانست، اگر کلمه قدردانی را ریشه‌یابی کنیم، قدر به معنای اندازه، جایگاه و میزان است و واژه قدردانی به معنی دانستن اندازه و میزان هر چیزی در کل هستی است. در هستی هر چیزی جایگاه خود را دارد. انسان از قدرت اختیار برخوردار است. ‌ما در جلسات کنگره ۶۰ به آگاهی و معرفت می‌رسیم، هر چه انسان آگاه‌تر باشد بیشتر قدردان است. قدردان بودن یعنی خوب دیدن، دیدن خوبی‌ها، اینکه بتواند خوب ببیند و سپاس‌گزار باشد و از این‌همه خدماتی که در اختیارش است شاکر باشد. در کنگره ۶۰ باید از کسانی که به هر نحوی رایگان به ما خدمت می‌کنند قدردانی کنیم، این قدردانی می‌تواند مالی باشد یا معنوی. همین که بتوانیم قسمتی از مال خود را جهت تقدیر از راهنمای خود بگذاریم نشانه درمان و تعادل است، من همسفر باید با دلنوشته ای دلنشین و با دادن پاکتی از راهنمای خود تشکر و قدردانی کنم.  برای قدردانی معنوی هم می‌توانم با احترام‌گذاشتن به خدمت گذاران کنگره اعم از راهنماها، مرزبانان، ایجنت و همهٔ کسانی که به هر نحوی در کنگره به ما خدمت می‌کنند تشکر کنم. در وهلهٔ اول از خالق خود تقدیر و تشکر می‌کنم که کنگره را در مسیرم قرارداد تابه‌حال خوب برسم و در نهایت قدردان آقای مهندس حسین دژاکام و خانواده محترمشان و راهنماهای عزیز و بزرگوار و مهربان که خالصانه بدون هیچ چشم داشتی درحال‌خدمت کردن به ما انسان‌ها هستند تقدیر و تشکر کنم.

ویرایش: همسفر طاهره، راهنما همسفر فریبا (لژیون یکم)
ارسال: همسفر پریسا، راهنما همسفر سحر (لژیون دهم)
همسفران نمایندگی البرز (کرج)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .