English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره60 نمایندگی وحید

کارگاه آموزشی کنگره60 نمایندگی وحید

روز سه‌شنبه مورخ 1396/04/06 دهمین جلسه از دور هفدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی وحید با استادی مسافر آقای صابر قاسمی و نگهبانی مسافر امیررضا رفیعی و دبیری مسافر محمدحسین باوندی با دستور جلسه ظرفیت و مسئولیت( قبله گم کردن) رأس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

از نگهبان جلسه تشکر می کنم که مسولیت جسله را به من واگذار کرد تا خدمت کنم. دستور جلسه این هفته ظرفیت و مسئولیت (قبله گم کردن ) هر انسانی برای پذیرش هر مسئولیتی باید یک نگاهی به خودش بیندازد که ببیند ظرفیت این کار را دارد یا نه؟ ما از زمانی آماده مسئولیت می‌شویم که مسئولیت‌پذیر باشیم و زمانی که می‌خواهیم کاری را انجام دهیم دانایی آن کار را داشته باشیم یعنی درمان در ما صورت گرفته باشد حالا یک سؤال پیش می‌آید چه عاملی باعث می‌شود که نگاه ما نسبت به گذشته تغییر کند؟ باید به عملکرد خودم در گذشته یک نگاهی کرده باشم و در حقیقت با خودم رو راست باشم و صادقانه به گذشته‌ام فکر کنم و اگر نخواهم کارهای خودم را توجیه کنم به این باور می‌رسم که چه کارهایی در گذشته ایراد داشته و چه‌کارهای نادرستی داشته‌ام و تازه به این نتیجه می‌رسم که هیچ‌چیز نمی‌دانستم و اگر باور من این باشد که همه‌چیز را می‌دانم  هرگز در من تغییری صورت نخواهد گرفت.

همان‌طور که گفته‌شده مثلث دانایی در کنگره از سه ضلع تشکیل‌شده است تفکر،تجربه و آموزش؛ ما در کنگره آموزش‌ها را می‌بینیم و با آن‌ها تفکر می‌کنیم و بعد آن‌ها را تجربه می‌کنیم و این تجربه کردن باعث افزایش ظرفیت در انسان می‌شود یعنی من با استفاده از آموزش‌های کنگره یاد می‌گیرم که باید خدمت کنم و خدمت کردن در کنگره باعث افزایش ظرفیت در ما می‌شود، خدمتی که از روی شناخت و آگاهی باشد اما اگر از روی دانایی نباشد قبله خودم را گم می‌کنم ما اگر آموزش‌های کنگره را درست یاد بگیریم باعث می‌شود که حال خودمان بهتر شود و کنگره هیچ نیازی به خدمت من ندارد این من هستم که به خدمت کردن در کنگره نیاز دارم تا به حال خوش برسم.

حالا چه چیزی باعث می‌شود که ظرفیت انسان افزایش پیدا نکند؟ اگر من این‌طور فکر کنم که آموزش‌های کنگره را به‌خوبی یاد گرفته‌ام و دیگر نیازی به آموزش‌های کنگره ندارم دیگر ظرفیت رشد نخواهد کرد اما اگر حضور من در کنگره مستدام باشد به‌مرورزمان یاد می‌گیرم که چه‌کارهایی را باید انجام بدهم و چه‌کارهایی را انجام ندهم من در گذشته اگر کاری انجام می‌دادم چون دانایی و ظرفیت آن کار را نداشتم همیشه با شکست مواجه می‌شدم فقط به خاطر اینکه دیگران به من چیزی نگویند آن را قبول می‌کردم و با شکست مواجه می‌شدم و یکی از دلایل مصرف‌کننده شدن هم  این است که انسان بدون داشتن شناخت و آگاهی تصمیم به انجام کاری می کندو درنتیجه باعث می‌شود که انسان خودش را بی‌مسئولیت بداند و کم‌کم قبله خودمان را گم کنیم و به اعتیاد پناه ببریم و الان خدا را شکر می‌کنم که در کنگره آموزش می‌بینم و با استفاده از این آموزش‌ها می‌توانم ظرفیت  خودم را بالا می‌برم و اگر مسئولیتی به من داده شود با دل و جان آن مسئولیت را بپذیرم و امیدوارم که در این راه قبله خودم را گم نکنم. 

تنها چیزی که کنگره را از سایر تشکیلات مشابه پایدار نگه‌داشته این است که در کنگره باید ظرفیت کاری که می‌خواهد انجام دهد داشته باشد تا مسئولیتی به شخص داده شود.

تنظیم: مسافر اسماعیل

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .