English Version
English

اضافه ورزن، فشاری بر استخوان‌ها

اضافه ورزن، فشاری بر استخوان‌ها

اضافه وزن در سیستم پزشکی ما در تمام  بیماری‌ها شناخته می‌شود و برای بسیاری از بیماری‌ها پایین آوردن وزن اضافی بیمار، اولین تجویز است و در حقیقت مکمل درمان محسوب می‌شود. به عنوان مثال وقتی برای درمان کمر درد خود به پزشک متخصص مراجعه کردم در ابتدا کاهش۱۰ کیلو وزن را تجویز کردند و مرا به متخصص تغذیه ارجاع دادند و ایشان هم یک رژیم بسیار سخت و کم کالری را برای من نوشتند؛ صبحانه سه عدد زیتون و یک لقمه نان و‌ پنیر، ناهار یک فیله مرغ و دو عدد کدوی آبپز و شام یک پیاله سالاد شیرازی و چند زیتون و روزی دو عدد کپسول چربی سوز. رژیم خوبی بود و به سرعت وزن من در حال کاهش بود و پس از یک ماه که حدود هفت کیلو وزن کم کرده بودم به علت دردهای شدید ناحیه شکم راهی بیمارستان شدم.
درست است که اضافه وزن باعث بالا رفتن چربی خون، قند و فشار خون می‌شود و به استخوان‌ها فشار مضاعفی را تحمیل می‌کند، لیکن به هر قیمتی پایین آوردنش سلامتی را به ما باز نمی‌گرداند. از آن‌جایی که در کنگره ۶۰ مسئله درمان مطرح است، مدتی است که اضافه وزن اعضای کنگره توجه آقای مهندس را جلب نموده است مخصوصا به مسافرانی که مصرف مواد خود را به روش DST کنار گذاشته و دچار اضافه وزن شده‌اند توجه خاصی شده است و بسیاری از اعضای کنگره به روش DST و در کنار ورزش، موفق به کاهش وزن خود بدون عوارض شده‌اند. کاهش وزن با کم‌ترین عوارض بسیار مهم است و این‌که از چه روشی اقدام به این کار کنیم که به بدن آسیبی نرسد.
در کنگره ۶۰ و در لژیون جونز به فرد داوطلب آموزش‌های لازم از قبیل سر ساعت معین غذا خوردن، غذای سالم و مفید خوردن، نیم ساعت قبل از خوردن غذا، سالاد و سبزیجات خوردن، نخوردن مایعات بین غذا و ورزش کردن داده می‌شود. در انتها از آقای مهندس بابت اندیشه ژرف و عمیق‌شان، نسبت به تمامی مشکلات اعضای کنگره۶۰ و دادن راه‌حل و راهنمائی‌‌های‌شان، متشکر و سپاسگزارم.

نگارش و تایپ: همسفر محبوبه ( از لژیون هشتم)
ویرایش و ارسال: همسفر فاطمه (خدمتگزار سایت)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .