English Version
English

ظرفیت باید بوجود آید تا مسئولیت داده شود

ظرفیت باید بوجود آید تا مسئولیت داده شود

جلسه چهاردهم از سی و نهمین دوره کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی دانیال اهواز به استادی راهنمای محترم مسافر هادی، نگهبانی مسافر حمید و دبیری مسافر صادق با دستور جلسه «ظرفیت و مسئولیت، قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه » در روز سه شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد؛

سلام دوستان هادی هستم مسافر، بسیار خوشحالم که در کنار شما حضور دارم، قبله و هدف در یک فرد در زمان‌های مختلف نسبت به شرایط فرد تعیین می‌گردد، یعنی ممکن است فرد در یک زمان مشخص قبله و خواست و هدف مشخصی داشته باشد و بعد از رسیدن به آن خواست و هدف قبله او و یا هدف او تغییر و یا تکامل پیدا کند. زمانی که وارد کنگره شدم خواست من نکشیدن مواد مخدر بود، پس قبله و هدف من نکشیدن مواد بود و با گذراندن سه جلسه اولیه و پذیرش من در رابطه با انتخاب آن قبله و خواست و به طبع آن پس از پذیرش مسئولیت، صفت مسافر به من اتلاق گردید و حرکت من از یک مبداء مشخص به یک مقصد مشخص آغاز شد، راه برای من نمایان شد و بعد از انتخاب راهنما، قبله من درمان اعتیادم شد، در این راه می‌بایست ظرفیت لازم را با استفاده از دانایی و آگاهی کنگره درون خود به وجود بیاورم، باید سختی های این راه را تحمل کنم، نق زدن و بهانه جویی را کنار بگذارم و این مسیر تقریباً ۱۰ ماهه را بپیمایم. در این راه تحت هجوم القائات و الهامات منفی قرار میگیرم و شیطان تمام تلاش خود را می‌کند تا مرا دوباره به آن باتلاق تاریکی برگرداند، اگر در این مسیر قبله‌ام را گم نکردم و مسئولیتم را که شامل سی دی نوشتن، مشارکت کردن، حضور به موقع در جلسات، نظم و انضباط شخصی و خوردن دارو به موقع و به اندازه است را به صورت کامل پذیرفتم، بعد از صرف مدت لازم حداقل ۱۰ ماه می‌توانم به مقصد برسم و رهایی را تجربه کنم.

بعد از سفر اول فرد وارد سفر دوم می‌شود و می‌خواهد شروع به خدمت کردن بکند، قاعدتاً جایگاه‌های خدمتی پله پله طراحی شده‌اند و شخص اگر بخواهد در این سیستم از لحاظ تغییر جایگاه و انرژی پتانسیل درونی رشد کند باید به همان مقدار ظرفیت و دانایی را درون خود افزایش دهد و این با طی کردن هر جایگاه خدمتی و کسب ظرفیت و دانایی لازم در آن جایگاه برای کسب جایگاه بعدی است، تمامی سیستم‌ها به همین گونه طراحی شده‌اند و فرد باید ظرفیت خود را نشان دهد تا مسئولیت بعدی را به او بدهند. یعنی فرد باید از عهده مسئولیت‌های خود به خوبی برآید و امتحان خود را قبول شود تا بتواند در آزمون بعدی شرکت کند. در این مسیر ممکن است فرد دچار اشتباه شود و حتی گاهی ظرفیت خود را کمتر از آن چیزی که هست حس کند و در نظر بگیرد و یا ظرفیت خود را بسیار بالاتر از آن چیزی که در حقیقت وجود دارد ببیند هر دو باعث عقب ماندگی و تخریب می‌شوند. زمانی که از جایی دود بلند می‌شود یعنی آنجا آتش گرفته است همینطور هم زمانی که یک فرد شروع به نق زدن و حاشیه سازی می‌کند، نشان دهنده این است که مشکلی و ضعفی درون آن شخص وجود دارد و آن فرد حال خوبی ندارد و البته نباید سوء تفاهم پیش بیاید که رهجو نباید مشکلات خود را با راهنما در میان بگذارد بعضی مواقع احساسات و مشکلاتی وجود دارد که راهنما باید در سفر از آنها مطلع بشود مانند؛ دردهای جسمی، درست نخوابیدن و غیره، نق زدن یعنی بهانه جویی برای انجام ندادن تکالیف و مسئولیت‌های محوله، گفتن بعضی مسائل به راهنما در بعضی موارد واجب هم میباشد. 

استاد امین در سی دی شناور می‌گویند؛ کنگره مانند استخر آبیست که فرد با قرار گرفتن در آن در حالت بی‌وزنی قرار می‌گیرد و ماهیچه‌هایی که از توان افتاده‌اند و قدرت کافی را ندارند دوباره به کار می‌افتند و قدرتمند می‌شوند، من زمانی که در کنگره قرار می‌گیرم احساس می‌کنم ضعف‌های صور آشکار و پنهانم بهبود پیدا می‌کنند، خدمت کردن و پذیرش مسئولیت هم به نوعی هم قدرتمند شدن فرد است که با یک شیب ملایم صورت می‌گیرد. بابت وقتی که در اختیار بنده قرار دادید سپاسگزارم.

 

گروه سایت نمایندگی دانیال اهواز

عکاس؛ مسافر شایان لژیون هفتم 

تایپ؛ مسافر امیرحسین لژیون دوم

ارسال؛ مسافر محمد لژیون پانزدهم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .