English Version
English

عبور از سیاهی ها، راهنما می‌خواهد

عبور از سیاهی ها، راهنما می‌خواهد

من افشین یک مسافر هستم، مسافری که قصد سفر کردن از ظلمت و سیاهی به روشنایی و داشتن زندگی بهتر را دارد، مسافری که از ضد ارزش‌ها به ارزش‌های واقعی سفر می‌کند و با استفاده از رهنمودها و تجربیات راهنما. راهنما کسی است که راه را به مسافرین نشان می‌دهد و برای به اتمام رساندن این سفر به نحو احسنت باید رهجوی خوبی باشیم و به تمام راهنمایی‌های راهنما باید احترام کامل بگذاریم و آن‌ها را اجرا کنیم تا سفر ایمن و خوبی داشته باشیم.

انسان دارای دو چهره است؛ چهره بسیار خشم‌آلود و طوفانی و چهره دیگر چهره ایست متین و آرام. تجربه به ما ثابت کرده است که انسان‌ها همه خوب‌اند و در اصل انسان بد وجود ندارد، ولی متأسفانه شرایط اطراف شخص آن‌ها را به انجام کارهای ناسالم یا ضد ارزش ترغیب می‌کند، حتی مهربان‌ترین و خوش‌اخلاق‌ترین انسان‌ها اگر در شرایط نامطلوب قرار گیرند، ممکن است به بدترین و خشمگین‌ترین و حتی خطرناک‌ترین انسان‌ها تبدیل می‌شوند، پس واکنش افراد به طرز عملکرد و برخورد ما بستگی دارد، قاعدۀ عمل و عکس‌العمل همیشه حاکم است.

از مهم‌ترین اعتقادات در کنگره 60، اعتقاد داشتن به داروی درمان است و جهان‌بینی از مهم‌ترین راه‌های تکمیل‌کننده درمان رهجویان است زیرا در اثر استفاده از مواد مخدر نه‌تنها جسم خود را تحت تأثیر قرار داده‌ایم، بلکه روح و روان و اعتقاداتمان را هم از این قاعده مثتثنی نبوده و احتیاج به بازسازی دارند. درمان اعتیاد کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است و همه انسان‌ها از آن ناامید شده‌اند و فقط کنگره 60 امکان درمان را به مرحله نهایی رسانده و نتیجه واقعی و حقیقی گرفته است.

از مهم‌ترین وظایف رهجویان حضور یافتن در سر جلسه عمومی، 15 دقیقه قبل از شروع کارگاه آموزشی در آن جلسه است. خدمت کردن در کنگره از کارهای خیلی خوب و مفید برای درمانمان است، چون بعد از اتمام خدمت در کنگره حال و احساس خوبی خواهیم داشت. رهجوهایی که کاملاً به کنگره و راهنما اعتقاددارند و به تمام فرمان‌ها و بایدها و نبایدها با فروتنی و تواضع کامل احترام می‌گذارند و به‌صورت مرتب و منظم در جلسات حضور پیدا می‌کنند و با دقت کامل به سی‌دی‌ها گوش می‌دهند و عمل می‌کنند در پایان به درمان رسیده‌اند و در ادامه وقتی‌که به اجتماع بازمی‌گردند انسان جدیدی خواهند شد و خیلی موفق‌تر از انسان‌های معمولی در انجام امور عمل می‌کنند.

 

تایپ: مسافر مهدی
تهیه و تنظیم: مسافر روزبه
منبع: کنگره 60، نمایندگی ارتش

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .