English Version
English

خُلق نیکو

خُلق نیکو

آقای مهندس برخی انسان‌ها را به حوض لجن و کثیف و شماری دیگر را به حوض تمیز و رقیق تشبیه می‌‌کنند، انسان بدی دیگران را می‌بیند ولی بدی خود را نمی‌بیند کسی که اخلاق ناپسند دارد شبیه حوض تیره و کثیف است و دروغگویی مادر تمام جنایات و بدی‌هاست، صفات خوب انسان را به حوض تمیز و رقیق تبدیل می‌کند.
برای اینکه انسان‌ها را دوست داشته‌ باشیم باید میزان دانایی و شناخت بالا باشد تا بتوان همه را درک کرد و توان بخشش داشت، برای داشتن اخلاق نیکو باید از شعور بالایی برخوردار باشیم و قادر به عشق ورزیدن به همگان باشیم و اگر کسی مرتکب اشتباه شد شهامت بخشش داشته‌ باشیم.
در کنگره 60 مهمترین ویژگی در هر جایگاه خُلق نیکو است با قضاوت کردن و حدس و گمان زدن حوض خود را کثیف نکنیم، از آنجا که خداوند صفات خوب را دوست دارد و صفات بد و زشت را منع می‌کند بایستی طبق فرامین عمل کنیم، با این وجود ممکن است گاهی چیزی بکاریم اما برداشت مطابق میل ما نباشد اینکه می‌گویند از تو حرکت از خداوند برکت درست است ولی یک زمان شاید   گندم کاشت دیم داشته باشیم و هزینه بذر، تراکتور و کلی هزینه دیگر می‌دهیم اما باران نمی‌زند و چیزی برداشت نمی‌کنیم.
باید در صراط مستقیم حرکت کنیم و به فکر دیگران هم باشیم تا خداوند خیر و برکت به زندگی ما آورد هر کس که ناحق کار کند یواش یواش به نیروهای شیطانی پیوند می‌خورد و هر کس بر اساس حق عمل کند جاویدان می‌شود پس هر کس عمل صالح انجام دهد حوض زلال و شفاف است.
همه خدمتگزاران کنگره 60 سعی می‌کنند در مسیر درست حرکت کنند و به بندگان تسلیم خداوند ایمان راسخ داشته باشند یعنی راهنمایی و درمان را به کسانی که می‌خواهند در این راه درمان شوند هدیه کنند، در واقع از خود چیزی نمی‌دهیم چون همه چیز از آن خداوند است خدمتگزاران از وقت و انرژی خود می‌دهند و کوتاهی نمی‌کنند چون می‌دانند تا از خود نگذرند به خدا نخواهند رسید.
هنگام مرگ صفات خوب و بد انسان باقی می‌ماند بنابراین انسانی که اعتیاد دارد بعد از مرگ هم با اعتیاد همراه خواهد بود با مرگ نه چیزی به انسان اضافه می‌شود و نه چیزی کم می‌شود آنچه هستیم همان خواهیم بود. غم و اندوه سرچشمه بدی نیست و جهانی که  در آن زندگی می‌کنیم هم قطب مثبت دارد هم قطب منفی و زندگی بدون اضداد غیرممکن است هر موجود در زندگی امتحان پس می‌دهد تا به مرحله بالاتری راه پیدا کند پس اگر مشکلی پیش می‌آید در ادامه می‌تواند باعث موفقیت و پیروزی شود، زمان دوام ندارد و خیلی سریع می‌گذرد مثل یک شبنم روی برگ گل که به محض طلوع آفتاب از بین می‌رود، زندگی دقیقاً همین‌قدر سریع می‌گذرد.

نگارش: همسفر نرجس، راهنما همسفر فاطمه( لژیون پنجم)
ویرایش: همسفر رها، راهنما همسفر فاطمه( لژیون پنجم)
ثبت: همسفر مهدیه (خدمتگزار سایت)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .