English Version
English

همه موجودات ارزشمند هستند

همه موجودات ارزشمند هستند

همسفر توران راهنمای لژیون هفتم از نمایندگی رودکی پیرامون دستورجلسه《وادی دوم و تأثیر آن روی من》چنین نوشت:
من فکر می‌کنم وادی دوم به کسانی که سردرگم هستند، حس و حال خوبی نسبت به خود ندارند و احساس پوچی شدیدی می‌کنند یک تلنگر بسیار خوبی می‌زند که حتی حیوانات، گیاهان، جامدات، هم هدفی دارند در این مسیری که طی می‌کنند. قطعاً همه موجودات هستی در حال خدمت کردن هستند؛ حتی یک بوته خار بیابانی هم هدفی دارد چه برسد به انسان، هرچه زودتر هدف خود و مسیر درست را پیدا کنیم، حس و حال بهتری را پیدا می‌کنیم و پرانرژی حرکت می‌کنیم.

من بعد از ورود به کنگره دیدگاهم نسبت به انسان‌ها، حیوانات و خداوند، در کل تغییر کرد و حس و حال بسیار بهتری پیدا کردم. وادی دوم می‌گوید: هیچ موجودی جهت بیهودگی پا به حیات نگذاشته است و قطعاً هدفی دارد حتی یک حیوان کوچک یا یک گیاه کوچک، انسان موجودی است که خیلی کارها می‌تواند انجام بدهد می‌تواند به هم نوع خود بسیار کمک کند، این کمک کردن باعث رشد و ارتقاء خودش شود و سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرد.

وقتی مدام در حال یادگیری خدمت و رشد خود باشیم به این فکر نمی‌کنیم که به بیهوده به این دنیا آمده‌ایم و فرصت فکر کردن به این چیزها را نداریم؛ زیرا هدف خود را پیداکرده‌ایم و این باعث می‌شود هرروز جوشش داشته باشیم و حالمان روزبه‌روز بهتر شود. من فکر می‌کنم لذتی بالاتر از این نیست که به هم‌نوع خود کمک کنیم چون قطعاً در ادامه، مسیر ما هموارتر می‌شود.

ما انسان‌ها در پی رشد و تکامل خود هستیم و تنها آموزش و خدمت کردن به هستی و وظایف خود را درست انجام دادن در هر جایگاهی که باشیم به ما کمک می‌کند تا رشد کنیم. همه موجودات ارزشمند هستند، امروزه انسان‌ها به این پی بردند که هر آسیبی به طبیعت وارد کنند، آن آسیب به خودشان برمی‌گردد؛ چراکه جز هستی ارزشمند است و به همدیگر ارتباط داریم من به‌عنوان یک انسان باید برای همه‌چیز ارزش قائل باشم چون قطعاً همه موجودات هدفی را دنبال می‌کنند شاید من نتوانم آن را درک کنم اما قطعاً فایده دارند.

قبل از کنگره گاهی اوقات به خاطر ناآگاهی نسبت به بعضی اتفاقات واکنش ذهنی نشان می‌دادم و مدام در ذهن خودم درگیر بودم که فلان کس بودنش به چه دردی می‌خورد؟ همیشه ظاهر قضیه را می‌دیدم ولی بعد از گرفتن آموزش در کنگره به ناآگاهی خودم پی بردم که هر چیزی صور آشکار و صور پنهان دارد، من فقط ظاهر قضیه را دیده بودم؛ حتی اگر انسانی را می‌بینیم که در غفلت کامل به سر می‌برد، او هم در حال طی کردن مسیر خودش است و قطعاً برای این دنیا و هستی نیاز است که باشد و اگر در این دنیا کاری نداشته باشد، در اینجا نبود.

نگارش: راهنمای لژیون هفتم همسفر توران
ویرایش: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر افسانه (لژیون دهم)
ارسال مطلب: مرزبان خبری همسفر سمیه
همسفران نمایندگی رودکی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .