English Version
English

امید به درمان با شناخت صورت‌مسئله اعتیاد

امید به درمان با شناخت صورت‌مسئله اعتیاد
شروع سال تحصیلی جدید را به تمامی اعضای کنگره ۶۰ و دانش‌پژوهان، تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم.
کنگره ۶۰ برای ۵۲ هفته سال، ۵۲ دستورجلسه مدون دارد که همه‌ساله لیست آن در اختیار نمایندگی‌ها و اعضای کنگره قرار می‌گیرد و بر اساس آن، هر هفته پیرامون موضوع خاصی گفت‌وشنود و تبادل‌نظر صورت می‌گیرد. این موضوعات به گونه‌ای تنظیم و تدوین شده است که کلیه اطلاعات و یا بخش عمده‌ای از نیاز یک مصرف‌کننده موادمخدر به علم و دانشِ اعتیاد و درمان آن، که به واسطه آن می‌تواند به رهایی برسد را تامین می‌نماید. ما نیز برای درک بهتر مطالب و تبادل تجربیات اعضاء، هر دوشنبه با یکی از همسفران عزیزمان گفتگویی ترتیب می‌دهیم و از طریق وبلاگ با شما دوستان به اشتراک می‌گذاریم. شما را به خواندن یک گپ دوستانه در زمینه صورت‌مسئله اعتیاد دعوت می‌کنیم…
 
 
لطفاً خودتان را به رسم کنگره معرفی بفرمایید.
سلام دوستان فاطمه هستم همسفر توحید
آنتی‌ایکس مصرفی مسافرم شیشه، روش درمان DST، داروی درمان شربت OT، مدت سفر ۱۱ ماه به راهنمایی آقای ایرج و خانم سمیرا، رشته ورزشی خودم بدمینتون و رشته ورزشی مسافرم ایروبیک و مدت ۳ سال و ۳ ماه است که آزاد و رها هستیم.
 
چطور با جمعیت احیای انسانی کنگره۶۰ آشنا شده‌اید و چه مدت است که تحت آموزش‌های این مجموعه هستید؟
وقتی درد و رنج اعتیاد عرصه را بر من تنگ کرده بود به یک مشاور روانشناس مراجعه کردیم که همکار دکتر حاج رسولی (روحشان شاد) در دانشگاه بودند. از طریق ایشان به دکتر حاج رسولی معرفی شدیم و به پارک طالقانی آمدیم. در اصل پارک طالقانی نقطه اتصال ما به کنگره ۶۰ شد و امروز مدت ۴ سال و ۳ ماه است که عضو این مجموعه و تحت آموزش هستیم.
 
به ما بگویید قبل از آشنایی با کنگره ۶۰، نگاه شما به اعتیاد و یک فردِ مصرف‌کننده چگونه بود؟
قبل از ورود به کنگره هیچ‌گونه اطلاع و آگاهی در مورد مسئله اعتیاد و فرد مصرف‌کننده نداشتم و فکر می‌کردم یک مصرف‌کننده فقط به منظور لذتجویی و خوشگذرانی مصرف می‌کند و رنج‌های بسیاری را برای خود و خانواده به‌وجود می‌آورد و فکر می‌کردم این اختیار را دارد که هر لحظه که بخواهد بتواند آن را کنار بگذارد!
 
آقای مهندس دژاکام در صورت‌مسئله اعتیاد چه چیزی را مطرح کرده‌اند که سبب کشف درمان اعتیاد شده است؟
کشف صورت‌مسئله اعتیاد توسط آقای مهندس دژاکام، درواقع پیدا کردن آب حیات در سرزمین ظلمات بود. آقای مهندس دژاکام در این صورت‌مسئله، اعتیاد را جایگزینی مزمن موادمخدر، الکل و داروهای تجویز شده به جای مواد افیونی طبیعی داخل بدن عنوان می‌کنند که این جایگزینی موجب شده سیستم حیاتی بدن که تولیدکننده مواد شبه‌افیونی مانند دوپامین، اندروفین، سروتونین و ... در بدن هستند از چرخه طبیعی خود خارج شده و صدمات جدی ببینند و مدت ۱۱ ماه زمان لازم است تا با داروی مناسب و روش مناسب این سیستم بازسازی شود.
 
دانستن این صورت‌مسئله چه کمکی به یک همسفر می‌کند؟
من خودم وقتی به صورت‌مسئله اعتیاد آگاهی پیدا کردم، خیلی از بار رنج و اندوهم کاسته شد. وقتی متوجه شدم که خرابی در چه بخشی است ‌و علت این مشکل در کجاست، انگیزه پیدا کردم که برای درمان مسافرم و نجات از این رنج و غم تمام تلاشم را انجام دهم و واقعاً در این دستورجلسه بود که بسیار به درمان و سفرمان امیدوار شدم و به این روش درمان اطمینان پیدا کردم که با حرکت درست در این مسیر می‌توانیم به سلامتی و درمان قطعی برسیم.
 
چه شد که تصمیم گرفتید بعد از درمان مسافرتان بمانید و آموزش‌ها را دنبال کنید و مشغول خدمت به همنوعان خود شوید؟
من هم در ابتدا فقط خواسته رهایی و درمان را داشتم؛ ولی به تدریج که سفر اول را آغاز کردیم و در مسیر درمان Dst و آموزش‌های کنگره ۶۰ قرار گرفتیم متوجه شدم که رهایی و درمان حداقل برداشتی است که ما می‌توانیم از کنگره ۶۰ داشته باشیم. با دنیای زیبایی که در کنگره ۶۰ وجود دارد و آموزش جهان‌بینی و حرکت در مسیر رشد و پرورشِ جایگاه انسانی خود، می‌توانیم به مراتب محصولات بیشتری از این باغ سرسبز برداشت کنیم که به کیفیت زندگی ما کمک بسیاری می‌کند.
کنگره ۶۰، مسیر زندگی بهتر و سعادتمندی را به صورت ساده و روان به ما آموزش می‌دهد و باید برای بهره‌مندی از این چشمه جوشان تلاش بیشتری داشته باشم.
 
در این مدت، به غیر از درمان اعتیاد، چه تغییری در زندگی‌تان بوجود آمده است؟
وقتی درمان اعتیاد در کنگره ۶۰ اتفاق می‌افتد تغییرات بسیاری در جسم و روانِ مسافر و همسفر ایجاد می‌شود و هرچه سیستم به تعادل طبیعی خود نزدیک می‌شود، آرامش و لذت بیشتری را تجربه خواهیم کرد. تازه چشمان ما بینا شد که با جسم و روان خود چگونه رفتار کنیم و از انسان بودن خود چه چیز را طلب کنیم. آموزش‌ها به ما کمک کرد چگونه در هر مسئله‌ای که در زندگی پیش می‌آید با تفکر و آگاهی برخورد کنیم و از درد و مشکلات زندگی، در جهت رشد و دانایی استفاده کنیم و آنها را لعنت خداوند ندانیم.
آموزش‌های جهان‌بینی به ما کمک کرد که نگاهمان را از سطح زندگی برداریم و متوجه عمق جایگاه انسانی خود شویم. در کنگره ۶۰، خودمان را وقف خودمان کرده و در کوچه پس کوچه‌های درون خود سفر می‌کنیم.
 
 
آیا این تغییرات برای همه ممکن و یکسان است؟
در کنگره ۶۰ تغییرات برای همه ممکن است؛ ولی یکسان نخواهد بود و بسته به تلاش و کاربردی کردن آموزش‌ها و خدمت‌هایی که انجام می‌دهیم و از همه مهم‌تر، خواسته و هدفی که در این مسیر دنبال می‌کنیم طیف این تغییرات کم و زیاد می‌شود. 
 
حضور در پارک طالقانی و ورزش چه تاثیری بر روند سفر اول و دوم شما داشته است؟
ورزش و حضور در پارک طالقانی خصوصاً در سفر اول، یکی از عوامل موثر در بازسازی سیستم  ایکس و درمان DST می‌باشد و ما نتیجه خیلی خوبی از بودن در پارک طالقانی و فعالیت‌های ورزشی در این مجموعه گرفتیم  و نشاط و شادابی را در ما ایجاد  می‌کند و همچنین همگام شدن فرزندانمان با ما در این بخش باعث آموزش آنها نیز شده است.
 
در صورت امکان بفرمایید کدامیک از مسائل حل نشده‌تان با الهام گرفتن از نگاه چند بُعدی آقای مهندس، روشن و حل شد؟
در همین دستورجلسه از آقای مهندس یاد گرفتم که قدم اول برای حل هر مسئله و مشکلی که دارم این است که بتوانم یک صورت مسئله درست برای آن مسئله بنویسم. وقتی صورت‌مسئله مشخص شد پنجاه درصد مسئله حل می‌شود و در پنجاه درصد بقیه به دنبال بررسی راه‌حل‌ها باشم.
در بحث خودشناسی نیز به همین صورت است، من اگر نمی‌توانم ببخشم و یا رنج‌های زیادی است که نمی‌توانم عبور کنم یا اگر عدالت را در مورد خود جاری نمی‌بینم یا اگر صفاتی در من است که مسیر حرکت را بر من می‌بندد باید بتوانم سرمنشا و صورت‌مسئله این مشکلات را در درون خود پیدا کنم تا بتوانم قدمی برای رشد و پرورش خود بردارم.
 
آیا برنامه یا هدفی برای سال تحصیلی جدید یا دوره جدید آموزشی(دستورجلسات هفتگی کنگره ۶۰) دارید؟
سال تحصیلی جدید؛ یعنی رفتن به کلاس و مقطع بالاتر، یعنی یک پله بزرگتر شدن و فهمیدن مسائل بیشتر، یعنی رشد عقلی و آگاهی بیشتر. درست است که هر سال دستورجلسات تکرار می‌شود؛ ولی این بدان معنی نیست که من از هر دستورجلسه در هر سال، همان درک و برداشت قبلی را داشته باشم بلکه باید در این تکرارها برداشت نو و فهم جدید اتفاق بیفتد.
من برای درک و فهم و برداشت بیشتر از دستورجلسات در سال جدید تلاش می‌کنم و سعی می‌کنم از ابعاد دیگر به موضوعات نگاه کنم و همچنین در مسیرِ خدمتِ کمک‌راهنمایی که امسال روزی‌ام شده است تلاش خواهم کرد.
 
در پایان یک جمله در مورد کمک ‌راهنمایتان بگویید.
من کمک راهنمایم، خانم سمیرا عزیزم را بسیار دوست می‌دارم و از ایشان بسیار آموختم. ایشان برایم الگو هستند و با دانش و آگاهی و دانایی‌ای که دارند از سخن به نقطه عمل حرکت کرده‌اند و در مسیر زندگی‌شان جویای حقیقت هستند. ایشان کیمیای درون خود را کشف نموده و با انوار الهی که در خود پیدا کرده‌اند، جزء نیروهای صالح و خیر هستی شده‌اند و امیدوارم که در این مسیرِ رستگاری و سعادتمندی، بهترین‌های خداوند روزی‌شان شود.‌
 
و یک جمله به خدمتگزاران سایت؛
و اما خدمتگزاران خاموش سایت که به حقیقت انسان‌های عاشقی هستند که عشق بلاعوض را معنا کرده‌اند و کسانی هستند که زحمت را به جان خریده‌اند تا به قول استاد امین، به ستاره شدن و درخشان شدن دیگران کمک کنند.
ممنونم که من را برای خدمت انتخاب کردید.
 
ما هم از شما سپاسگزاریم که در این گفتگو شرکت کردید و توفیقات روزافزون برای شما آرزومندیم.
 
 
تهیه و تنظیم: گروه مصاحبه وبلاگ
ویراستاری و ارسال: همسفر الهام

همسفران نمایندگی شادآباد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .