English Version
English

مشارکت مکتوب؛ ظرفيت و مسئوليت

مشارکت مکتوب؛ ظرفيت و مسئوليت

تعدادی از رهجویان کمک راهنمای خانم لیلا محمدی (لژیون هشتم) در خصوص دستور جلسه"ظرفیت و مسئولیت، قبله گم کردن"مطالبی ارائه نمودندکه به صورت مشارکت تقدیم شما عزیزان می گردد.

هم‌سفر معصومه:

من قبل از اینکه به کنگره بیایم قبله‌ام را گم کرده بودم، هم به خیال خودم کار خوب انجام می‌دادم و در صراط مستقیم بودم و هم گاهی وقتی در ضد ارزش‌ها غوطه‌ور بودم به خودم حق می‌دادم و می‌گفتم اشکالی ندارد من باید این کارها را بکنم و برای خود دلیل میاوردم ولی وقتی در کنگره قرار گرفتم با آموزش‌های کنگره آشنا شدم فهمیدم در مرتبه نفس اماره قرار دارم و هرچه نفسم می‌گوید اطاعت می‌کنم، با آموزش‌های راهنمای عزیزم، فهمیدم معایب بسیاری دارم و باید در صراط مستقیم باشم و اگر ذره‌ای کار نیک انجام بدهم و یا ذره‌ای بدی کنم به خودم بازمی‌گردد، در کنگره راهم را پیدا کردم و مسئولیت اعمال خودم را پذیرفتم و امیدوارم در آینده انسان مفیدی برای کنگره و اهداف کنگره باشم و بتوانم خدمت کنم،

هم‌سفر رعنا:

ظرفیت چیزی نیست جز دانایی. ظرف هر انسان مانند یک استخر گنجایش معینی دارد و باید بر اساس میزان دانایی خود جایگاه یا مسئولیتی را بپذیرد تا بتواند به‌درستی پاسخگوی آن مسئولیت باشد.

اگر جایگاه با ظرف و دانایی هماهنگی نداشته باشد، یک تراکم و انباشتگی انرژی در شخص به وجود می‌آید که به دو صورت ظاهر می‌شود:

1-درونی: شخص از درون یک سرخوشی و خودشیفتگی و خود شیدایی زیادی را در خود حس می‌کنم. شاید در ظاهر این حالت مشکلی به نظر نیاید ولی باعث می‌شود که عقل درست کار نکند و به علت تورم حس‌های درونی آن حس‌هایی که باید از محیط دریافت شود جذب نمی‌شود.

تخریب این حالت روی پنج حس درون است.

2-بیرونی: در این حالت شخص یک حالت تند و عصبانی و غیرمعقول پیدا می‌کند و با همه به‌صورت امری و دستوری برخورد می‌کند و باعث رنجش انسان‌ها می‌شود.

تخریب و عوارض این حالت روی پنج حس بیرون است.

در هر دو حالت انسان قبله را گم می‌کند یعنی خودش را گم می‌کند و بجای اینکه در جایگاهی که کسب کرده، ازنظر فکری، حسی و معنوی یک پله رشد کند، سقوط می‌کند.

پس اگر ظرفیت با جایگاه همخوانی نداشته باشد یا باید آن جایگاه را نپذیریم و یا آن‌قدر تلاش کنیم که این اختلاف را از بین ببریم تا بتوانیم عمل سالم انجام دهیم.

 

هم‌سفر مونا:

ما باید بدانیم كه در هر زمینه‌ای اول باید خودمان بتوانیم به خودمان كمك كنیم تا حال خوبی داشته باشیم تا بتوانیم به دیگری كمك كنیم دوم اینكه تا كسی از ما درخواست كمك نكرده و دست كمك به‌سوی ما دراز نكرده احتیاجی به كمك ما نیست. و درزمینهٔ قبول مسئولیت باید بدانیم كه با توجه به توان و ظرفیت خودمان كاری را قبول كنیم یعنی به‌طور مثال اگر در كنگره به‌عنوان‌مثال مرزبان هستیم هم توان انجام آن را داشته باشیم و هم‌ظرفیت آن را داشته باشیم كه با افراد مختلف چگونه رفتاری داشته باشیم و اینكه این مقام‌ها و جایگاه‌ها باعث ایجاد غرور در ما نشود.

 

هم‌سفر نرگس:

ظرفیت از ریشه ظرف می‌باشد که گنجایش و اندازه هر انسان را نشان می‌دهد مسئولیت هر انسان نشانه‌اش ظرف دانایی او می‌باشد اگر از ظرف وجودی او جایگاهی بالاتر به او واگذار شود در او گره مسئولیت پیدا می‌شود و احساس برتری و قدرت می‌کند و دوست دارد قبل از انجام هر کاری او را تائید کنند و این احساس باعث می‌شود شخص مسیر و قبله خود را گم کند و در او تخریب ایجاد شود پس هر جایگاهی باید نسبت به دانایی و آگاهی آن شخص واگذار شود تا در خود و دیگران حس مخرب پدیدار نشود

 

هم‌سفر سلوه:

ظرفیت معادل دانایی است هرچقدر دانایی شخص در مورد بخصوصی بالا رود ظرفیت به همان نسبت برای دریافت وضعیت و جایگاه‌های بالاتر افزایش می‌یابد. بنابراین هرچقدر این دو موضوع در کنار یکدیگر رشد کند یعنی دانایی و تغیر جایگاه با همدیگر رابطه مستقیم دارد. چنانچه ظرفیت یا همان دانایی با جایگاه کسب‌شده برابر نباشد حال فرد خوب نخواهد بود و در تعادل نخواهد بود بنابراین نقش مفید فایده نخواهد داشت و شاید نقش مخرب هم بشود و تخریب ایجاد کند که می‌شود قبله گم کردن و برعکس آن می‌شود پذیرش مسئولیت.

 

گردآوري و تنظیم: همسفر فخری لژیون خانم لیلا محمدی (لژیون هشتم)

همسفران نمایندگی آكادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .