English Version
English

گفت و گو با همسفر سمانه :نمایندگی حر

گفت و گو با همسفر سمانه :نمایندگی حر

1-سلام. لطفاً خود را به‌ رسم کنگره معرفی کنید؟

سلام دوستان سمانه هستم همسفر محمد، ما با 8 سال تخریب وارد کنگره شدیم، آخرین آنتی ایکس مصرفی تریاک، شیره، متادون، به روش DST با شربت شفابخش OT, مصرف فعلی در هر وعده 0/3، باراهنمایی راهنمای خوب خودم خانم اکرم و راهنمای مسافرم آقای سهیل کلاته، ورزش خودم در کنگره بدمینتون و ورزش مسافرم پیاده‌روی.

2-از چه زمانی متوجه شدید که همسرتان یک مصرف‌کننده است؟ برخوردتان با این موضوع چگونه بود؟

 چهار سال پیش، خیلی ناراحت شدم و خیلی سخت بود، این موضوع را با خاله‌ام که شوهرش یک مصرف‌کننده بود در میان گذاشتم و او کنگره را به من معرفی کرد.

 

3-آیا قبل از کنگره راه دیگری را برای درمان رفته بودید؟

خیر

 

4-گویا شما یه مدت بدون مسافرتان به جلسات کنگره آمدورفت داشته‌اید از آن روزها بگویید.

روزهای اولی که به کنگره می‌آمدم واقعاً هیچ هدفی نداشتم، فقط می‌خواستم مسافرم درمان شود و زود از کنگره برویم، اون روزها به‌زور به کنگره می‌آمدم و هیچ انرژی‌ای نمی‌گرفتم، ولی بعد از چند ماه به کنگره علاقه‌مند شدم، هر وقت رهایی داشتیم گریه می‌کردم و آرزویم بود که یک روز هم مسافر من به کنگره بیاد و درمان شود.

 

5-در پله آخر و روزهای پایانی سفر اول به سر می‌برید، حس و حالتان را برای ورود به سفر دوم و دریافت گل رهایی از جناب مهندس بفرمایید.

خیلی خوشحالم، امیدوارم روزی تمام سفر اولی‌ها شود، باورم نمی‌شود، خداوند را شکر می‌کنم.

 

6-زندگی الآن تان بازندگی قبل از ورود به کنگره چه تفاوتی دارد؟

الان دیگه استرس ندارم، افکار منفی ندارم، الآن فقط روی کارهای خودم فکر می‌کنم و سعی می‌کنم به سمت ارزش‌ها حرکت کنم، با مسافرم کاری ندارم، ولی قبل از کنگره استرس، افکار منفی، قضاوت‌ها و گیر دادن به مسافرم همه این‌ها بود.

7-برداشت شما از این جمله " در صبر خود بی‌صبری نکنید " چیست؟

من این جمله را اولین بار از سرکار خانم لیلی شنیدم که روی من خیلی تأثیر گذاشت هر وقت کم می‌آوردم خسته می‌شدم یاد این جمله می‌افتادم و آرام می‌شدم، وقتی مسافرم به کنگره آمد واقعاً این جمله را با تمام وجودم درک کردم.

 

8-کدام‌یک از 14 وادی کنگره 60 برایتان تأثیرگذارتر بوده و در ذهنتان حک‌شده است؟

وادی اول، این وادی به من یاد داد قبل از هر کاری تفکر کنم حتی کارهای کوچک، خیلی از مشکلات روزانه‌ای که برایم پیش می‌آمد با این وادی حل می‌کردم و الآن هر کاری که می‌خواهم انجام دهم تفکر می‌کنم حتی شده یک دقیقه.

 

9-آیا تاکنون خدمتی را در کنگره تجربه کرده‌اید؟ حس و حالتان را بیان کنید.

بله نگهبان نظم و میکروفن گردان، راستش اوایل اصلاً دوست نداشتم هیچ خدمتی انجام دهم و با خودم می‌گفتم من به مدت کوتاهی اینجا هستم، ولی الآن باجان و دل خدمت را می‌پذیرم و واقعاً با انجامش حال خوشی به هم‌دست می‌دهد.

 

10-نظرتان راجع به جایگاه کمک راهنمایی چیست؟ آیا تصمیم به تجربه این خدمت دارید؟

به نظر من کسی می تونه کمک راهنما باشه که پر از انرژی و عشق و محبت باشه و واقعاً در صراط مستقیم و در جهت ارزش‌ها حرکت کنه و من خودم را در این جایگاه نمی‌بینم و هنوز نیاز به آموزش دارم.

 

و کلام پایانی:

خدا رو شکر می‌کنم که در کنگره هستم و خطاب به همسفرانی که بدون مسافرشان به کنگره می‌آیند، مطمئن باشید خداوند اذنش را که بدهد راه برای مسافرتان هم باز می‌شود و او هم به کنگره می‌آید. از همه خدمتگزاران کنگره بخصوص جناب مهندس دژاکام (بنیان‌گذار کنگره 60) تشکر می‌کنم، همیشه برای سلامتی‌شان دعا می‌کنم و بهترین‌ها رو براشون آرزومندم.

 

 

تهیه گزارش و تایپ: زهره همسفر محمد ( لژیون هفتم )
تصویرگر: همسفر مرضیه ( لژیون هشتم )

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .