English Version
English

کارگاه مجازی؛ صورت مسئله اعتیاد

کارگاه مجازی؛ صورت مسئله اعتیاد
جلسه یازدهم از دوره بیست و هفتم کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران کنگره ۶۰،‌ نمایندگی‌ صالحی‌ با دستورجلسه «صورت مسئله اعتیاد» به استادی کمک راهنما همسفر‌ اکرم پیش روی شماست.
 
خلاصه سخنان استاد:
صورت مسئله اعتیاد باعث شد جهان از گمراهی خارج شده و تمامی قفل‌ها باز شود و اولین و آخرین راه درمان اعتیاد مشخص شد. با مطرح کردن صورت مسئله اعتیاد افرادی که اهل تفکر و مطالعه بودند به حقیقت درمان اعتیاد آگاه شدند.
مصرف‌کننده موادمخدر در قسمت جسم، روان و جهان‌بینی‌ تخریب ایجاد کرده و افرادی که در کنار یک مصرف‌کننده زندگی می‌کنند با تمام وجود خود ترکش‌های اعتیاد را لمس می‌کنند، حتماً در جریان ترک‌های نافرجام مصرف‌کننده‌های خود بوده‌اید و کاملاً با عکس‌العمل‌های آشکار آشنا هستید. فردی که موادمخدر خود را قطع می‌کند دچار اختلالاتی مانند آبریزش بینی، اسهال، عرق کردن، پرش پا، بی‌خوابی و استخوان درد می‌شود.
در اثر گذشت زمان این عکس‌العمل‌ها کمتر می‌شود اما چرا پس از این‌که جواب آزمایش منفی می‌شود باز هم فرد بی‌حال شده و احساس پوچی و افسردگی می‌کند و کم‌حوصله می‌شود، حتی توان انجام کوچک‌ترین کارها را ندارد و زود خسته می‌شود؟ اینجاست که به عکس‌العمل‌های پنهان آگاه می‌شویم. اگر تحقیقات و تلاش‌های بی‌وقفه جناب مهندس نبود ما سال‌ها در گمراهی خودمان باقی می‌ماندیم.
با ورود به کنگره 60 صورت مسئله اعتیاد برای‌ ما روشن شد، شخصی که در اثر مصرف مکرر موادمخدر (که از بیرون وارد بدن خود می‌کند) مخدرهای درونی بدن را از کار می‌اندازد و اگر مصرف نکند نمی‌تواند حتی کوچکترین مسئولیت‌ها را انجام دهد.
آیا یک فرد مصر‌ف‌کننده که سال‌ها موادمخدر بیرونی را جایگزین موادمخدر درونی بدن خود کرده می‌تواند یک شبه این جایگزینی را جبران کند؟ خیر، این پروسه درمانی ۱۰ الی ۱۱ ماه زمان می‌برد تا جسم، روان و جهان‌بینی شخص به تعادل برسد.
افرادی هستند که موادمخدر را سم می‌دانند و می‌گویند موادمخدر برای انسان‌هایی که تا به حال مصرف نکرده‌اند سم است و حتی ممکن است منجر به مرگ آن‌ها شود، اما شخصی که سال‌ها موادمخدر مصرف کرده اگر مصرف نکند نمی‌تواند به زندگی خود ادامه دهد. تصور آن‌ها این است که فرد مصرف‌کننده باید سم‌زدایی شود و این تصور و باور اشتباه انسان‌هاست که سال‌ها در عمق تاریکی‌ها قرار گرفته‌اند. زیرا موادمخدر بیرونی جایگزین موادمخدر ‌درونی شده و موادمخدر درونی بدن ما سم نیست.
کنگره۶۰  مقاله‌ای با عنوان «صورت مسئله اعتیاد و راهکارهای اعتیاد» در سال ۱۳۷۸ درکنگره سراسری پزشکی در دانشگاه علوم‌ پزشکی زاهدان ارائه کرد که توانست تعداد زیادی از انسان‌هایی را که درگیر موادمخدر بودند نجات دهد.
 
همسفر اکرم کمک راهنمای لژیون یازدهم
ویرایش و ارسال: همسفر زهرا- لژیون پنجم
همسفران نمایندگی صالحی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .