English Version
English

محبت، عنصری الهی است

محبت، عنصری الهی است

جلسه سیزدهم از دوره اول لژیون آموزشی کنگره ۶۰ لژیون بوئین‌زهرا با استادی راهنما مسافر نوید و نگهبانی راهنما مسافر عبدالله و دبیری مسافر مرتضی با دستور جلسه "وادی چهاردهم و تاثیر آن روی من" جمعه 25 اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۸ صبح آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:
در کتاب عشق، ١٤ وادی جمع آوری شده است، ابتدا با تفکر ساختار‌ها آغاز میگردد، وادی بعدی میگوید که هیچ موجودی جهت بیهودگی پا به حیات نگزاشته است و میگوید که باید قدردان خودمان باشیم و باید ارزش‌گذاری کنیم و در آخر، وادی چهاردهم به ما می گوید ، آنچه باور است محبت است و آنچه نیست ظروف تهی است ، فکر می کنم  آنچه باور است محبت است ، شاید به این معنی باشد که هر آنچه  باور و اعتقاد داریم  و به واسطه آن ها زندگی و موفقیت های خود را پی گیری می کنیم ، اگر با چاشنی محبت نباشد و به محبت نرسد، فاقد ارزش و اعتبارند و آن باور واعتقادی ما را به سرمنزل مقصود می رساند که در جهت خیر محض باشد و ما را به محبت برساند و آنچه نیست ظروف تهی است، انسان هایی که محبت ندارند و وجودشان از محبت  و دوست داشتن دیگران خالی است، درست مانند انسان هایی هستند که خالی و تهی هستند مانند ظرف های خالی. اگر وجود ما ظرف باشد ، هر چه از علم و دانش در درون این ظرف باشد اما محبت نباشد یعنی خالی است، محبت عنصری الهی و از خالص ترین عناصر است، عنصری است که در کنار ناخالصی ها جای نمی گیرد و برای رسیدن به  آن راهی جز کسب معرفت، علم و آگاهی و رسیدن به دانایی در کنار تصفیه و تزکیه وجود ندارد.

ابتدا از تجربه خودم در سفر اول باید بگویم که من قبل از کنگره احساس میکردم تحصیلات بالایی دارم و احساس میکردم که خیلی اطلاعات و دانش بالایی دارم و احساس می‌کردم وادی‌ها برای من چیزی نیست و این اطلاعات و آموزش‌ها نکات ساده‌ای است و یادم می‌آید اولین‌باری که این کتاب را مطالعه میکردم با یک اصطلاحات خیلی سنگین برخورد کردم و متوجه شدم داخل هیچ کتاب روانشناسی حتی شبیه به آن‌ها نیامده است.

باید بگویم که محبت اصلا به سخن گفتن نیست و باید مثل یک چشمه درون انسان بجوشد، پس محبت یک انرژی درونی است و اگر بخواهم مثالی راجب این موضوع بزنم باید بگویم که یک چاه آب را در نظر بگیرید، اگر خودش تولید و ضایش نداشته باشد هر مقدار هم داخل آن اب بریزید آن پر نمی‌شود اما چاهی که از درون خودش بجوشد هر مقدار هم از آن آب‌برداشت کنید، باز هم جایگزین می‌شود، محبت هم همان‌گونه است و پایانی ندارد. اقای مهندس می‌فرمایند که محبت نه ابتدا دارد و نه انتها و مانند دو سر یک کمان میماند و هیچ زمان تمام نمی‌شود. هدف از تمام این آموزش‌ها برقراری تعادل است.

لژیون یکم نمایندگی بوئین زهرا

تایپ: همسفر امیرحسین

تنظیم: مسافر محمدرضا

نمایندگی بوئین زهرا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .