English Version
English

جسم و روان مکمل هم هستند

جسم و روان مکمل هم هستند


لژیون مجازی ویلیام وایت همسفران پارک طالقانی با دستور جلسه «صورت مسأله اعتیاد» به استادی راهنمای نیکوتین همسفر جلالی ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۰آغاز به کار کرد.
 

خلاصه سخنان استاد:
آقای مهندس در صورت مسأله اعتیاد که ابداع و ارائه کردند، فرمودند: در این روش درمانی؛ جسم، روان و جهانبینی باید به درمان برسد. امروز قصد دارم صورت مسأله اعتیاد را در مورد درمان سیگار و قلیان مورد بررسی قرار بدهم. تمام کسانی که مصرف سیگار و قلیان دارند، بار‌ها و بار‌ها تجربه‌های ترک را پشت سر گذاشته‌اند ولی موفق نبوده‌اند، من ۳۵ سال مصرف سیگار داشتم و به مرحله عجز رسیده بودم و هر کاری که برای ترک انجام می‌دادم، به بن بست می‌رسیدم. وقتی به کنگره آمدم و به عنوان همسفری که دو مسافر دارد مشغول آموزش گرفتن شدم، هر دو مسافرم به ر‌هایی رسیدند و حالا نوبت خودم رسیده بود که به درمان خودم فکر کنم.

در درمان سیگارم نکته‌ای که متوجه شدم این بود که من اگر رهجوی در حال آموزش گرفتن هستم، باید دقت کنم و نکاتی را که استادانم به عنوان ضد ارزش مینامند، مبادا در ذهنم به ارزش تبدیل کنم. وقتی آقای مهندس اعلام کردند برای درمان سیگار و قلیان، من هم باید اقدام کنم و این کار را انجام بدهم، چون آگاهی‌های لازم را کسب کرده بودم و میدانستم سیگار ضد ارزش است و سلامتی من را مورد هدف قرار داده است و کلی از عمر من را کم می‌کند، سفرم را شروع کردم البته الگوی خوبی برای فرزندانم نبودم؛ در کل همیشه به کاربردی کردن آموزش‌ها در درونم فکر می‌کردم، به نقطه‌ای رسیده بودم که بعد از اینکه آقای مهندس اعلام کردند، با خود گفتم نوبت خودم فرا رسیده است و باید همین جا مسأله را حل کنم.

صورت مسأله اعتیاد، هم در مواد مخدر و هم در سیگار و قلیان یک کشف بزرگ برای جهان و جهانیان بود که خداوند را سپاس گذاریم که در مکان و کشوری قرار گرفتیم که راه و روش درمان در آن پیدا شده است و ما می‌توانیم از آن بهره کافی را ببریم.

در سی دی سیگار و جایگزینی، تشریح شده است که در مغز ما نیکوتین آمید تولید می‌شود، وقتی نیکوتین از بیرون وارد بدن می‌شود، آن قسمتی که در بدن نیکوتین آمید تولید می‌کند، کم کم از کار می‌افتد و ما به مصرف سیگار و قلیان نیاز پیدا می‌کنیم و نیکوتین مورد نیاز بدن را از بیرون دریافت می‌کنیم و این نیاز با فاصله‌های کوتاه مدت، مثلاً هر ده دقیقه یک بار خودش را نشان می‌دهد و این مسأله در مثلث درمان به ضلع جسم مربوط می‌شود.

در مورد ضلع روان ( خلق و خو) که به کشیدن سیگار و قلیان وابسته است، جسم هر لحظه نیکوتین را طلب می‌کند و خُلق و خوی ما به هم ریخته می‌شود، زیرا جسم و روان مکمل هم هستند و طی درمان به موازات هم رشد می‌کنند؛ مانند دندان درد که یک مشکل کاملاً جسمی است ولی اثر زیادی روی روان ما می‌گذارد.

در قسمت جهانبینی، هر سه ضلع به هم احتیاج دارند و اهمیت آموزش‌های جهانبینی در درمان، بسیار مهم و شگفت‌انگیز است! من که سال‌ها بیرون از کنگره دنبال نجات بودم، در کنگره به درمان رسیدم، با خودم آشنا شدم و جای خودم را در هستی پیدا کردم.

من همیشه اینطور فکر می‌کردم که به دلیل اعتیاد همسرم و فرزندم دچار آسیب شده‌ام، اما در مورد خودم احیای دوباره را به انجام رساندم و سفر خوبی را سپری کردم، فعالیت خود را در گروه ویلئام وایت همسفران آغاز کردم، راهنمای این گروه شدم و لذت‌هایی که از این خدمت تجربه کردم، وصف نشدنی است.

وقتی عزیزان به ر‌هایی می‌رسند، احساس نیرو و قدرت می‌کنند و از ضد ارزش‌ها به طرف ارزش‌ها ‌می‌روند، همین مسأله نیرو‌ها را مضاعف می‌کند و توان انجام کار‌هایی را پیدا می‌کنند که قبلاً نداشته‌اند و این بسیار لذت بخش است.

مشارکت اعضای لژیون ویلیام وایت


مسافر نیکوتین وحیده از نمایندگی خواجو اصفهان

هر مسأله‌ای یک صورت مسأله دارد و یکی از مهم‌ترین مشکلات اعتیاد همین بود، هیچ کسی راه درست و علمی برای درمان اعتیاد نداشت، اما آقای مهندس صورت مسأله اعتیاد را برای ما حل کردند، با سعی و تلاش در مورد سیستم ایکس بدن تحقیق کردند و متوجه شدند که تولید‌کننده‌های مواد شبه افیونی یا همان سیستم ایکس دچار اختلال شده است. وقتی این سیستم به درستی کار نکند در ابتدا جسم دچار مشکل می‌شود و از انگشت شصت پا تا مو‌های سر، همه از تعادل خارج می‌شوند، به همین علت به شخصی که این مشکلات را داشته باشد مصرف‌کننده می‌گویند.

مسافر نیکوتین مهدیه از نمایندگی عطار نیشابور
من قبل از این که وارد کنگره شوم به عنوان مادر یک مصرف‌کننده، همیشه دنبال راه درمان بودم، فرزندم را نزد دکتر‌های روان‌شناس فراوانی بردم به خیلی از کمپ‌ها و کلینیک‌ها مراجعه کردم اما بی‌فایده بود. تا این که خداوند راه کنگره را به ما نشان داد و هم من و هم پسرم به درمان کامل رسیدیم. این همان صورت مسأله اعتیاد و راه درستی است که آقای مهندس برای ما فراهم کردند. من تمام راه‌ها را رفته بودم اما فقط در کنگره راه درمان وجود داشت.

 
مسافر نیکوتین مرضیه از نمایندگی پرستار تهران
من حدود ۶ سال است که در کنگره هستم و دو مسافر مصرف‌کننده دارم، اما یکی از آن‌ها فعلا خواستار ر‌هایی نیست. من بعد از ۶ سال حضور در کنگره توانستم از منیت و تاریکی خارج شوم. ترس از قضاوت شدن داشتم تا این که شهامت پیدا کردم که به راهنمای عزیزم بگویم که من مصرف‌کننده نیکوتین هستم، الان که در حال سفر هستم حالم خیلی خوب است و حس‌هایم تغییر کرده‌اند. هیچ حسی به سیگار ندارم، و حسرت می‌خورم که چرا در این ۶ سال سفرم را شروع نکردم. آقای مهندس خیلی زیبا برای ما صورت مسأله اعتیاد را حل کردند.

 
مسافر نیکوتین مریم از نمایندگی عمان سامانی شهر کرد
از روز الست تا زمانی که آقای مهندس کنگره را بنا کردند و صورت مسأله اعتیاد را پیدا کردند، حتی دانشگاه‌های معروف هم راه درمان را پیدا نکرده بودند. چرا اعتیاد در سطح جهانی حل نشد؟ چون راه درست و علمی را بلد نبودیم، اما در کنگره، کلید معما پیدا شد. یک مصرف‌کننده به خاطر مصرف مواد، مواد شبه افیونی بدنش از کار افتاده است و اگر از مواد مخدر بیرونی استفاده نکند از تعادل خارج می‌شود. زیرا تمام مواد مخدر بیرونی، درون بدن ما انسان‌ها وجود دارد و خیلی قوی‌تر از مواد مخدر بیرونی است، درست است در روز‌های اول مصرف مواد مخدر، افراد خیلی قوی می‌شوند و انرژی زیادی به دست می‌آورند و احساس سر خوشی دارند، اما به مرور زمان توان فعالیت و انجام کار را از دست می‌دهند و اینجاست که مصرف‌کننده نا‌امید می‌شود.

 
مسافر نیکوتین زهرا از نمایندگی شفا مشهد
آقای مهندس فرمودند اعتیاد یک بیماری لا علاج و پیش رونده و مرموز نیست، جایگزینی مزمن است و هر فردی که اعتیاد دارد با مصرف پی در پی مواد مخدر، سیستم ایکس خود را دچار اختلال کرده است. فرد سیگاری با مصرف سیگار، نیکوتین آمید بدن خود را قطع می‌کند که این مسأله هم با روش dst بر طرف شد و ما می‌توانیم به راحتی به درمان و ر‌هایی برسیم.

 
مسافر نیکوتین مونا از نمایندگی رودهن
تمام مسائلی که پیش روی ما هستند باید به صورت مسأله آن‌ها پی ببریم و وقتی که صورت مسأله را پیدا کردیم، می‌توانیم با تفکر راه حلی برای آن‌ها پیدا کنیم، این موضوع بستگی به پارامتر زمان هم دارد، که اگر زمان را در نظر بگیریم مسأله حل خواهد شد. من سال‌ها قلیان مصرف می‌کردم و کم کم به سمت سیگار رفتم. در قسمت جسم، دندان‌های من خراب شده بود و حتی نفسم تنگ شده بود و در خواب هم تنگی نفس را احساس می‌کردم؛ تمام این مسائل را ضد ارزش‌ها می‌توانند برای جسم به وجود بیاورند و من این تخریب‌ها را نمی‌دیدم و فقط لذت می‌بردم و این حق را به خودم می‌دادم که باید مصرف کنم و برای حل این مسأله باید جهانبینی کار می‌کردم. بعد از تفکر، متوجه شدم که من هنوز تابع نفس خود هستم و تصمیم گرفتم نفس خود را تربیت کنم و با این کار توانستم خود را از این ضد ارزش خارج کنم.

 
بهناز مسافرنیکوتین از نمایندگی لوئی پاستور
من بعد از درمان مسافرم وارد کنگره شدم، مسافرم ر‌ها شده بود و من هیچ شناختی از اعتیاد و درمان و واژه همسفر و مسافر نداشتم. برای شرکت در کلاس‌های جهانبینی وارد کنگره شدم. وقتی که با مسأله اعتیاد آشنا شدم، متوجه شدم که خود من هم یک نوع اعتیاد دارم و مصرف نیکوتین یک ضد ارزش است. قبل از کنگره به افراد مصرف‌کننده، به شکل یک مجرم نگاه می‌کردم و با احساس منیتی که داشتم خود را برتر میدانستم، و خدا را شکر می‌کنم که راه کنگره برای من هم باز شد و همین راه باعث شد تا من هم به درمان و ر‌هایی از نیکوتین برسم.

 
مسافر نیکوتین معصومه از نمایندگی عمان سامانی
افراد زیادی می‌خواهند حال مصرف‌کننده را خوب کنند ولی نمی‌توانند چون صورت مسأله آن را نمی‌دانند. تنها کسی که توانست صورت مسأله اعتیاد به مواد مخدر و سیگار و قلیان و مشروبات را پیدا کند آقای مهندس بودند. کسانی که برای مشکل بی‌خوابی نزد روان پزشک ‌می‌روند در علم پزشکی صورت مسأله پیدا نشده است، با قرص‌های مختلفی که تجویز می‌کنند، صورت مسأله را مخفی می‌کنند و این باعث درمان نمی‌شود و هر بار دوز دارو بالا می‌رود. بی‌خوابی بیمار به دلیل تولید نشدن مواد شبه افیونی مانند دینورفین، اندورفین، انکفالین و غیره است. متأسفانه چون صورت مسأله را پیدا نکرده‌اند درمانی هم انجام نمی‌شود.

 
مسافر نیکوتین الهام از نمایندگی زنجان
قبلاً احساس می‌کردم بزرگ‌ترین معضل زندگی من اعتیاد همسرم است ولی الان تنها چیزی که نمی‌بینم اعتیاد همسرم است. در واقع چیزی که در طول این مسیر وجود دارد جهانبینی است. خدا را شکر می‌کنم که به واسطه مسافرم پا در این مسیر نهادم تا یاد بگیرم چگونه مشکلاتم را حل کنم.

 
مسافر نیکوتین باران از عمان سامانی شهرکرد
در کنگره ۶۰ همه ما یاد گرفتیم اعتیاد چیست، صورت مسأله اعتیاد چیست، سیستم ایکس چیست، خدا را شکر می‌کنم که در این مسیر قرار گرفتم و به خاطر آموزش‌ها، هر سال دانایی ما در جایگاه‌های خدمتی مثل استادی و غیره تغییر می‌کند.

 
تایپ: مسافرین نیکوتین سمیرا و بهناز از نمایندگی ابن سینا، مسافر نیکوتین باران از نمایندگی عمان سامانی، مسافر نیکوتین سمانه از نمایندگی پاکدشت
ویراستاری: مسافر نیکوتین شهلا از نمایندگی اراک، مسافر نیکوتین اکرم از نمایندگی ستارخان
ارسال: مسافر نیکوتین سپیده از نمایندگی شادآباد
لژیون درمان نیکوتین گروه خانواده کنگره ۶۰

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .