English Version
English

كارگاه آموزشي مجازي- لژيون مالي

كارگاه آموزشي مجازي- لژيون مالي

18 سال از عمر کنگره می‌گذرد؛ 18 سال پر از تلاش و کوشش، آموزش، یاری و رهایی، هدایت و فداکاری، بخشش، گذشت و مهربانی. کنگره‌ای که از رهایی بنیان‌گذارش آغاز و بارهایی هزاران انسان دربند اعتیاد ادامه یافت. کنگره‌ای که با یک جریان رود آرام حرکت کرد و تبدیل به چشمه جوشان و رود خروشان شد.

کنگره در طول این 18 سال در جای‌جای کشور برای نجات افراد خواهان رهایی از دام اعتیاد، روزبه‌روز بر تعداد شعب افزود؛ البته با علم به اینکه لازمه این گسترش، مثلث علم و دانش، نیروی انسانی متخصص و اقتصاد است.

دو ضلع علم و دانش و نیروی انسانی فعالانه کار خود را در کنگره انجام می‌دهد. در این میان ضلع سوم می‌بایست پایه محکمی پیدا می‌کرد و ازآنجایی‌که این نهاد، مردمی و غیردولتی است جناب مهندس در سال گذشته لژیون مالی را پایه گذاری کردند.

شرط ورود به این لژیون، رهایی و ورود به سفر دوم و پرداخت مبلغ 5 میلیون تومان سالانه و یکجا به‌حساب کنگره 60 است و ضمناً می‌بایست در جهت اهداف کنگره از کسان دیگری که موقعیت‌های مالی خوبی دارند نیز یاری بگیرند.

هم‌اکنون تمامی شعب لژیون مالی دارند و موظف‌اند هر جند وقت یک‌بار جلسه تشکیل داده و برنامه‌ریزی‌هایی در خصوص رفع مشکلات مالی کنگره داشته باشند.

هم‌اکنون همسفر و مسافر عزیز درد دلم را بشنو:

روزهای تاریک زندگی‌ام را به یاد آوردم، دردها، گریه‌ها، ترس‌ها، تنهایی‌ها، دوری‌ها،‌ حقارت‌ها، دروغ‌ها، ناسزاها، گره‌ها و ...در اوج ناامیدی کورسوی امیدی در دلم جان گرفت.

مردی از تبار نور خودش را از زندان تاریکی نجات داد و پرواز کرد، پرواز او ترس را از ما گرفت و من و مسافرانم نیز پرنده‌ای شدیم و از ناباوری مطلق به باور قطعی رسیدیم. نور را دیدم،‌ نفس کشیدم، با لبخند آشتی کردم، دیگر تنها نبودم و دوباره روی زیبای زندگی را با تمام وجودم حس کردم.

از او آموختم به هر چه رسیدم باید به ديگران هم هدیه کنم. حال این مرد بزرگ می‌خواهد به تمام انسان‌های دربند تاریکی نجات و رهایی را هدیه کند و برای رسیدن به این مهم یکی از اهداف بزرگ کنگره در سال 95 خرید زمین و در پی آن تأسیس دانشگاهی برای شناخت اعتیاد و درمان آن است.

چنین هدف بزرگی قلبی به وسعت دریا می‌خواهد و او چنین قلبی در سینه دارد. این فرصت طلایی است؛ فرصت‌ها همیشه وجود ندارند و گاهی هستند و ما آن‌ها را نمی‌بینیم. سرمایه‌گذاری در این دانشگاه نه 15 یا 20 و یا 25 درصد بلکه سودی 100 درصد دارد. چون وعده خداوند حق است.

" انفاق سبب زیادشدن مال می‌شود" آیه 261 سوره بقره

با خودم گفتم هر چه داری باید بگذاری و بروی تنها این سرمایه‌گذاری‌ها جاودانه خواهد ماند و به یاری‌ات می‌آید حالا که دانستم پس مسئولم. اگر توانستم خورشید را پنهان کنم می‌توانم گریه‌های دل دردمندان را نشنوم،‌ می‌توانم درد دل یک مادر را حس نکنم، می‌توانم جوان‌هایمان را در کوی و برزن نبینم، ولی آیا خورشید قابل پنهان شدن است؟

انسان‌ها دارای دونیمه هستند نیمی از عالم بالا، پاک و منزه و نیمی از عالم پایین، مثل پست‌ترین انسان‌ها و شاید هم گاهی پست‌تر؛ بایستی در طول مسیر تکامل، آن نیمهٔ حیوانی که می‌توان آن را تاریکی نام نهاد، تبدیل به روشنایی گردد و این مهم انجام نمی‌گیرد؛ مگر با کسب علم و معرفت و دانائی و تجربه و بایستی نیک بدانیم هیچ تبدیلی انجام نمی‌گیرد؛ مگر آن‌که تغییرات به‌آرامی و اندک‌اندک ایجاد گردد و هر تغییری بایستی فاصله زمانی خودش را طی نماید؛ بنابراین برای تغییرات در صفات انسان‌ها ما نیاز به زمان داریم.

دست‌هایی که کمک می‌کنند مقدس‌تر از لب‌هایی است که دعا می‌کنند. به آنچه هست پی بردن تمنای دل می‌خواهد.

"انفاق نفس را تزکیه می‌کند" آیه 103 سوره توبه

منتظر یاری‌تان هستیم.

 

نويسنده؛ همسفر فريبا لژيون خانم زهرا حاج محمدي (لژيون دوم)
ویراستاری و تایپ همسفر زری لژیون خانم عزت (لژیون چهارم)
همسفران نمایندگی آکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .