English Version
English

خدمت در سایت ورای مکانها، زمانها

خدمت در سایت ورای مکانها، زمانها

خدا را شکر می‌کنم که در این جایگاه خدمتی قرار گرفتم از ایجنت گروه خانواده خانم فاطمه عزیز و راهنمای خوبم خانم زهرای عزیز و تمام همسفران نمایندگی ابوریحان سپاسگزارم.

دستور جلسه این هفته "از سایت و اینستاگرام کنگره چگونه استفاده کنیم؟ مقاله‌نویسی" است در ابتدا هفته سایت را به تمام خدمتگزاران سایت کنگره 60 بخصوص خدمتگزاران سایت همسفران ابوریحان تبریک عرض می‌کنم. به مرزبان خبری همسفر زهرای حبیب الهی به همسفر مرضیه در بخش امتحانات سایت، همسفر معصومه مسئول سابق سایت، همسفر سارای عزیز، همسفر لیدا و رؤیا و فاطمه عزیزم و عکاس دوست‌داشتنی همسفر زهره تبریک عرض می‌کنم. خدا قوت عزیزان دل.

همان‌طوری‌که همه می‌دانیم دنیا و تکنولوژی روز بروز در حال پیشرفت و تغییر است. بطوریکه اندیشمندان از دنیا به‌عنوان دهکده جهانی نام می‌برند. چرا کره زمین با این عظمت و بزرگش را به یک دهکده تشبیه کردند. در سایه پیشرفت علم و تکنولوژی ارتباطات سریع‌تر و راحتر و گسترده تر شده است و در بستر اینترنت و وسایل ارتباط‌جمعی تمام مردم دنیا از هر کشوری می‌توانند به‌راحتی و در هرلحظه ارتباطات گسترده مختلفی را تجربه کنند. به همین دلیل ما در عصری زندگی می‌کنیم که اندیشمندان، کشورها را به یک دهکده جهانی مثال زدند.

آقای مهندس دژاکام سی دی "سیستم ایکس" فرمودند: اگر تمام تشکیلات کنگره 60 را یک‌طرف و سایت را در طرف دیگر قرار دهیم باید این دو باهم برابری کنند. پس سایت کنگره 60 ازنظر اهمیت و ارزش در جایگاه بالایی قرار دارد.

همان‌طوری‌که که ما اعضای کنگره 60 به‌واسطه آموزش‌های که دریافت کردیم به آگاهی و آرامش رسیدیم و دوست داریم که این آگاهی و آرامش به تمام مردم دنیا هم انتقال پیدا کند و همه ما هدفمان جهانی‌شدن دانش کنگره 60 است؛ پس بنابراین یکی از روش‌ها و قطعاً سریع‌ترین و راحترین روش برای دست‌یابی به این هدف همانا استفاده از سایت، اینستاگرام و دیگر وسایل ارتباط‌جمعی در بستر اینترنت است تا از این طریق دانش کنگره و پیام صلح‌آمیز کنگره 60 را به تمام جهانیان برسانیم؛ پس بنابراین خدمتگزاران سایت وظیفه خطیر و مهمی را دارند و درواقع خط مقدم اطلاع‌رسانی پیام کنگره همین خدمتگزاران سایت هستند که باید در زمینه دانش کنگره سعی کنند که دانش آن‌ها همگام با کنگره به‌روز باشد.

بار معنوی و آموزشی نوشته‌ها و مقالاتی که بر روی سایت بارگذاری می‌شود در دیدگاه بازدیدکنندگان سایت خیلی تأثیرگذاراست. درواقع سایت کنگره ویترین کنگره 60 است که هر آنچه که کنگره 60 می‌خواهد بگوید یا انجام می‌دهد را به مخاطبین و مردم جهان نشان خواهد داد. بنابراین باید هم ازنظر شکل ظاهر مطالب، شکیل و هم ازنظر بار معنایی پرمحتوا و تأثیرگذار باشد.

من به‌عنوان یک عضو از کنگره 60 در قبال سایت کنگره 60 چه وظایفی دارم و چه‌کارهایی می‌توانم انجام بدهم تا بتوانم در رساندن پیام کنگره به دیگر انسان‌ها خدمت کنم و دِین خودم را به کنگره هرچند کوچک ادا کنم.؟؟؟ من به‌عنوان یک عضو می‌توانم با توجه به سی دیها آموزشی که دریافت می‌کنم مقالات و برداشت‌های تأمل‌برانگیزی را به قلم دربیاورم. پس سعی کنم طوری سی دی را گوش کنم که بتوانم باجان دل یک نکاتی را برداشت کنم و با گذاشتن وقت کافی برای نوشتن مقاله‌ام با این ذهنیت و هدف که من یک مُبّلغ و پیام‌رسان هستم این کار را انجام دهم. شاید یک نفر با خواندن این نوشته من به فکر برود یا شاید هم امید را در دل یک ناامیدی زنده کنم یا شایدم با نوشته‌ام دلی را شاد کنم؛ پس من برای قلم به دست گرفتن و نوشتنم باید ارزش قائل شوم و این را بدانم که قلم من می‌تواند که نجات‌دهنده و زندگی‌بخش باشد.

من به‌عنوان یک عضو از طریق سایت می‌توانم با دیگر اعضای فعال و خدمتگزار دیگر نمایندگی‌های کنگره آشنا شوم با دنورها، پهلوانان، ورزشکاران، هنرمندان، با صحبت‌های روز چهارشنبه آقای مهندس، و... را همه را می‌توانم از طریق سایت و اینستاگرام دنبال کنم و آموزش بگیرم.

همه ما در کنگره به این باور رسیدیم که با خدمت کردن گره‌هایی از زندگی ما باز می‌شود حال دلمان خوب‌تر می‌شود. همه در کنگره عاشق خدمت هستیم و عاشقانه و خالصانه در هر جایگاهی خدمت می‌کنیم و در همه زمینه‌های چه مالی، چه آموزشی و... همه پیشقدم و کاندید می‌شویم. در اینجا  به یکی از خدمت‌هایی اشاره می‌کنم که شاید در نظر خیلی از ماها تابه‌حال به‌عنوان خدمت به چشم نیامده است. من به‌عنوان یک عضو از کنگره 60 می‌توانم با خواندن مطالب روی سایت نظر و دیدگاه خودم را در پایین آن مطلب بنویسم و این ‌یکی از ارزشمندترین و مهم‌ترین خدماتی است که می‌توان در کنگره انجام داد؛ اگرچه به نظر خیلی کوچک و پیش‌پاافتاده باشد ولیکن تأثیرات و شعاع تغییراتی را که به وجود خواهد آورد را نمی‌توان بشمار آورد.

خدمت کردن در سایت چه با گذاشتن مطالبِ دیگراعضا، چه با گذاشتن نظر و دیدگاه خودمان در پایین مطالب و چه با نوشتن مقالات و دلنوشته و... در مکان و زمان و ذهن‌ها نمی‌گنجد. ورای مکان‌هاست، ورای زمان‌هاست و ورای ذهن‌هاست.

من خودم هر وقت که می‌خواهم یک مقاله‌ای را برای سایت بنویسم یا هر وقت که می‌خواهم مطالب دیگر دوستان را در سایت بارگذاری کنم و یا نظر خودم را کامنت کنم با عشق این کار را انجام می‌دهم و برای نظرم، مقاله‌ام، نوشته‌ام ارزشی به وسعت تمام دنیا قائل می‌شوم گویی که می‌خواهم به دنیا بگویم که آرامش همین‌جاست و همه ببینید که آگاهی را ما به دست آوردیم.

به امید اینکه وقتی سایت را بازدید کنیم در پایین هر مطلب  صدها و صدها نظر را ببینیم.

نوشته و ارسال: همسفر پریسا رهجوی کمک راهنما زهرا (لژیون پنجم)

همسفران نمایندگی ابوریحان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .