English Version
English

جایگزینی درونی ؛ گفتگو با مسافر سلیمان ؛ نمایندگی بهشهر

جایگزینی درونی ؛ گفتگو با مسافر سلیمان  ؛ نمایندگی بهشهر

گفتگو با مسافر سلیمان ، نمایندگی بهشهر

 

 

سلام لطفاً خودتان را معرفی کنید ؟

سلام دوستان ، سلیمان هستم یک مسافر ، تخریب بیش از 7 سال ، آنتی‌ایکس مصرفی شیره و قرص متادون ، روش درمان DST داروی درمان شربت OT ، طول سفر اول 10 ماه و 26 روز ، راهنما استاد عمو زاد  ، رهایی 6 ماه و 15 روز ، ضمناً یک سفر سیگار داشتم طول سفر 10 ماه و 5 روز ، به راهنمایی استاد عمو زاد ، رهایی 20 روز .

 

چرا اعتیاد ؟

حقیقتاً اعتیاد در اوایل مصرف برایم لذت خاصی داشت  و باوجود نگرانی و تأکید خانواده اصلاً باور نداشتم و فکر می‌کردم من با بقیه متفاوتم و چون ورزش می‌کنم هیچ‌وقت دچار اعتیاد نمی‌شوم ، ولی بعد از گذشت مدتی به این باور رسیدم که اعتیاد فرق و تفاوت نمی‌شناسد و این موضوع را پذیرفتم .

 

خانواده شما باور بر درمان اعتیاد داشتند ؟

درواقع اوایل خانواده‌ام باور به درمان نداشتند و این موضوع به دلیل عدم شناخت آن‌ها نسبت به کنگره بود ، ولی دقیقاً در جلسه دوم همسفرم وارد کنگره شدند و به‌مرور به شناخت کافی دست پیدا کردند و همیشه در طول سفر اول و اکنون در سفر دوم از هیچ کمکی نسبت به بنده دریغ نکردند و به عقیده من الآن حتی بهتر از من و بدون یک جلسه غیبت به سفرشان ادامه می‌دهند .


شیرین‌ترین و تلخ‌ترین برای شما در کنگره ؟

شیرین‌ترین برای من در کنگره پله‌هایی بود که در سفر اول کم می‌کردم و عمل جایگزینی درونی را کاملاً در خودم احساس می‌کردم و این موضوع انگیزه‌ام را جهت درمان چندین برابر می‌کرد و برایم لذت خاصی داشت . تلخی هم در سفر اول در ماه رمضان بود که از راهنما یک برجک خوردم ( با خنده ) و قصد رها کردن سفرم را داشتم ، درواقع این تصمیم عجولانه به دلیل عدم آگاهی کافی بود ، ولی بعداً کاملاً متوجه شدم و باراهنمایی استادم به سفرم ادامه دادم تا به هدفم رسیدم و از این بابت بسیار خوشحالم .

 

همه در کنگره معتقدند که خدمت حس خوبی را القا می‌کند ، شما این حس را تجربه کردید ؟

بهترین حس در کنگره حس خدمت کردن است ، من اولین حسی که از خدمت در کنگره گرفتم زمانی بود که به‌عنوان مهماندار خدمت کردم حتی باورم نمی‌شد خدمت همچنین حس لذت بخشی برایم داشته باشد و از آن زمان سعی می‌کنم در هر جایگاهی در کنگره خدمت کنم .

 

رهایی را در یک جمله توصیف نمایید ؟

رهایی حس بسیار خوبی است که با کلام و بیان قابل وصف نیست ، اینکه هر صبح دید و نگاه متفاوتی نسبت به گذشته به خانواده و اطرافیان داشته باشی و تغییر دیدگاه آن‌ها را نسبت به خودت احساس کنی و این بسیار زیبا و لذت‌بخش است .

 

چه رابطه‌ای بین روزه و روش DST می‌بینید ؟

من درزمان مصرف اصلاً روزه گرفتن را باور نداشتم ، ولی در سفر اول همان‌طور که مهندس اشاره می‌کند به این موضوع که سفر به روش DST و انجام کامل و دقیق برنامه خودش یک‌روزه به مدت یک سال است و اینکه رهجو باید طبق برنامه شربت خود را مصرف کند و بر نفس خود غلبه کند ، مانند روزه گرفتن و حتی سخت‌تر از روزه گرفتن است و اکنون‌که در سفر دوم هستم احساس می‌کنم روزه گرفتن کمک شایانی به کارکرد بهتر سیستم ایکسم می‌کند ، بطوریکه در طول روز احساس تشنگی شدیدی دارم  که به نظرم به دلیل همین موضوع است و سعی می‌کنم با روزه گرفتن نقطه تحمل خودم را بالا ببرم .

 

در مورد نشان روی سینه‌تان توضیح می‌دهید ؟

این نشان رهایی لِژیون ویلیام است درواقع من زمانی که وارد کنگره شدم حتی باور نداشتم منی که روزی سه تا چهار پاکت سیگار می‌کشیدم روزی بتوانم از سیگار رها شوم والان که به رهایی رسیدم هنوز هم نمی‌دانم واقعاً چه اتفاقی افتاد که دیگر هیچ میلی به سیگار ندارم و این چیزی جز تلاش و خواست خودم و استفاده از راهنمایی‌های استاد عمو زاد نیست و از ایشان هم بسیار سپاس گذارم .

 

احساستان را در مورد کلمات زیر بیان کنید ؟

 جناب مهندس :یک شخصیت کامل و انسانی بزرگوار 

استاد امین :عاشق ایشان هستم 

کنگره 60 : جایی که در آن زندگی می‌کنم وزندگی کردن را می‌آموزم .

کتاب چهارده وادیکتابی که مسیر و راه  زندگی را نشان می‌دهد .

راهنما : بزرگ‌تری که هرچه دارم از ایشان دارم 

سلیمان : کسی که عاشق خدمت کردن است خدمتی که دلی باشد .

آینده : یعنی امید  و اینکه امیدوارم در مسیر کنگره وزندگی پیشرفت تمام دوستان و خودم را ببینم .

و کلام آخر .... ؟ خدا را سپاس گذارم و شاکرم و از تمام کسانی که به من لطف داشتند و از راهنمای خودم استاد عمو زاد تشکر و قدردانی می‌کنم .

 

من هم از آقا سلیمان که وقتشان را در اختیارم قراردادند تا از گفتگو با ایشان آموزش بگیرم صمیمانه سپاس گذارم .

 

خوشبختی یعنی حس کنی به آرزویت رسیده‌ای

 

یا اینکه ...

 

 توان رسیدن به آرزویت را در خودت حس کنی

با آرزوی بهترین‌ها ...

 

تهیه گزارش : مهدی کوهکن

 

منبع : نمایندگی بهشهر

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .