English Version
English

مثلث تغذیه سالم

مثلث تغذیه سالم

سیزدهمین جلسه از دوره سی‌ونهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی ارتش با نگهبانی همسفر فریبا، دبیری همسفر اشرف و استادی همسفر زهرا با دستور جلسه «تجربه من از اضافه وزن و به تعادل رسیدن آن با متد کنگره ۶۰» در روز سه‌شنبه مورخ 21 فروردین ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار کرد.



خلاصه سخنان استاد:
قبل از هر چیز خدا را شاکرم که ‌در این جایگاه‌ با فاصله کم قرار‌ گرفتم، زمانی‌ که یک دستورجلسه به بنده پیشنهاد می‌شود، یعنی من نیاز دارم به این دستورجلسه تا بتوانم دوباره مرور کنم و به خود مراجعه کنم. در ابتدا از آقای مهندس تشکر می‌کنم که این بستر را برای‌مان، اول برای مسافران‌مان و سپس برای خودمان، ذره ذره در تناسب اندام، سیگار، جهان‌بینی و روح و روان‌مان مهیا کردند. از خانم فریبا و مرزبانان تشکر می‌کنم که این اجازه را به بنده دادند که بتوانم خدمت کنم. دستورجلسه امروز، تجربه من از اضافه وزن و تعادل من با متد کنگره است. اضافه وزن نیز مانند صورت مسئله اعتیاد است، یعنی نیاز دارد که صورت مسئله‌اش مشخص شود، که این موضوع به دست جناب مهندس حل شد و برای ما برنامه‌ریزی شد. در کنگره ۶۰ ما یاد گرفتیم که به دو بخش‌ تقسیم می‌شویم: یکی صور آشکار و دیگری صور پنهان؛ صور آشکار ما این است که کسانی‌که از چاقی و اضافه وزن رنج می‌برند، با ظاهری بهم‌ریخته، با بیماری‌های گوناگون مانند پا درد و نمی‌توانند مسائل خودشان را انجام بدهند اذیت می‌شوند، برای مثال از پله بالا رفتن، کبد چرب، تیروئید که متأسفانه خودم درگیر آن هستم و انشالا بعد از اتمام سفرم به سلامتی کامل می‌رسم.
در قسمت صور پنهان نیز افکار و اندیشه ما باعث شده‌ است که چاقی و اضافه‌ وزن برای ما نامتعادلی را به وجود بیاورد و درون ما را بهم ریخته‌ است. در این متد جناب مهندس ۱۰ سی‌دی برای‌ما گذاشته‌اند، شش‌تای آن ساختمان جسم و چهارتای آن نیز اضافه وزن است، کسانی که نمی‌توانند در پارک شرکت نمایند با نوشتن سی‌دی‌ها و برنامه‌ریزی می‌توانند در منزل ریز به ریز و مو به مو فرمایشات آقای مهندس را انجام دهند. این مسیر هم سخت و هم سهل است، بنده در ابتدا سختی آن‌ را می‌گویم و سپس سهل آن را؛ سختی‌اش این است که کمی صبر می‌خواهد، زیرا به اضافه وزن من بستگی دارد، ممکن است یک مدت طولانی ۱۰ ماه یا ۱۱ ماه اضافه وزن من بیشتر باشد، شاید هم یک سال و نیم یا دو سال، اما سهل بودن آن این است که می‌توانم از همه چیز استفاده نمایم، همه موادی که وجود دارد، می‌توانم به اندازه مصرف نمایم و هیچ حذفی نداریم، حتی در این متد کالری‌ شماری نیز نداریم. می‌توانم با به موقع مصرف‌ کردن وعده‌ اصلی‌‌ام و میان‌وعده‌ها سر ساعت مشخص به نتیجه برسم.
موضوع مهم دیگری که وجود دارد، ورزش و پیاده‌روی می‌باشد که آن هم به‌صورت سبک است. چون بنده مسئول نشریات هستم الان می‌گویید صحبت‌هایم به این خاطر است، اما از DSAP هم نباید غافل شویم، هم صبح و هم شب؛ به خصوص برای کسانی‌که در این مسیر هستند و از بیماری‌هایی مثل چربی، قند و سایر بیماری‌ها رنج می‌برند، می‌توانند روزی سه‌بار از DSAP استفاده نمایند که به تعادل رسیدن وزن‌شان کمک می‌کند. نکته بعدی در تغذیه سالم، یک مثلث می‌باشد که برای ما ترسیم شده‌ است: ترازو، تخم‌مرغ و سالاد. ترازو به من می‌گوید که قبل و بعد از آن چه‌کار کردم. برای کسانی‌که وارد لژیون جونز می‌شوند، در هفته اول، صبح ناشتا، ظهر قبل از ناهار و بعد از شام سه بار خودشان را وزن می‌کنند، بعدها می‌شود روزی یک‌بار و بعد از آن می‌رسیم به هفته‌ای یک‌بار. تخم‌مرغ نیز ۵ بار در هفته استفاده می‌شود و به ما کمک می‌کند که مدت زیادی سیر بمانیم و نیاز به ریزه‌خواری نداشته‌ باشیم، در رابطه با سالاد نیز جناب مهندس در سی‌دی های‌شان گفته‌اند که می‌توانید سس سالادتان را با ماست یا با انواع شیره‌ها که خاصیت گرمی هم دارند، درست نمایید.
چیزی که مهم است، این است که سالاد خوردن باعث شفاف‌ شدن پوست می‌شود و جلوی گرسنگی کاذب ما را می‌گیرد و کمکی است که ما سفر خوبی را داشته باشیم. اگر برای عزیزان مقدور است و اضافه‌ وزن دارند و دوست دارند در لژیون جونز شرکت نمایند روزهای جمعه ساعت ۷ صبح، اساتید بسیار مجربی که در پارک هستند و خودشان این تجربه‌ را داشته‌اند و وزن‌شان را به‌صورت اصولی پایین آوردند، در پارک حضور می‌یابند. بنده تمام روش‌های رژیم گرفتن را از رژیم پروتئین گرفته تا پاکسازی چهل‌روزه تجربه کرده‌ام اما ماندگار نبوده است. شاید برای یک مدت کوتاه حال خوبی را تجربه کردم اما چون افکار و درونم بهم ریخته بود نمی‌توانستم بر غذا خوردن خود مدیریت داشته باشم، مشکل بنده ریزه‌خواری کردن بود. از این‌که به صحبت‌های من گوش کردید سپاسگزارم.

مراسم افطاری:









تایپ: همسفر ساناز (خدمتگزار سایت از لژیون سوم)
ویرایش و ارسال: همسفر فاطمه (خدمتگزار سایت)
همسفران نمایندگی ارتش

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .