English Version
English

ساختار کنگره ۶۰

ساختار کنگره ۶۰
منظور از اینکه کنگره، جمعیت احیای انسانی است، یعنی حیات و زنده شدن دوباره زندگی که با آموزش به دست می‌آید. افراد خواهان درمان در کنار یکدیگر جمع شده و مجموعه و ساختار کنگره ۶۰ را تشکیل می‌دهند. منابع مالی و هزینه‌های جاری کنگره ۶۰، منحصراً از طرف اعضا و حامیان کنگره ۶۰ تأمین می‌شود و هیچ بودجه خاص از سازمان‌ها یا افراد غیر ذیربط تحت هیچ عنوان پذیرفته می‌شود.

هرگونه سرویس در کنگره ۶۰، اعم از آموزش، درمان و...برای تازه واردین که به آنها اصطلاحاً، مسافر سفر اول اطلاق می‌شود، کاملاً رایگان است. در طول سفر اول که حدود ۱۱ ماه به طول می‌انجامد، به‌طور میانگین بالغ‌بر ۱۱ میلیون تومان، هزینه هر سفر اولی است.

در کنگره ۶۰، به مسافر سفر اول توسط راهنما و سایر خدمت گذاران مجموعه کمک می‌شود تا به درمان قطعی برسد ولی هیچ توقع یا انتظاری اشخاص خدمت گذار ندارند. درواقع بدون هیچ چشم‌داشتی راهنما و سایرین، مسافر را صمیمانه و صادقانه یاری می‌کنند.

کنگره ۶۰، کمک می‌کند تا مسافر و همسفر، همان‌طور که هستند همدیگر را پذیرا باشند و از این مهمتر به یکدیگر عشق بورزند. به‌طورکلی، خدمات ارائه‌شده به اعضا در چهار گروه اصلی دسته‌بندی می‌شود:

۱-کنگره ۶۰، با آموزش کمک می‌کند تا اعتبار ازدست‌رفته، باز برگردد.

۲-کنگره ۶۰، با آموزش کمک می‌کند تا از چاه ظلمت و ضد ارزش‌ها بیرون بیاییم.

۳-کنگره ۶۰، با آموزش کمک می‌کند تا پس‌انداز کردن و قناعت کردن را یاد بگیریم.

۴-کنگره ۶۰، با آموزش کمک می‌کند تا توکل به خداوند و همچنین بخشش را یاد بگیریم.

حال این سؤال مطرح می‌شود که من مسافر در قبال این‌همه خدمات، چه مسئولیتی در برابر کنگره ۶۰ دارم و چه‌کار می‌توانم انجام بدهم؟؟؟

باید گفت: با توجه به اینکه، هر انسانی از یک سری توانمندی‌ها بهره‌مند‌است، پس باید بر اساس همین توانمندی‌ها، یاری‌رسان مجموعه باشد. برای مثال، یک نفر که ازلحاظ مالی توانایی دارد، عضو لژیون مالی می‌شود و ازلحاظ مادی کمک‌رسان ساختار می‌شود و این‌گونه خدمت می‌کند. یا مثلاً، شخصی ازلحاظ دانش و علم می‌تواند کمک کند بنابراین خدمت کمک راهنمایی را بر عهده می‌گیرد. و یا مرزبان مجموعه می‌شود و ازلحاظ اجرایی خدمت گذار مجموعه کنگره ۶۰ می‌شود.

اما ذکر ۲ نکته ضروری است که بگوییم:

۱-هر نوع خدمتی با هر شکل و فرمی تفاوت ندارد و منفعت آن خدمت، در همه جوانب زندگی شخص به‌صورت چند برابر، ظهور و بروز می‌کند.

۲-هر خدمتی در مجموعه، به سود شخص ما و سایر اعضا است. برای مثال، موقعی که ما پشت‌بام منزلمان را ایزوگام می‌کنیم، آیا این عمل به نفع خود و خانواده ماست یا به سود پشت‌بام؟؟؟ مسلماً به نفع خودمان و سایرین است.

ما باید این اصل مهم را بدانیم و به آن پایبند باشیم که، هر خدمتی در کنگره باید در قالب رعایت حرمت‌ها و قوانین باشد، در غیر این صورت، نه‌تنها خدمت نیست بلکه خیانت آشکار است و ضرر آن به خودمان برمی‌گردد.

در پایان باید یادآور شد که:

آنچه کنگره ۶۰ به ما عطا کرده است و آنچه ما به کنگره ۶۰ داده‌ایم، کاملاً واضح و مشخص است، پس با یک حساب سرانگشتی خواهیم فهمید که ما برای همیشه به کنگره مدیون و بدهکاریم و فقط با خدمت صادقانه می‌توان تا حدودی جبران نمود.

 

به قلم: کمک راهنمای گرامی مسافر محمد حیدری
تنظیم و ویرایش متن: وب لژیون سهروردی
نویسنده متن: مسافر امیرحسین شمس

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .