English Version
English

بالا رفتن ظرفیت، نتیجه افزایش دانایی است

بالا رفتن ظرفیت، نتیجه افزایش دانایی است

سومین جلسه از دوره چهل و سوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه مسافران نمایندگی ستارخان؛ با استادی راهنمای محترم مسافر ایرج، نگهبانی مسافر ایوب و دبیری مسافر نیما با دستور جلسه "ظرفیت و مسئولیت (قبله گم کردن، نق زدن، حاشیه)"  در روز دوشنبه 27 فروردین ۱۴۰۳  ساعت 17:۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان ایرج هستم یک مسافر.دستور جلسه امروز "ظرفیت، مسئولیت، قبله گم کردن، نق زدن و حاشیه می‌باشد. چندین واژه در این دستور جلسه گماشته شده که ما باید تک تک راجبشان بحث کنیم و ببینیم در کجای این موارد قرار گرفته‌ایم. ظرفیت از ظرف می‌‍‌آید اما به نظرم می‌تواند دو جنبه داشته باشد؛ یکی در صور پنهان و دیگری در صور آشکار. در صور پنهان ما مساله مربوط به دانایی می‌باشد که چقدر ظرفیت کسب کرده باشیم و در صور آشکار مربوط به توانایی جسم ما می‌باشد.اگر از لحاظ جسمی موضوع را مورد بررسی قرار دهیم مثل بدنسازی است، که قرار است وزنه‌ای را بلند کند؛ باید ببیند ظرفیت آنرا دارد یا خیر، اما در صور پنهان بایستی دانایی انسان به حدی رسیده باشد که بتواند با خودش کنار بیاید.

 

امروزه ظرفیت انسان‌ها بسیار پایین آمده و بواسطه نداشتن ظرف، مسئولیت‌هایی را قبول می‌کنند که باعث آسیب زدن، هم به خود و هم به دیگران می‌شوند. قبل از اینکه ما هر مسئولیتی را قبول کنیم بایستی با خودمان کنار بیاییم که آیا ظرفیت پذیرش مسئولیت را داریم یا خیر؛ آیا ظرفیت راهنما شدن را داریم؟ آیا ظرفیت پاکی را داریم؟ آیا ظرفیت مسافر بودن را داریم؟ باید با خودمان کنار بیایم و در صورتی که ظرفیت پذیرش مسئولیت را نداریم برویم و در زمان مناسب برگردیم. کسانی که به مرحله بالایی از دانایی رسیده باشند ظرفیت را در خود بالا میبرند و در غیر این صورت دچار نقصان و تخریب می‌شوند.ما در قبال مسئولیت‌های نوشته و نانوشته خود باید پاسخگو باشیم و اگر نتوانیم از عهده انجام آن‌ها بربیاییم قبله خود را گم می‌کنیم؛ در نتیجه دچار نق زدن می‌شویم. یکی از دلایل نق زدن این است که ما کار محول شده را نمی‌توانیم به خوبی انجام دهیم و دنبال بهانه گیری هستیم؛ یکی از مسائلی که به انسان بسیار صدمه می‌زند حاشیه می‌باشد  و مانع از آموزش دیدن ما می‌شود. ما اگر می‌خواهیم به درمان برسیم باید در قالبی که کنگره برای ما تعبیه کرده قرار بگیریم و به آن عمل کنیم. ما وقتی در حاشیه قرار می‌گیریم چاره ای جز حرکت در جهت ضد ارزش‌ها نداریم و ناخواسته دچار غیبت، بدگویی و موارد دیگر می‌شویم و باعث می‌شود از توجه به خودمان دور شویم و انرژی ما گرفته شود. در آخر بواسطه اینکه راهنمای درمان سیگار هستم خواستم به این موضوع اشاره کنم، در صورتیکه رها شدیم و اقدام به درمان سیگار نکرده باشیم درهای اعتیاد همیشه به روی ما باز خواهد بود. از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید متشکرم.

تایپ: مسافر میلاد ل.7
عکس: مسافر منصور ل.7
تنظیم: مسافر حمیدرضا ل.10

مرزبان کشیک: مسافر ارسلان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .