English Version
English

ایجاد حاشیه باعث دوری از کنگره می‌شود

ایجاد حاشیه باعث دوری از کنگره می‌شود

جلسه چهاردهم از دوره سی‌ونهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰؛ نمایندگی امین قم، ویژه مسافران با استادی مسافر محمد، نگهبانی مسافر حسین و دبیری مسافر روح‌الله، با دستور جلسه "ظرفیت و مسئولیت(قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه)" روز سه‌شنبه 28 فروردین 1403 ساعت 17 آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان محمد هستم یک مسافر
در ابتدای جلسه باید از خداوند سپاسگزار باشم که به من اجازه حضور و خدمت در کنگره را عطا نمود و از ایجنت محترم و گروه مرزبانی و نیز راهنمای عزیزم که به من فرصت دادند که این جایگاه را تجربه کنم، تشکر و قدردانی می‌کنم.
اولین روزی که با این دستور جلسه آشنا شدم زمانی بود که در آبدارخانه خدمت می‌نمودم و یکی از برادران هم‌لژیون به من تذکر داد که از زمانی که در آبدارخانه مشغول شده‌ای سرسنگین برخورد می‌کنی و قیافه می‌گیری و من قدری تعجب کردم و چون در آن زمان ارزش این خدمت را نمی‌دانستم گفتم که من کار خاصی انجام نمی‌دهم و حداکثر کاری که می‌کنم این است که چای می‌ریزم. چند روز بعد برای راهنمایم ماجرا را تعریف کردم و از ایشان پرسیدم که باید چه کنم و ایشان فرمودند که سی‌دی ظرفیت و مسئولیت را گوش کنم و بنویسم. در آن زمان بود که فهمیدم قبله خودم را گم‌کرده‌ام و هنوز متوجه نشده‌ام که اگر به من خدمتی داده‌اند برای این نیست که در من ویژگی خاصی دیده‌اند بلکه برای این است که در کنگره ماندگار شوم.

نق زدن همان غر زدن است و خداوند در قرآن می‌فرماید که اگر سپاس‌گزار باشید بر نعمت‌های شما می‌افزایم و جناب مهندس نیز می‌گویند که انسانی که غر می‌زند از امتحان الهی رد می‌شود و انسانی که صبور باشد قبول شده و فرد سپاس‌گزار در این امتحان، شاگرداول کلاس می‌گردد. از همان زمان این مطلب در خاطر من مانده است و تلاش می‌کنم که حتی بیرون از کنگره اگر کسی نق بزند ابتدا به او کمک کنم اما اگر موفق نشدم آن مکان را ترک می‌کنم، حتی اگر اعضای نزدیک خانواده‌ام باشد.

در کنگره سفر اولی باید نگاهش به افرادی باشد که از بند اعتیاد رها شده و سفر دوم خود را آغاز نموده‌اند و فردی که در سفر دوم به سر می‌برد باید نگاهش به مرزبان و راهنما باشد تا بتواند الگو بگیرد اما فردی که به دنبال حاشیه است، به دنبال این می‌گردد که از مرزبان و راهنما ایراد بگیرد و این حاشیه در مراتب بالاتر به معرکه‌گیری و درنهایت دوری از کنگره ختم می‌شود. اگر من ببینم که فردی در هر یک از جایگاه‌های خدمتی مرتکب اشتباه می‌گردد بهتر این است که آموزش بگیرم و در آینده اگر آن جایگاه را تجربه کردم، مرتکب این اشتباه نشوم.

امیدوارم که هیچ‌یک از ما گرفتار حاشیه نشده و قبله خود را گم نکنیم. باز هم از راهنمای عزیزم بابت تمام آموزش‌هایی که به من دادند تشکر می‌کنم.

تایپ: مسافر علیرضا لژیون هشتم

ارسال خبر: مسافر محمد جعفری لژیون دوم

تهیه توسط گروه وبلاگ امین قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .