English Version
English

آنچه کنگره آموزش می دهد کاملا متفاوت است.

آنچه کنگره آموزش می دهد کاملا متفاوت است.

سیزدهمین جلسه از دور دوم سری کارگاه آموزشی خصوصی مسافران کنگره ۶۰ با استادی مسافر شجاع و نگهبانی مسافر اکبر و دبیری مسافر ابوالفضل با دستور جلسه "صورت‌ مسئله اعتیاد "  روز یکشنبه مورخ 28 شهریورماه ۱۴۰۰ رأس ساعت ۱۶ شروع به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان شجاع هستم یک مسافر.

ممنونم از نگهبان جلسه و آقا جواد ایجنت شعبه و آقا احسان که اجازه دادند خدمت کنم و آموزش بگیرم.

راجع به دستور جلسه صورت‌مسئله اعتیاد سخنانم را در 2 بخش قبل از ورود به کنگره و دیدگاه در جامعه و آنچه در کنگره آموزش دیدیم و بر اساس آن به درمان و رهایی رسیدیم بیان می‌کنم.

همه ما روش‌های ترک اعتیاد مختلفی را تجربه کردیم، از سم‌زدایی و سقوط آزاد تا متادون درمانی و ... که قریب به اتفاق همه آن‌ها به شکست منتهی شده، چون هرکس بر اساس دیدگاه خویش مسئله اعتیاد را نسخه پیچیده و ارائه کرده است. مصرف‌کنندگان هم به امید ترک اعتیاد مجبور به آزمون‌وخطا شدند و حتی آنچه همگان تجربه کردیم پس از ترک هم به حالت تعادل و آرامش دست نیافتیم و از سر ناچاری مجدد شروع به مصرف مواد کردیم و بسیاری هم پس از ترک دیگر آن مواد جوابگوی نیازمان نبوده و تغییر ماده مصرفی بجای درمان عملاً دردی بر دردهایمان اضافه شد.

ولی آنچه کنگره بر اساس تجربه و تحقیق و پژوهش به آن دست‌یافته و به ما آموزش می‌دهد کاملاً متفاوت است. کنگره 60 می‌گوید اعتیاد یک بیماری مزمن و پیش‌رونده و لاعلاج نیست، مواد مخدر یک سم نیست که نیاز به سم‌زدایی داشته باشد.

کنگره می‌گوید وقتی برای یک سرماخوردگی ساده نیاز به‌صرف زمان و تجویز دارو و استراحت هست برای درمان اعتیاد هم این زمان و دارو نیاز است. کنگره می‌گوید اعتیاد یک بیماری ژنتیکی نیست اگر هم باشد آن قسمت از ژن که نقش خودش را به‌خوبی ایفا نمی‌کند قابل‌درمان است.

و درنهایت کنگره می‌گوید مهم نیست که شما چگونه به مصرف مواد مخدر اعتیاد پیدا کردید، مهم آن است که تفکر کنید و بهترین راه را انتخاب کنید و حرکت کنید و درنهایت آنچه به دست می‌آورید غیرقابل وصف خواهد بود.

حالا بهترین راه چیست؟

آنچه آقای مهندس دژاکام بیان می‌کنند صحبت از سیستم بیوشیمی یا سیستم ایکس در شهر وجودمان است که در اثر مصرف مواد مخدر دچار تخریب گردیده و از بین رفته و یا تنبل شده است و ترمیم و بکار انداختن این کارخانه به حداقل 10 ماه زمان نیاز دارد تا بخش اول سیستم که همان مقوله جسم است دوباره شروع به تولید کند و برای تغییر دیدگاه نیاز به آموزش داریم تا بینش ما نسبت به اعتیاد و سایر مسائل بیشتر شود که این مقوله را یک سفر بی‌انتها بیان نمودند.

مجموع این‌ها که شامل جسم، روان و جهان‌بینی است مثلث درمان نامیده شد و برای تحقق این مهم هم روش dst را کشف و به اعضای کنگره هدیه نمودند که علاوه بر اعتیاد در جهت کسب تعادل و آرامش در کل زندگی ما هم بسیار مؤثر است.

و اما کلام آخر

آنچه اکنون عیان هست این است که راه مشخص و ریل‌گذاری شده و قطار درمان اعتیاد به حرکت درآمده است و ما مسافران به یمن وجود کنگره 60 شناخت کافی از مسئله اعتیاد داریم و حرکت در ادامه مسیر و لایق سفر شدن بر عهده خودمان می‌باشد که آیا می‌خواهیم برای همیشه پرونده اعتیادمان را ببندیم یا نه.

پس دوستان عزیزم اکنون‌که در این راه قدم گذاشتید و سفر خود را شروع کردید ثابت‌قدم باشید و حقه نفس را نخورید تا انشا الله به نتایج خوبی دست پیدا کنید.

از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید سپاسگزارم.

عکاس: مسافر سعید از لژیون یک بیرجند

ارسال خبر: مسافر احسان ابوالحسنی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .