English Version
English

پتانسیل پیدا کردن مسیر در انسان

پتانسیل پیدا کردن مسیر در انسان

 اولین جلسه از دوره چهلم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی ارتش با نگهبانی همسفر الهه، دبیری همسفر فرشته و استادی همسفر نسرین با دستور جلسه «وادی دوم و تأثیر آن روی من» در روز سه‌شنبه مورخ ۴ فروردین ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
شکرگزار خداوند هستم و ممنونم از خانم فهیمه، نگهبان و دبیر محترم. وادی دوم و تأثیر آن روی من: هیچ موجودی به جهت بیهودگی افریده نشده‌ است. وادی اول به ما تفکر را یاد می‌دهد و می‌گوید: با تفکر همه چیز خلق و پیدا می‌شود، در واقع ما خودمان را پیدا می‌کنیم و سپس به وادی دوم می‌رسیم؛ تیتر این وادی به من امید می‌دهد و می‌گوید: هیچ چیزی در هستی بیهوده و بی هدف خلق نشده و پتانسیل اینکه راه را پیدا کنیم در درون ما هست و ما باید آن را با تفکر شروع کنیم و می‌توانیم درون‌مان را کشف کنیم، کائنات حلقه‌های تو در تویی هستند و ما هیچ وقت از بین نمی‌ریم چون ازلی و ابدی هستیم، همیشه بوده‌ایم پس خلق ما نمی‌تواند بیهوده باشد مثلاً اگر برای چند دقیقه فکر کنیم که بیهوده به دنیا آمده‌ایم و خلقت و هستی بی هدف است زندگی بسیار عذاب آور و مسخره می‌شود.
یک مصرف کننده وقتی برای شروع درمان به وادی اول می‌رسد و به آن عمل می‌کند و سپس برمی‌گردد به خودش و کارهایی که انجام داده نگاه می‌کند، به این‌که چه تخریب‌هایی به وجود آورده و چه موقعیت‌هایی را از دست داده؛ چه ضرباتی به جسم خود و خانواده زده و الان چه راه سختی و طولانی را برای رسیدن به درمان اعتیاد و جبران تخریب‌ها باید طی کند آن موقع ممکن است، احساس ضعف و نا اُمیدی بکند. به دنبال نا اُمیدی، احساس پوچی به او دست می‌دهد و از خود و هستی و حتی خداوند گله و شکایت می‌کند که من یک انسان بیهوده‌ام، این احساسات به‌خاطر حرکت در ضد ارزش‌ها است. من قبل‌ها به خود می‌گفتم چه خوب بود اگر این حس‌های منفی و ضد ارزشی وجود نداشت مثل دروغ، ترس و ناامیدی که ما مرتکب ضد ارزش‌ها نمی‌شدیم.
اصلا نمی‌دانم چرا خداوند این‌ها را آفریده؟ این روزها سی‌دی وادی ۱۴ را می‌نویسم، اضداد مطرح می‌شود و می‌بینیم که انسان وقتی بین راستی و دروغ، راستی را انتخاب می‌کند ارزشمند است. پس باید دروغ و راستی روبروی هم باشند، امید و ناامیدی، ترس و شجاعت، تاریکی و روشنایی، این‌ها روبروی هم هستند و این انسان است که با اختیار خود کدام جهت رو انتخاب می‌کند، باید بدانیم حتی نیروهای تخریبی و بازدارنده هم جهت بیهودگی در جهان و هستی نیستند و همه لازمه حیات هستند.

نفرات برتر که در آزمون ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ در نمایندگی ارتش برگزار شد:

نفر اول؛ فهیمه پهلوان (از لژیون اول) با کسب نمره ۱۹/۲۵
نفر دوم؛ ساناز آچاک (از لژیون سوم) با کسب نمره ۱۸
نفر سوم؛ مرجان قسیمی (از لژیون ششم) با کسب نمره ۱۷/۷۵

تایپ: همسفر فیروزه (خدمتگزار سایت از لژیون دوم)
عکس: همسفر فلورا (مرزبان خبری)
ویرایش و ارسال: همسفر فاطمه (خدمتگزار سایت)
همسفران نمایندگی ارتش

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .