English Version
English

تعطیلات بدون هدف و برنامه‌ریزی نباشد

تعطیلات بدون هدف و برنامه‌ریزی نباشد

یازدهمین جلسه از دوره بیست‌ و هشتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی سهروردی اصفهان با استادی همسفر شبنم رهجوی راهنما همسفر خاطره، نگهبانی همسفر زهرا و دبیری همسفر نرگس با دستور جلسه «از تعطیلات چگونه استفاده می‌کنم؟» دوشنبه ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

خدا را خیلی شکر می‌کنم که توانستم در جایگاه خدمتی قرار بگیرم و از شما عزیزان و از دوستان پر محبت آموزش و انرژی بگیرم.

دستور جلسه امروز در مورد تعطیلات است که چگونه از آن استفاده می‌کنم؟ دو تعطیلات در کنگره داریم که یکی تعطیلات عید است که در این تقویم نوشته‌شده و دیگری تعطیلات تابستان. سال‌های قدیم حدود بیست سال پیش تعطیلاتی در کنگره وجود نداشت و به این شیوایی برقرار نبود؛ ولی الآن خیلی راحت است و خدا را شکر آموزش‌ها به‌صورت سی‌دی است که در اپلیکیشن به ما داده‌شده است. کتاب‌ها و جزوات مختلف نیز به ما داده‌شده است تا در هر ساعتی که دلمان خواست و یا حسمان هوس صحبت‌های استاد را کرد، بنشینیم، گوش بدهیم و یا مطالعه کنیم و حال روحی خودمان را خوب کنیم؛ ولی خوب آن زمان این چیزها نبود و استاد مجبور بود از کنگره مثل یک نوزاد نوپایی مراقبت کند و کنگره مثل کلانتری‌ها و بیمارستان‌ها برقرار باشد، اگر نبود اعضاء از آموزش‌ها نمی‌توانستند استفاده کنند.

تعطیلات که بود یکسری وارد کنگره می‌شدند و یکسری می‌رفتند بیرون و تعطیلات آن‌طور که باید برقرار نبود؛ بعدازاین که زمان‌ گذشت، کنگره و آموزش‌ها کامل‌تر شد و باعث شد که استاد به این نتیجه برسند و تعطیلات را برقرار کنند. به‌هرحال یکسری انرژی از انسان‌ها گرفته می‌شود وقتی سر کار می‌روند. در مملکتی که اداره‌های مختلفی وجود دارد، مردم سر کار می‌روند، خسته می‌شوند و انرژی از آن‌ها گرفته می‌شود و فشار به آن‌ها وارد می‌شود، پس باید استراحت داشته باشند؛ برای همین استاد تصمیم گرفتند تعطیلات را برای افراد برقرار کنند تا این انرژی به آن‌ها برگردد.

تعطیلات فقط برای اینکه به مسافرت برویم نیست؛ این خودش یک آزمایش است تا خودمان را محک بزنیم و ببینیم اصلاً مدتی که در کنگره بودیم چه چیزی یاد گرفته‌ایم؟ چقدر آموزش گرفته‌ایم؟ آیا توانسته‌ایم این آموزش‌ها را در زندگی خودمان به کار ببریم؟ اصلاً توانسته‌ایم عملی کنیم؟ چه چیزی یاد گرفته‌ایم؟ حتی مسافرها ببینند اگر کنگره نباشد آیا می‌توانند صبر و استقامت داشته باشند و خودشان را بسنجند؟

ما باید از آموزش‌های استاد در تعطیلات استفاده کنیم. تعطیلات بدون هدف و برنامه‌ریزی نباشد؛ این نباشد که شب می‌خوابیم صبح بگوییم می‌خواهیم برویم کیش! باید برنامه و هدف داشته باشیم. باید بدانیم مبدأ و مقصد کجاست و هدفمان چه است؟ اصلاً پول داریم؟ بودجه داریم؟ می‌توانیم برویم یا نه؟ این‌ها را باید بسنجیم.

یک سفر دومی به‌راحتی می‌خواهد مسافرت‌ برود و می‌تواند برود، چون به‌هرحال  آگاهی و آموزش را گرفته و درک می‌کند که این مسافرت که می‌خواهد برود مطابق میلش است یا نه؛ ولی سفر اولی‌ها در کل اجازه ندارند به مسافرت بروند، نباید بیرون و یا دیدوبازدید بروند. حالا شاید بپرسید چرا نباید برویم؟ پس چه‌کار کنیم در تعطیلات که حوصله‌‌مان سر نرود؟ اول اینکه ما دو گروه داریم: یکسری‌ها تازه‌وارد هستند و یکسری‌ها چندین ماه است وارد کنگره شده‌اند؛ به‌هرحال آن‌هایی که تازه‌وارد هستند آگاهی کمتری دارند نسبت به کسانی که بیشتر به کنگره آمده‌اند؛ به‌هرحال ریشه آن‌ها در خاک محکم‌تر شده است و آموزش بیشتری گرفته‌اند و اگر چند نفر دور هم بنشینند و حرفی بزنند طبیعتاً روی آن‌ها اثر نمی‌گذارد و باعث ریزش آن‌ها نمی‌شود؛ ولی سفر اولی‌ها حتی دیدشان نسبت به کنگره یا خودشان عوض می‌شود؛ برای همین سفر اولی‌ها نباید به مسافرت بروند، چون نمی‌دانند چه‌کار باید بکنند. این‌همه سی‌دی استاد داده است و خدا را شکر که این خوراک را برای ما آماده کرده است؛ برای همه ما، چه سفر اولی و چه سفر دومی و می‌توانیم سی‌دی هفته و جزوات را بخوانیم و حس خوب را بگیریم و از کنار هم بودن با خانواده لذت ببریم. قبل از کنگره ما آرامش نداشتیم و وقتی وارد کنگره شدیم آموزش‌ها را که گرفتیم آرامش به ما برگشت و از در کنار خانواده بودن ِلذت می‌بریم.

سفر اولی‌ها! اگر در خانه حوصله‌تان سر می‌رود به مسافر گیر ندهید و بگویید ببینم چقدر شربت یا دارو می‌خوری؟ یا داخل گوشی چه هست؟ اصلاً دوربین را از روی مسافر بردارید و خودتان با خودتان باشید و خودتان را محک بزنید، ببینید تا حالا چه‌‌کار کرده‌اید! یک کاغذ بردارید و تمام خصوصیات بد را بنویسید؛ بنویسید تا الآن چه‌کارهایی کرده‌اید و چه خصوصیاتی از شما تبدیل به‌خوبی شده است؟ آن چیزهایی که بد بوده کدام از آن‌ها باقی‌مانده است و در کنگره چه چیزی یاد گرفته‌اید؟ برای پیدا کردن کلید این مشکل و اینکه بتوانید آن را حل کنید تلاش کنید؛ مسافر باراهنمای خودش می‌داند چه‌کار کند. خودم به‌شخصه تمام مشکلات خودم را پیدا کردم خصوصاً اینکه چگونه نقطه تحمل خودم را بالا ببرم و صبرم را بیشتر کنم‌ و نقطه‌جوش خودم را پایین بیاورم و ان‌شاءالله با آموزش‌ها در کنگره بهتر هم می‌شود. 

همچنین در جلسه امروز دوشنبه ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ مراسم معارفه خدمتگزار جدید سایت راهنما همسفر زهرا و تقدیر از خدمتگزار دوره قبل راهنما همسفر نگار انجام شد.

 

مرزبانان کشیک: همسفر فریبا و مسافر رسول
تایپ: همسفر نگار رهجوی راهنما همسفر خاطره (لژیون دوم)
عکس: مرزبان خبری، همسفر فاطمه
ارسال: راهنما همسفر زهرا (لژیون یازدهم)
همسفران نمایندگی سهروردی اصفهان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .