English Version
English

تفکر و خواسته قوی انسان

تفکر و خواسته قوی انسان

همسفر مدینه رهجوی لژیون چهارم از نمایندگی رودکی پیرامون دستورجلسه《وادی دوم و تأثیر آن روی من》چنین نوشت:

هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد، هیچ‌کدام از به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. در وادی اول به ما تفکر را آموزش دادند که قدم اول تفکر بود. این وادی‌ها به همدیگر وصل هستند، وقتی درست تفکر کردیم، رسیدیم به وادی دوم که می‌گوید: هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد. یعنی هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم؛ حتی ضعیف‌ترین انسان‌ها هم برای بیهودگی نیستند.

برای کاری قدم به این جهان خاکی گذاشته‌اند؛ حتی یک کرم خاکی هم به دلایلی آفریده شده است؛ اگر فکر کنیم به این کرم خاکی به نتیجه خیلی عظیمی می‌رسیم که در آن نهفته است. این جهان خاکی خیلی عظیم است که قابل‌باور نیست. در این وادی بیان‌شده که هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم یعنی هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم، خداوند ما را به دلایلی آفریده است.

آمدن ما به این جهان خاکی بی‌دلیل نبوده که من همیشه احساس پوچی می‌کردم و به خداوند ناشکری می‌کردم، چرا؟ من در این جهان خاکی در عذابم، چرا مرا آفریده‌ای؟ ولی وقتی به عمق این وادی پی بردم دیدم من هم برای دلایلی آفریده شده‌ام که باید مفید باشم. در این وادی «جنگ نرم» را مثال میزند: این مثال به معنی آگاهی، محبت، جنگ و قلم هست که وقتی من به این کلمه عظیم پی بردم توانستم مقداری از این جنگ نرم را در خود کاربردی کنم. این باعث شد که توانایی خودم را بالا ببرم و دیگر هیچ‌وقت احساس پوچی نکنم و خودم را ببینم.

نکته مهم این وادی این است که ما را به‌سوی روشنایی‌ها رهسپار می‌کند، نوید امید را در دل ما روشن می‌کند و به‌خوبی نوید را به ما می‌دهد که می‌شود از تاریکی‌ها خارج شد و به‌سوی روشنایی حرکت نمود. ولی لازمه خروج از این تاریکی‌ها تفکر و خواسته قوی انسان است، باید ایمان داشت که در این مسیر انسان تنها نیست و نیروهای عظیم الهی انسان را در این مسیر پشتیبانی می‌کند. ما باید بدانیم که جهت بیهودگی نیامده‌ایم و ایمان داشته باشیم که پوچ و خالی نیستیم.

در آخر خدا را شکر می‌کنم که در این بعد، در این سیستم خیلی عظیم هستم که آموزش بگیرم. از جناب مهندس و خانواده محترمشان تشکر می‌کنم، از راهنماهای عزیزم خانم سمانه و خانم سمیه نهایت تشکر را دارم که در این راه صبورانه کمکم کردند.

نگارش: همسفر مدینه رهجوی راهنما همسفر سمیه (لژیون چهارم)
ویرایش: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر افسانه (لژیون دهم)
ارسال مطلب: مرزبان خبری همسفر سمیه
همسفران نمایندگی رودکی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .