English Version
English

حس زیبای امیدواری

حس زیبای امیدواری

مشارکت مکتوب از لژیون چهارم، راهنما همسفر ستاره

همسفر فاطمه
ما در وادی اول آموزش گرفتیم که هر کاری با تفکر آغاز می‌شود. در وادی دوم می‌گوید هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نگذاشته، هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. در برابر مشکلات همیشه از خدا می‌پرسیدم چرا من؟ همیشه این ذهنیت را داشتم که خدا برای بندگانش فرق می‌گذارد یا می‌گفتم چرا به این جهان آمده‌ام یا می‌گفتم این اتفاق افتاده، سرنوشت و قسمت من این است؛ ولی در وادی دوم متوجه شده‌ام که این خود من بوده‌ام که می‌خواستم همان باشم. من می‌توانم با تفکر و دوری از ناامیدی و اینکه من بیهوده به این جهان نیامده‌ام، هدف‌ها را دنبال کنم و هدف‌های بیشتری در زندگی‌ام گذاشتم. مصرف‌کننده‌ها به نظر من وقتی دچار اعتیاد می‌شوند می‌گویند ما دیگر خوب نمی‌شویم؛ ولی با تفکر در وادی دوم متوجه می‌شوم که ما باهدف و تفکر می‌توانیم همه چیز را از نو بسازیم و با دوری از ضد ارزش‌ها، احساس مفیدبودن بکنیم. اگر احساس پوچی و ناچیزی بکنیم اعتمادبه‌نفس پایینی داریم؛ ولی اگر ما به‌درستی خود و هستی را بشناسیم و در مسیر ارزش‌ها پیش برویم متوجه می‌شویم که پوچ نیستیم و برای خود ارزش قائل هستیم. در آخر از خدای خودم شاکرم که در این مکان قرار گرفتم که بتوانم ضد ارزش‌ها را از خود دور کنم و از راهنمای عزیزم خانم ستاره عزیز بسیار سپاسگزارم.

همسفر معصومه
گاهی اوقات انسان به دلیل تفکر غلط و یا حرکت در مسیر ضد ارزش‌ها باعث ایجاد مسائل و مشکلاتی برای خود و زندگی خود می‌شود و وقتی که انسان با این مشکلات و مسائل روبرو می‌شود احساس پوچی و بیهودگی می‌کند و مدام به این فکر می‌کند که اصلاً من چرا به این دنیا آمده‌ام. این فکرها هم باعث تخریب در جسم و هم تخریب در روان می‌شود؛ ولی با گوش‌دادن به این سی دی متوجه شدم که هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌گذارد و هیچ‌کدام از ما به هـیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. انسان گاهی دچار ناامیدی می‌شود و نیروهای منفی او را احاطه می‌کنند و انسان مدام به این فکر می‌کند که من به هیچ دردی نمی‌خورم؛ ولی باید نوع دیدگاه را عوض کرد و در مسیر ارزش‌ها قرار گرفت و بیشتر به نکات مثبت خود و دیگران توجه کرد و باید امیدوار بود و با آموزش گرفتن و کاربردی‌کردن آموزش‌ها تلاش کرد که به تعادل برسد. تمامی موجودات از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین آن‌ها نقشی در این جهان دارند. انسان در این جهان تنها و بدون پشتیان نیست خداوند همیشه و هرجا ما را کمک می‌کند. با تشکر از خدمت گذاران سایت.

همسفر مریم
هیچ موجودی جهت بیهودگی قدم به حیات نگذاشته است و هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. شاید بگوییم که موضوع اصلی ناامیدی است که در اثر آن، همهٔ حالت و تفکر ما آغاز می‌شود. وقتی که ناامید می‌شویم مسیرمان را گم می‌کنیم همه نیروهایی که در درون ما است وقتی که ناامید هستیم شروع به تغییردادن انسان می‌کنند. وقتی که تصویر خوبی در ذهن و فکر ما باشد از زندگی ای که داریم صحنه‌های خوب و زیبا خواهیم داشت؛ ولی وقتی ناامید و افسرده هستیم زندگی در تفکرمان بیهوده و بی‌ارزش است. یک‌لحظه ناامیدی انسان را به‌طرف ضد ارزش‌ها و امید می‌تواند انسان را به‌طرف ارزش‌ها سوق می‌دهد. بعضی از افراد وقتی در ناامیدی قرار می‌گیرند زندگی از نظر آن‌ها تمام شده است و دیگر هیچ‌چیز و هیچ‌کس برای آنها هیچ اهمیتی ندارد. از نظر آنها همه چیز برای آنها تمام شده است؛ ولی امید باعث می‌شود انسان به زندگی عشق بدهد، هر روز، روز تازه‌ای دارد و هیچ‌وقت ناامید نمی‌شود. مثلاً خودم هیچ‌وقت در زندگی ناامید نشدم همیشه با خودم تکرار می‌کردم که بالاخره حال مسافرم خوب می‌شود و از وقتی وارد کنگره شدم حال مسافرم خوب شد و هیچ‌وقت اجازه ندادم ناامیدی به سمت من بیاید. باید بدانیم که هیچ‌چیز در عالم بیهوده خلق نشده است و اینکه در جهان هستی هیچ‌وقت بدون پشتیبان و همراه نیستیم و قدرت مطلق همیشه همراه ما است و یاری‌مان می‌کند.

ویرایش: همسفر طاهره، راهنما همسفر فریبا (لژیون یکم)
ارسال: همسفر پریسا، راهنما همسفر سحر (لژیون دهم)
همسفران نمایندگی البرز (کرج)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .