English Version
English

بالاترین عبادت، خدمت به خلق است

بالاترین عبادت، خدمت به خلق است

آقای مهندس در سی‌دی ایمان می‌فرمایند: در سی‌دی ایمان اشاره می‌شود که اگر در سیستم کنگره ۶۰ هرکسی خدمتی را انجام می‌دهد، بدون منت از زمان و وقت خود صرف دیگران و انسان را از تعلقات خودش دور می‌کند به‌طور حتم پشت این موضوع اصل مهمی نهفته است. به‌راستی چه نیرویی باعث شده یک خدمتگزار و یک راهنما گاهی از کارها و چیزهایی که دوستشان دارد دوری می‌کند؟ در این راه سختی‌هایی نیز متحمل می‌شود و همچنان با عشق به جنبش و حرکتش ادامه می‌دهد.

قطعاً عشق به خدمت در این افراد نشئت گرفته از ایمان آن‌هاست، این‌یک اعتقاد پاک قلبی است که باعث تداوم حرکت در آن‌ها می‌شود. در کنگره ۶۰ ایمان به این‌گونه تعریف‌شده: تجلی نور خداوند در انسان، این تعریف یعنی اینکه روح خداوند در انسان جاری است و همه ما جزئی از وجود باری‌تعالی هستیم. یکی از صفات خداوند بخشندگی است و انسانی که به درجه بالایی از ایمان رسیده باشد نیز بخشندگی را در خود دارد. خداوند رحیم است و در همه حال محبت دارد، خداوند علیم و تواناست و...

به‌طور یقین انسانی که ایمان دارد تمام این صفات ذکرشده را در خود نهفته دارد. به زبان ساده تمام صفات در خداوند مانند یک اقیانوس پهناور است؛ شاید در وجود انسان باایمان به حد یک قطره از آن اقیانوس باشد. انسان باایمان دقیقاً مصداق یک رودخانه و آب زلال است که باوجود خود و آموزش‌هایش تمام مراتع و جنگل‌ها را آبیاری می‌کند و باعث حیات انسان‌ها، گیاهان و حیوانات می‌شود؛ ولی از آب رودخانه کم نمی‌شود و همیشه آب پربارتر و زلال‌تر است.

انسانی که ایمانش ضعیف است و بخشش ندارد مانند یک برکه است و مثل آب یک استخر یا حوض است که تکان نمی‌خورد، به‌مرورزمان و راکد بودن پر از لجن می‌شود. انسانی که ایمان در او زنده است از عصاره جانش می‌بخشد، تمام زیبایی‌ها و خوبی‌هایی که در وجودش است، بدون هیچ منتی به دیگران می‌بخشد، همچنان ظرف وجودی‌اش پر است و هیچ‌گاه خالی نمی‌شود. انسانی که ایمان ندارد حتی اگر بالاترین عبادت‌ها را انجام دهد بازهم جوابگوی ایمان نداشته‌اش نیست، بهتر است بگوییم بالاترین عبادت، خدمت به خلق است. هر چه صفت ایمان در انسان بیشتر و بالاتر باشد در زندگی آرامش بیشتری دارد و از بیماری‌ها دور است. در سی‌دی حتی اشاره شده که ریشه تمام بیماری‌ها در بی‌ایمانی است، بیمارهایی همچون سرطان، اسکیزوفرنی و...
فرمان خداوند: یکی گفتار است و دیگری عمل. فردی که ایمان قوی دارد گفتار نیک خود را به قوه عمل درمی‌آورد. انسان اگر باایمان قوی حرکت کند و در مسیر درست و ارزشی گام بردارد قطعاً خداوند جواب این عمل خیر را با نیکی و برکت دوچندان در زندگی جاری می‌کند. باشد که ما نیز همواره با آموزش‌های ناب کنگره ایمان را در خود بیدار نگه‌داریم و با خدمت درست آن را در وجودمان پرورش دهیم.

نگارش: راهنمای تازه واردین همسفر پریسا
ویرایش: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر افسانه (لژیون دهم)
ارسال مطلب: مرزبان خبری همسفر سمیه
همسفران نمایندگی رودکی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .