English Version
English

قدر داشته‌هایمان را بدانیم

قدر داشته‌هایمان را بدانیم

اولین جلسه از دوره بیست‌وپنجم کارگاه آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی رودکی با استادی همسفر فرزانه، نگهبانی همسفر زهره و دبیری همسفر سمیرا با دستورجلسه «وادی دوم و تأثیر آن روی من» در روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ آغاز به کار کرد.
خلاصه سخنان استاد:
در ابتدا از همه تشکر می‌کنم، از راهنمای خوبم خانم ساره که مرا لایق این خدمت دانستند و بتوانم از این فرصت استفاده کنم که به شما خدمت کنم و آموزش بگیرم، تشکر می‌کنم.
درزمانی که به پوچی رسیده بودم و از زندگی ناامید بودم دیگر نمی‌خواستم زنده باشم، وادی دوم به من یادآور شد و مفاهیمش را درک کردم که هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌دهد، من به هیچ نیستم حتی اگر خود به هیچ فکر کنم. به خودم گفتم فرزانه بلند شو، تو بی‌هدف در این زندگی قرار نگرفتی باید در کنار مسافرت باشی و یک همسفر خوب باشی و در کنار او قرار بگیری تا او به رهایی برسد، زمانی که این جرقه به ذهن من خورد و به این تفکرات رسیدم با وادی دوم، دوباره متولد شدم.

ترتیب وادی‌ها با حالات و احوالات ما از زمانی که سفر ما شروع می‌شود تا زمانی که به پایان می‌رسد چیده شده است وادی اول به ما می‌گوید: باید تفکر کنیم و بفهمیم که ریشه مشکلات ما از کجاست؟ مسیر جدیدی که می‌خواهیم شروع کنیم را با تفکر آغاز نماییم تا مسیر درست را انتخاب کنیم تا از تاریکی به روشنایی برسیم و این بار بسیار سنگین را از روی دوش خود برداریم؛ قطعاً در میانه سفر گاهی کم می‌آوریم و به ناامیدی می‌رسیم و نیروهای بازدارنده سعی می‌کنند ما را به مسیر قبلی خود ببرند، قطعاً راه سختی را در ادامه در پیش‌رو داریم؛ اما باید از سختی‌ها گذر کنیم و خود را باور داشته باشیم تا به روشنایی برسیم.

زمانی که از ادامه دادن باز می‌ایستیم وادی دوم برای ما روشن می‌شود و نمی‌گذارد که ما تسلیم نیروهای منفی شویم. وادی دوم می‌گوید: هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد و این جمله به این معناست که ما هیچ‌کدام بیهوده آفریده نشده‌ایم همه‌چیز با یک هدف خاصی آفریده شده است، یک کرم از نظر ما بسیار موجود ناچیز و بی‌ارزشی است اما اگر نباشد خاک مرده می‌شود و هیچ اکسیژنی به درون خاک نمی‌رود، اگر کرم نباشد ما هیچ دانه و بذری را نمی‌توانیم درون خاک بکاریم و از آن برداشت کنیم. ما هم باید بگردیم و ببینیم که هدف ما از خلقت چیست؟ من به‌عنوان یک انسان چه نقشی در این زندگی دارم؟

تمامی خلقت خداوند یک خواص و هدفی دارند؛ مگر می‌شود که من بی‌هدف به این جهان آمده باشم؟ در قسمت دوم این وادی نوشته شده است که هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم، مفهوم آن به این شکل است که اگر ما در پایین‌ترین نقطه تاریکی هم باشیم بازم بیهوده نیستیم زیرا در تاریکی قرارگرفته‌ایم که مفهوم روشنایی را درک کنیم و قدر داشته‌ها و نعمت‌هایمان را بدانیم. ناکامی، شکست و تلخی‌ها را تجربه می‌کنیم که قدر موفقیت و شیرینی‌ها و روشنایی‌های زندگی را بیشتر بدانیم.

هرکدام از ما رسالتی داریم که مهم‌ترین آن خدمت به خلق است نیازهای هر یک از انسان‌ها درون یکدیگر طراحی‌شده است نیاز من درون شماست و نیاز شما در درون من.
هر دریافتی یک پرداختی باید داشته باشد، اولین دریافت من جسمی است که خداوند به من داده است اگر خداوند این جسم را به ما عطا نمی‌کرد ما هرگز نمی‌توانستیم در کره خاکی زندگی کنیم. نتیجه‌گیری از وادی دوم دو قسمت دارد:
قسمت اول آن به ما می‌گوید: که ما بیهوده خلق نشده‌ایم و خالق ما برای ما یک هدفی قرار داده است و بر اساس این هدف می‌توانیم زندگی کنیم، قسمت دوم به ما می‌گوید: که ما بی‌ارزش نیستیم می‌توانیم رشد کنیم، می‌توانیم خوبی‌ها را تجربه کنیم اما به‌شرط آنکه به سمت روشنایی‌ها روی برگردانیم و حرکت کنیم.

یکی از تأثیرات وادی دوم بر روی من این بود که درزمانی که مسافرم در حال مصرف مواد بود و هیچ راه درمانی برای او پیدا نمی‌کردیم من بسیار ناامید بودم، برای درمان تمامی راه‌ها را امتحان کرده بودیم اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیدیم و در آخر من به افسردگی، ناامیدی رسیدم و تماماً احساس پوچی کردم، هر شب آرزو می‌کردم که روشنایی روز را دیگر نبینم در اینجا بود که وادی دوم که دستان خداوند بود به کمک من شتافت و من فهمیدم که من در کنار مسافرم بیهوده قرار نگرفتم و قطعاً من پتانسیل این را دارم که به مسافرم کمک کنم و زندگیمان را نجات دهم، با کنگره آشنا شدم و به مسافرم کنگره را معرفی کردم و در کنگره سفر کردیم و الان هم آزاد و رها هستیم.

رهایی سی‌دی:

تجلیل از خدمت‌گزاران دوره قبل:

نگارش و ویرایش: همسفر نگین رهجوی راهنما همسفر نجمه (لژیون نهم)
عکاس خبری: همسفر نگین رهجوی راهنما همسفر نجمه (لژیون نهم)
ارسال مطلب: مرزبان خبری همسفر سمیه
همسفران نمایندگی رودکی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .