English Version
English

آیین بزرگداشت مقام راهنما در نمایندگی شادآباد

آیین بزرگداشت مقام راهنما در نمایندگی شادآباد

چهاردهمین جلسه از دوره شصتم کارگاه‌های عمومی کنگره ۶۰ ویژه مسافران و همسفران نمایندگی شادآباد در روزهای پنج‌شنبه مورخ ۹۵/۲/۹ با استادی دیده بان محترم جناب آقای خدامی و نگهبانی آقای رضا نعیمی و دبیری آقای رضا استاجی با دستور جلسه "هفته راهنما"  رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود

.

خلاصه سخنان استاد:

من خیلی خوشحالم که امروز این توفیق و این سعادت رادارم که در نمایندگی شادآباد در جمع اعضای کنگره ۶۰ باشم. هفته راهنما را به همهٔ راهنماهای محترم کنگره ۶۰ قسمت همسفران خانم و آقایان مسافر تبریک می‌گویم، واقعاً این واژه تبرک، تبریک و مبارک به مفهوم واقعی کلمه دل‌چسب است، چون اساس کار کنگره ۶۰ و درواقع حوزه فعالیت کنگره ۶۰ راهنمایی درمان اعتیاد است، ما ادعای درمان نداریم و درمانگر نیستیم، ولی درمانگر خود مصرف‌کننده است، خودش، خودش را درمان می‌کند، پس یک کمک راهنما در کنگره ۶۰ حامل و نماینده شخصیت کل کنگره ۶۰ است چون راهنما است. راهنما و کمک راهنما اصل کار کنگره ۶۰ را که راهنمایی درمان اعتیاد است انجام می‌دهند. در کنگره ۶۰ تمام ارکان خدمت می‌کنند، کنگره دیده‌بانان، مرزبانان، امور مالی، قسمت ورزش و ...برای اینکه راهنمایی درمان اعتیاد درست انجام شود.

یک نفر در بهترین حالت ممکن بیاید و از دام اعتیاد رها شود. این اصلی‌ترین و مهم‌ترین خدمت و شاخه فعالیت کنگره ۶۰ است، اگر این نباشد که دیگر بقیه ارکان معنا و مفهومی ندارند، اگر لژیون و سفر اولی نباشد، ایجنت چه مفهومی دارد؟ یا دیده‌بان به چه دردی می‌خورد؟ همهٔ این‌ها برای این است که این لژیون و این راهنما و کمک راهنما کارشان را درست انجام دهند که این سفر اولی بیاید و به درمان برسد، هر هفته ای که رهایی داشته باشیم (و هفته‌هایی که رهایی داریم) برای کنگره ۶۰ واقعاً هفته خوشحال‌کننده‌ای است، اگر تمام ارکان کارشان را درست انجام دهند قطعاً این اتفاق می‌افتد و شاهد رهایی مسافران سفر اولی  از دام اعتیاد هستیم.

ما سالیانه در کنگره ۶۰ چهار مناسبت ویژه داریم، درواقع چهار هفته داریم که در این هفته‌ها از سطوح مختلف کنگره ۶۰ تشکر می‌کنیم، در بهار درواقع اولین فصل سال هفته راهنما راداریم که هم‌زمان با هفته معلم است، فصل تابستان هفته مرزبان و ایجنت، فصل زمستان هفته دیده‌بان راداریم، در این چهار هفته ما مجاز هستیم از آن‌های که دارند به ما خدمت می‌کنند تشکر کنیم این جزء رسوم کنگره ۶۰ است

.

در این هفته که درواقع تحت عنوان جشن راهنما از آن یاد می‌شود ما از راهنماهای خود تجلیل می‌کنیم. چرا بنیان کنگره ۶۰ این مسئله را قراردادند و طراحی کردند که ما انجام دهیم؟ برای اینکه اولاً سپاسگزاری و شکرگزاری که یکی از مهم‌ترین آموزش‌های کنگره ۶۰ است را یاد بگیریم. کسی که وارد کنگره ۶۰ می‌شود وقتی به تعادلی که فوق درمان است می‌رسد تبدیل به یک انسان سپاسگزار و شکرگزار می‌شود، دیگر ناشکر و ناراضی نیست، بعضی افراد همیشه ناشکر و ناراضی هستند بهترین وضعیت رادارند اما ناراضایتی درون شان رخنه کرده ، این‌ها در بدترین جهنم‌ها هستند، این ناشکری و ناسپاسی در زندگی انسان تولید انواع بیماری، رنج، بدبختی و مصیبت می‌کند.

اگر کنگره ۶۰ تأکید می‌کند که هفته راهنما باید به راهنمای خود کادو بدهید، یا هفته مرزبان باید به مرزبانان کادو بدهید برای این است که اصل سپاسگزار بودن را یاد بگیریم. نه اینکه این راهنما به خاطر این، این کار را می‌کند نه راهنما حسابش با جای دیگری است، برای اینکه من رهجو یاد بگیرم از کسی که به من کمک می‌کند تشکر کنم. اگر اینجا یاد گرفتم قطعاً از پدر خود در روز پدر و از مادر خود در روز مادر هم تشکر می‌کنم.

هرکسی در زندگی از هر طریقی به ما خدمت می‌کند باید از او تشکر کنیم و تشکر کردن را یاد می‌گیریم این خیلی ارزشمند است. قشنگ‌ترین، زیباترین و سعادتمندترین کاری که کنگره ۶۰ انجام می‌دهد لژیون داشتن و راهنما بودن است، یک خانواده با هزار مصیبت، با اشک و آه، غم، اندوه و رنج وارد کنگره می‌شود و وظیفه ما است که این رنج و اندوه را تحمل‌کنیم سعادت از این بالاتر؟کسی که یک خانواده اندوهگین را شاد می‌کند، کاری که شاید با میلیاردها پول نشود انجام داد اما در کنگره این کار را می‌کنیم چون علم، دانش، عشق، ایمان و تخصص آن راداریم. مسیر کنگره ۶۰ این است که آدم‌ها باحال بد می‌آیند و بادل شاد می‌روند این رسالت و وظیفه ماست، چه کسی این کار را انجام می‌دهد؟ خط مقدم آن راهنما و کمک راهنما است، خوش به حال آن راهنمای که تمام انرژی خود را برای لژیون می‌گذارد و اصلاً گوش به حرف‌های دیگر نمی‌دهد و چشم او مسائل دیگر را نمی‌بیند، آن‌قدر برای کارش اهمیت قائل است و لژیون و رهجو برایش مهم است که مسائل دیگر را نمی‌بیند.

راهنما و کمک راهنمایی که انرژی خود را صرف مسائل دیگران می‌کند قطعاً راندمان و رهایی آن پایین می‌آید، اما راهنمایی که واقعاً اهمیت کار خود را درک می‌کند تمام انرژی خود را برای شاگرد و لژیون می‌گذارد و می‌داند سفر اولی که در لژیون است از همه‌چیز مهم‌تر است  و به‌عنوان راهنما کاری می‌کند که این مسافر و همسفر بیایند طبق اصول کنگره ۶۰ به رهایی و موفقیت برسندباید درک کنیم تمرکز و انرژی خود را صرف چه اموراتی می‌کنیم. اگر این کار را انجام دهیم درمجموع شعبه خوبی خواهیم داشت ، وقتی وارد آن می‌شویم خوشحال می‌شویم و در مولکول‌های هوا حس خوب را احساس می‌کنیم. خدا را شکر که شعبه شادآباد جزء شعبه های خوب کنگره ۶۰ است و روزبه‌روز دارد فعال‌تر می‌شود.

در ادامه دیده بان محترم کنگره60جناب آقای خدامی به همراه ایجنت محترم نمایندگی شادآباد جناب آقای صادقی و با حضور آسیستانت محترم گروه خانواده سرکار خانم آذر ازکمک راهنمایان بخش آقایان مسافر و گروه خانواده تقدیر و تشکر به عمل آمد که نظر شما را به گوشه ای از تصاویر آن جلب می کنیم:

تهیه گزارش:همسفر فاطمه صالحی

عکس:مسافرامیررضایی

منبع: نمایندگی شادآباد

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .