English Version
English

تغییر کردن به واسطه داشتن امید

تغییر کردن به واسطه داشتن امید

سومین جلسه از دوره هفتاد و نهم از کارگاه‌های آموزش خصوصی کنگره ۶۰ ویژه مسافران نمایندگی شادآباد به استادی مسافر محمود و نگهبانی مسافر حسین و دبیری مسافر رضا با دستور جلسه«وادی دوم و تاثیر آن روی من » در روز چهارشنبه مورخ 5 اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۷ شروع به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان محمود هستم مسافر:

خدا را شکر می‌کنم که در این جایگاه قرار گرفتم و از راهنمای خوبم آقای کریمی تشکر می‌کنم که به بنده اعتماد کردند.
وادی دوم، آقای مهندس در روز چهارشنبه گفتند که هیچ مخلوقی بیهوده پا به خلقت ننهاده و هیچ‌وقت برای هیچ کار دیر نیست. انسان در هرلحظه از زندگی می‌تواند تغییر کند و به بهترین شکلی زندگی کند. من محمود زمانی مصرف‌کننده بودم والان حالم خوب است و در این جایگاه نشسته‌ام.
ما درگذشته راهمان را گم‌کرده بودیم و شهر وجودی خود را آلوده کرده بودیم و به‌واسطه مواد مخدر و سیگار، شهر وجودی‌مان را تخریب کرده بودیم، حالا که در کنگره آموزش‌دیده‌ایم و درمان شده‌ایم باید به دیگران نیز کمک کنیم. جناب مهندس گاو را مثال می‌زند که مقداری علف می‌خورد ولی کلی استفاده برای ما دارد.
هر جنبنده و شیئی در این دنیا بهره کاری آمده است حتی کرم خاکی، روزی حضرت موسی که برای عبادت به‌جایی می‌رفت کرم خاکی را سر راه خود دید و به خداوند گفت که خدایا این کرم خاکی را برای چه آفریده‌ای؟ خداوند نیز در جواب او فرمود اتفاقاً قبل از تو این کرم خاکی از من پرسید که موسی را برای چه آفریده‌ای.
ما می‌بایست تغییرات را در خودمان به وجود بیاوریم و آنها را حس کنیم. درگذشته هیچ‌وقت از فرزندم نپرسیدم که آیا از من راضی هستی یا نه. زمانی بود که با تخریب فراوان به دنبال فرزندم به مدرسه می‌رفتم ولی او حاضر نبود که خودش را با من ببیند، چون آلوده و گرفتار بودم و ۱۴ سال در تاریکی‌ها غرق بودم. شیطانی درونم بود که به من دستور می‌داد بلند شو و با موتور برو از ورامین جنس بگیر! در آن‌وقت تشخیص نمی‌دادم که کاری که می‌کنم خوب است یا نه. کسی که برای خوب شدن حالش تلاش می‌کند بسیار زیباست. خیلی از انسان‌ها به‌واسطه همین مواد زندگی‌شان ازهم‌پاشیده شده و خانواده خود را از دست دادند. امیدوارم که تمام سفر اولی‌ها قدر کنگره را بدانند و برای گل رهایی تلاش کنند و بعدازآن هم در کنگره بمانند و خدمت کنند.
از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید از همه شما ممنونم.

ارسال، عکس و تایپ: واحد وبلاگ نمایندگی شادآباد

لژیون خدمتگزار: لژیون یکم

مرزبان کشیک: مسافر مجید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .