English Version
English

هر آنچه که باید از ابتدای ورود به کنگره 60 تا پس از درمان بدانیم.

هر آنچه که باید از ابتدای ورود به کنگره 60 تا پس از درمان بدانیم.

سلام دوستان جواد هستم مسافر

 در زمان مصرف احساس می‌کردم یک‌مهره سوخته هستم و به هیچ دردی نمی خورم. هیچ قدرتی از خودم نداشتم، اعتمادبه‌نفس خودم را کاملاً ازدست‌داده بودم شرایط شغلی و درآمد به‌شدت ضعیف شده بود و در یک ساختار منفی اسیرشده بودم. این اتفاق ممکن است برای هر مصرف‌کننده مواد مخدر اتفاق بیفتد؛ اما جالب اینجا بود که هر بار که قطع مصرف می‌کردم می‌خواستم یک‌باره همه‌چیز را درست کنم و یک شغل خوب پیدا کنم و قوی شوم و عقب‌افتادگی‌ها را جبران کنم؛ اما در اثر بی‌برنامه بودن و یک‌بعدی جلو رفتن، باز شکست می‌خوردم؛ اما در کنگره یاد گرفتم این موضوعات زمان دارد و به‌صورت تدریجی و در زمان خودش باید حل شوند. یک سفر اولی دو وظیفه مهم دارد یکی رسیدگی به امور و کار روزانه و یکی هم رسیدن به امور سفر و جلسات و تکالیف است. در طول سفر اول نباید به خود فشار آوریم حتی در صورت لزوم باید کمتر کارکنیم و اولویت را در درمان قرار دهیم. اینکه از کار عقب می‌افتیم یک بازی ذهن است و باعث ایجاد مشکل در طول سفر می‌شود.

هر جزئی در هستی در حال کار کردن هستند، هستی را اجزای خود هستی می‌چرخاند و هر جزء وظیفه‌ای را ایفاء می‌کند، ما هم در کنگره از هستی و از طبیعت تبعیت می‌کنیم و هرکدام وظیفه‌ای را بر عهده‌داریم و قرار نیست مثل مصرف‌کنندگان بی‌مصرف باشیم و دائماً منتظر باشیم دیگران خرج ما را بدهند، اول می‌آییم تحصیل می‌کنیم، خرجمان می‌کنند و بعد باید کارکنیم و خدمت کنیم. ما در کنگره 60 هم همین قانون راداریم، اعضای کنگره 60 در حال کار کردن هستند تا کنگره بتواند به کارش ادامه دهد و هرکدام از اعضای کنگره 60 در جایگاه‌های مختلف خدمتی در جهت پیشبرد اهداف کنگره آموزش می‌بینند و تلاش می‌کنند و تمامی خدمت‌گزاران از اعضای خود کنگره هستند.

پس از درمان و سلامت جسم و روان من باید زندگی خود را ارتقاء دهم. پیدا کردن شغل خوب یا ارتقای کسب‌وکار خودم و ادامه تحصیل برای هر کس که در شرایط سلامتی باشد مقدور است که با امید و حس خوب این کار را انجام دهد و با کسب علم در کنار درآمد سالم از زندگی بهتری برخوردار بود. به‌طورکلی علم و ثروت انرژی است و در زندگی ما تولید انرژی می‌کند و باعث می‌شود بتوانیم روند زندگی‌مان را بهتر پیش ببریم، مادیات و معنویات در کنار هم به روند زندگی ما کمک می‌کند.

در کنگره دستور جلسه‌ای داریم تحت عنوان استحکام پایه‌های مالی و علمی، حال اینجا کار و شغل مناسب، پایه‌های مالی ما را قوی می‌کند و تحصیل پایه‌های علمی را قوی می‌کند و این دو در کنار هم قدرت و توان انجام کار را برای انسان به ارمغان می‌آورد و شرط حفظ تعادل و لذت بردن از این دو، بالا بردن دانایی و ظرفیت لازم است. 

لازم به ذکر است که تحصیل فقط منظور اخذ مدرک دانشگاهی نیست و هر آموزشی در جهت ارتقای کار و شغل تحصیل و علم می‌شود، مثلاً یک کشاورز می‌تواند با کسب دانش کشاورزی، محصول بهتری داشته باشد. یک کارگر می‌تواند باسواد باشد برای خودش تا شناخت بهتری داشته باشد و سطح خودش را بالا ببرد.

مثلث کار، تحصیل، قدرت منطبق بر مثلث دانایی است بدین‌صورت که کار و تجربه باهم، آموزش و تحصیل باهم و تفکر و قدرت هم باهم است. کسب قدرت نتیجه داشتن کار و ادامه تحصیل است و انسان قدرتمند می‌تواند به خواسته‌های خود و دیگران، جامه عمل بپوشاند. قدرت را نمی‌توانیم جزء صفات ذاتی افراد بدانیم و کاملاً اکتسابی است و هر چیزی هم جنبه مثبت دارد و هم جنبه منفی، قدرت هم همین‌طور است.

اگر در جهت مثبت باشد بسیار خوب و سازنده است و اگر در جهت منفی باشد بسیار ویران گر است  و تخریب در پی دارد، چون اگر شخصی در جهت منفی صاحب قدرت شود از این توانایی برای بالا بردن خود و خورد کردن دیگران استفاده می‌کند و به قول استاد امین; دچار گره قدرت می‌شود و تمام فکر و ذکرش می‌شود این‌که از دیگران تائید بگیرد.

برای این‌که زندگی آرامی داشته باشیم و در صلح باشیم باید قدرت تفکر، قدرت جسمی و قدرت انجام عمل داشته باشیم که اگر من قدرت تفکر خود را بالا ببرم و قبل از انجام هر کاری تفکر کنم و همین‌طور قدرت فیزیک بدن خود را بالا ببرم و برای خود برنامه‌ریزی داشته باشم و درنهایت بتوانم هر آنچه می‌دانم به مرحله اجرا بگذارم آن‌وقت است که می‌توانم در صلح و آرامش زندگی کنم.

در بحث کسب علم و ادامه تحصیل در دانشگاه کنگره در آینده شاهد اتفاق‌های خوبی خواهیم بود. درنهایت کنگره برای شخص من اولویت اول را داشته، دارد و خواهد داشت؛ و شغل اصلی من خدمت در کنگره خواهد بود سپس همه موضوعات زندگی و شغل با کنگره منطبق خواهد شد.

تنظیم: مسافر حسین لژیون 16

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .