English Version
English

ویترین کنگره 60، سایت و اینستاگرام است

ویترین کنگره 60، سایت و اینستاگرام است

هفتمین جلسه از دور پنجاهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی، ویژه همسفران نمایندگی پروین اعتصامی اراک با استادی کمک راهنما همسفر اکرم و نگهبانی همسفراکرم و دبیری همسفر نجمه با دستور جلسه «از سایت و اینستاگرام کنگره چگونه استفاده می کنم؟مقاله نویسی» روز شنبه 3 مهرماه ۱۴۰۰ راس ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

خدا را شکر می‌کنم دوباره این جایگاه را تجربه می‌کنم. جا دارد از راهنمای خوبم خانم قائمی که امروز جایشان توی کنگره سبزاست تشکر کنم و از خانم معصومه عزیز تشکر می‌کنم که اگر امروز اگر در این جایگاه قرار دارم بابت آموزش‌ها و تلاش‌های ایشان است.
  هفته سایت را به آقای مهندس و خانم شانی ایجنت اینستاگرام و خانم زری اسیستانت سایت و همه خدمتگزاران کنگره علی‌الخصوص گروه سایت پروین اعتصامی در گروه مسافران و همسفران تبریک می‌گویم. یک تبریک ویژه می گویم به خانم سمیه، مرزبان خبری و همکاران خوبم خانم نسیم، خانم لیلا رفیعی و خانم لیلا دری و رابطین خبری لژیون‌ها و امیدوارم در این مسیری که قدم گذاشته‌اید موفق باشید. رابطین خبری مثل تازه واردین و شکوفه‌های درخت هستند باید در این مسیر تلاش کنند و خسته نشوند تا یک روزی تبدیل به میوه شوند تا دیگران از محصولات آن‌ها استفاده کنند.
 اما در مورد دستور جلسه چگونه از سایت و اینستاگرام استفاده می‌کنیم؟ مقاله‌نویسی. اگر به دستور جلسه نگاه کنیم از دو قسمت مجزا تشکیل‌شده ولی هر دو باهم ارتباط دارند و مکمل همدیگر هستند. اگر نگاهی به دنیا بکنیم هر چیزی که در دنیا وجود دارد با تکنولوژی می‌چرخد و هرروز هم در حال پیشرفت است. یکی از این ابزارها  فضای مجازی است؛ زمانی که به خاطر کرونا همه‌جا تعطیل بود کنگره با فضای مجازی به کار خودش ادامه داد. پس یکی از بهترین راه هایی که می‌شود کنگره را به جهان معرفی کرد از طریق فضای مجازی، سایت و اینستاگرام است. طبق تفکرات آقای مهندس، سایت کار خودش را از سال ۸۲ شروع کرده و الآن پس از سالها تلاش، یکی از پربازدیدترین سایت ها درزمینهٔ درمان اعتیاد است. به نظر من سایت مثل ویترین می‌ماند یعنی نشان‌دهنده فعالیتهایی است که در کنگره انجام می‌شود. الآن اگر یک جستجویی درسایت‌های نمایندگی های کنگره داشته باشیم می‌فهمیم که چقدر منابع آموزشی زیادی وجود دارد.

 در کنگره هر کاری که انجام می‌دهیم در دوجهت است؛ همان‌طوری که در نوشتارهای کنگره‌ داریم، کنگره در دو حرکت بیرونی و درونی به حرکت خود ادامه می‌دهد. حرکت درونی؛ همه می‌آییم ‌کنگره آموزش می‌گیریم و در جایگاه‌های مختلف خدمت می‌کنیم. در حرکت بیرونی یکی از راه‌هایی که کنگره را به دیگران معرفی کنیم سایت‌ واینستاگرام است. الآن خیلی از دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی از تمام مطالب کنگره استفاده می‌کنند چون سایت کنگره درزمینهٔ فارسی و انگلیسی فعالیت می‌کند. جا دارد این هفته را به خانم اعظم حسینی تبریک بگوییم که در سایت انگلیسی در حال فعالیت هستند.
افرادی که در این سالن نشسته‌اند خیلی ها از طریق سایت با کنگره آشنا شدند. خود من هم با کنگره از طریق سایت آشنا شدم. هیچ موقع آن روز را فراموش نمی‌کنم. مسافرم  برای ترک اعتیاد به کلینیک می‌رفت و یک روز اتفاقی اسم کنگره را می‌شنود و زمانی که در اینترنت جستجو می‌کند سایت کنگره برایش باز می‌شود. بعد به من گفت یک جایی را پیدا کردم که درمانش یازده ماه طول می‌کشد و هر ۲۱ روز دارویش کم می‌شود و تمام اعضا لباس سفید دارند، یکسری‌شان شال زرد دارند یکسری‌شان شال نارنجی دارند. با این توضیحات مسافرم، من هم مشتاق شدم و از سایت کنگره بازدید کردم.
 اعضای کنگره حتی آنهایی که در سایت خدمت نمی‌کنند با بازدید از سایت می توانند به نوعی به سایت خدمت کنند. وقتی ما از سایت بازدید می‌کنیم آمار بازدید سایت بالا می‌رود و کسی که دنبال راه درمان برای اعتیاد است وقتی جستجو می‌کند اولین جایی که برایش باز می‌شود سایت کنگره ۶۰ است. وقتی بازدید کم شود کسی که دنبال راه درمان اعتیاد است؛ کمپ‌ها و کلینیک‌های دیگری برایش باز می‌شود. ما حتی با نوشتن یک مقاله یا یک دل نوشته می‌توانیم نور امید را در دل یک نفر ایجاد کنیم.
 موضوع بعدی که تاثیر زیادی دارد کامنت گذاشتن است که این موضوع دو جنبه دارد؛ یکی تاثیر درونی و دوم تاثیر بیرونی. جنبه بیرونی که باعث ایجاد انرژی و انگیزه در نویسنده مطلب می‌شود و سعی می‌کند این دفعه مطالب بهتری با بار بیشتری ارائه بدهد. وقتی شما یک کالایی به روش اینترنتی  می‌خواهید بخرید می‌روید نظرات خریداران دیگر را هم نگاه می‌کنید که آیا از این کالا راضی هستند یا نه؟ پس گذاشتن کامنت باعث می‌شود آن‌کسی که مطلب را می‌خواند ایمان بیشتری به این مکان و درمان پیدا کنند.
در تاثیر درونی؛ همان‌طوری که استاد امین درسی دی خواب بودن توضیح دادند؛ ما انسان‌ها باید همدیگر را ببینیم، از همدیگر قدردانی کنیم، بابت موفقیت‌های افراد به آنها تبریک بگوییم، بابت از دست دادن عزیزانشان به آنها تسلیت بگوییم. یکی از راه‌هایی که انسان به خواب نرود دیدن مطالب و گذاشتن کامنت برای آنها است.
خدمت در سایت شاید به اندازه خدمت‌های دیگر دیده نشود، شاید ساعت‌ها طول بکشد که یک مطلب در سایت قرار بگیرد و ما با بازدید از سایت و گذاشتن نظراتمان به این خدمتگزاران می گوییم که خدمت شما را می بینیم و با این کار باعث ایجاد انگیزه و انرژی بیشتری در آنها می شویم. در آخر بازهم این هفته را به تمام خدمتگزاران چراغ خاموش سایت تبریک می‌گویم به خصوص گروه سایت اراک؛ واقعاً از همه شان درس آموختم به خانم سارا هم که در سایت تهران خدمت می‌کنند تبریک می‌گویم انشالله در این مسیر موفق باشند.

 

کمک راهنمایانی که ظرفیت پذیرش رهجو دارند


 

خدمتگزاران جلسه

 

 قدردانی از خدمتگزاران سایت

 

راهنمای تازه واردین

 

تایپ: رابط خبری لژیون پنجم همسفر زهرا

عکس:همسفر الهام

تنظیم و ارسال مطلب: همسفر اکرم

همسفران پروین اعتصامی اراک

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .