English Version
English

ناامیدی انسان را فلج می‌کند

ناامیدی انسان را فلج می‌کند

مسافرِ همسفر شادی با بیش از ۱۵ سال تخریب وارد کنگره شدند، آخرین آنتی‌ایکس مصرفی متادون تریاک و شیره کشیدنی، مدت سفر ۲ ماه، به روش  DSTداروی درمان شربت  OTبا کمک راهنمایی مسافر مهدی ثابتی از لژیون هشتم شفا، ورزش فوتبال و والیبال، راهنمای خودشان همسفر مریم در لژیون ۶، ورزش در کنگره پیاده‌روی، TDS در حال مصرف هر وعده ۳ سی‌سی.

 حس شما در اولین روزِ ورود چگونه بود؟

اولین روزی که وارد کنگره شدم، حال خوبی نداشتم و با خودم فکر می‌کردم مکان کنگره هیچ تأثیری در من نخواهد گذاشت، اما بعد از جلسه چهارم وقتی همسفران را نگاه می‌کردم، زنانی قوی را می‌دیدم که با تمام سختی‌ها و مشکلات چقدر آرام، متین و با چه آرامش زیبایی، کنار هم جمع شده‌اند. به خودم افسوس می‌خوردم که چرا من نتوانستم این‌طور باشم؟ و چقدر من ندانسته خودم را تخریب کردم. ولی الآن خوشحالم که در جمع همسفران هستم و بهترین آموزش‌ها را می‌گیرم.

چگونه بینِ کنگره، کار، خانواده رابطه صحیح ایجاد کرده‌اید؟

اوایل برایم سخت بود، وقت سی دی نوشتن نداشتم. اما با حضور در جلسات، کم‌کم دیدم که اعضای لژیون با چه اشتیاقی این کارها را انجام می‌دهند. تشکر می‌کنم از کمک راهنمای عزیزم خانم مریم، که با مهربانی زیاد باعث شدند، این شوق‌وذوق در من بیدار شود؛ اما الآن طوری برنامه‌های روزانه خودم را برنامه‌ریزی کردم، که سی دی نوشتن‌هایم در اولویت باشد و جلساتم رو مرتب بیایم؛ جالب اینجاست که روزهایی که جلسه دارم اشتیاقم چند برابر بیشتر برای انجام کارهایی هست که قبلاً دوست داشتم انجام دهم و خدا را شکر می‌کنم که تا حدودی از خواب غفلت بیدار شدم.

همسفر چگونه می‌تواند به صلح و آرامش برسد؟

با صبر و آرامش، همسفر بال پرواز مسافر است؛ یعنی مسافر وقتی وارد اعتیاد می‌شود کلی تخریب در جسم و روان خود ایجاد می‌کند، برای اینکه به تعادل برسد باید یک نفر همراه او باشد، همسفر با عشق، علاقه و صبور بودن می‌تواند صلح و آرامش را در زندگی برای خودش، مسافرش و فرزندانش به ارمغان بیاورد.

 پیامتان برای رهایی از ناامیدی چیست؟

اولین کاری که ناامیدی با انسان می‌کند، این است که انسان را فلج کرده، یعنی انگیزه ما برای حرکت کردن از بین می‌رود. اگر ما بتوانیم ناامیدی را بشناسیم آن‌وقت می‌توانیم راه خارج شدن از آن را هم پیدا کنیم.

چگونه می‌توانیم مرهمی بر دردهای خود و عزیزان باشیم؟

همین‌که از ضد ارزش‌ها دوری‌کنیم، باعث آرامش خاطر خود و عزیزانمان می‌شویم. همین‌که در مورد‌ کسی غیبت نکنیم یا کسی را قضاوت نکنیم، دروغ نگوییم؛ این‌گونه نه کسی را آزرده کردیم، نه انرژی منفی داخل خودمان هدایت کرده‌ایم، با صبر، حوصله و آرامش در تمام مراحل زندگی می‌توانیم مرهمی بر تمام دردها باشیم.

برداشت شما از دستور جلسه «کار، تحصیل و قدرت» چیست؟

من برداشتم از سی دی کار، تحصیل و قدرت این بود که انسان برای موفقیت در تمام امور زندگی باید برای شروع هر کاری در مورد آن تحقیق کند و تحصیل کامل داشته‌باشد، منظور از تحصیل درس یا مدرک دانشگاهی نیست، همین‌که دانش، رمز و رموزش را یاد بگیرد کافی است. این باعث می‌شود انسان به قدرت درست‌کار کردن، درست اندیشه کردن در امور زندگی دست پیدا کند.

کار و تحصیل در صراط مستقیم به کجا منتهی می‌شود؟

وقتی در کار و تحصیل و حتی تک‌تک تصمیمات زندگی‌مان قدم در صراط مستقیم برداریم؛ قطعا درا نتها موفق می‌شویم. به طور مثال: دروغ نگوییم، غیبت نکنیم، در کار دیگران دخالت و قضاوت نادرست نکنیم، همین باعث اتصال ما با جهان هستی می‌شود و در مقابل جهان هستی به ما جواب مثبت می‌دهد، هر چقدر عشق بورزیم و مهربان باشیم و محبت کنیم جهان هستی انرژیش را به خود ما برمی‌گرداند.

«برو قوی‌ شو گر عَزم زندگی داری    که ‌در نظام‌ طبیعت‌ ضعیف‌ پایمال‌ است»، تمثیل چیست؟

در هر کار یا رشته‌ای در زندگی باید انسان از پایه خودش را قوی کند، تا به موفقیت برسد؛ مثلاً برای انجام کاری اگر قوی نباشیم و اطلاعات کافی نداشته باشیم مسلماً با شکست مواجه خواهیم شد، حتی اگر به طبیعت هم نگاه کنیم می‌بینیم حیوان‌هایی که ضعیف هستند حقشان پایمال می‌شود، و همین یعنی: «برو قوی شو گر عَزم زندگی داری  که در نظام طبیعت ضعیف پایمال است».

«حقیقت در ادامه نقاب از رُخ برمی‌گیرد»، دارای چه پیامی است؟

ما در کنگره یاد گرفتیم که حقیقت در ادامه نقاب از رخ برمی‌گیرد، هیچ‌چیزی بهتر از حقیقت نیست؛ چراکه دروغ گفتن و کار ناشایست انجام دادن باعث می‌شود در چاه دروغ‌گویی بیفتیم و به خاطر یک دروغ صدها دروغ دیگر هم بگوییم؛ پس بهتر آن هست از اول با راستی و درستی کارها را پیش ببریم و نگران رسوایی نباشیم.  غیبت کردن و قضاوت دیگران یک سَم مُهلک است و بیشتر حال خود انسان را خراب می‌کند. انرژی منفی را جذب خودمان می‌کنیم ، یاد گرفتیم که اگر باد بکاریم طوفان برداشت خواهیم کرد.

چگونه می‌توان از جهنم (ناآگاهی و ...) خارج شد؟

این‌طور که با گوش کردن وادی‌ها آموختم با دوری از ضدارزش‌ها می‌توانیم از جهنم ناآگاهی خارج شویم، برای این کار باید اول هر انسانی ضدارزش‌های خود را پیدا کند واگر بخواهیم ضدارزش را بشناسیم باید ارزش را تعریف کنیم. ارزش یعنی اعمال، رفتار، تفکر و اندیشه‌ای که انسان را به‌طرف روشنایی، آرامش و صلح می‌برد و هر چیز که جلوی آن را بگیرد ضدارزش محاسبه می‌شود.

چه راه‌هایی برای قوی شدن در کار، و امورات مختلف زندگی آموختید؟

با حضور در جلسات و نوشتن سی‌دی‌های استاد امین و آقای مهندس می‌توانیم راه درست را در زندگی پیدا کنیم، مخصوصاً وادی‌ها به من کمک کرد تا تاریکی‌های زندگی خود را تشخیص دهم و قدم در مسیر صراط مستقیم بگذارم و تا موقعی که این قوانین را یاد نگیریم هیچ تغییری در دیدگاه، اندیشه و جهان‌بینی ما ایجاد نمی‌شود.

 در‌ طی سفر خود، چه پیامی از عملکرد همسفران سفر دومی گرفته‌اید؟

کسانی که مرحله دوم سفر خود را آغاز نموده‌اند، یعنی همان شناخت خویش، این مرحله بسیار مهم است، همان‌گونه که آقای مهندس می‌فرصرطمایند؛ سفر دوم به‌مراتب هم سخت وهم سهل ست اشخاصی که به نیروهای الهی اعتقادی ندارند برای آماده کردن آن‌ها جهت محکم نمودن آن‌ها از بند اول به بند دوم خیلی مهم است که پخته و صیقل داده شوند.

برداشت خودتان را از واژه‌های زیر بفرمایید:

خانم آنی بزرگ: متأسفانه سعادت دیدن ایشان را نداشتم، اما بنا بر گفته‌ها و شنیدن سخنان، از دید من نماد قدرت، شهامت و صبر هستند، ایشان مرجع تقلید بسیار خوبی برای تمامی زنان سرزمینم هستند.

 ۱۷ جولای ۲۰۲۱: روزی که چهار مقاله جناب آقای مهندس اکسپت شد و برای جناب مهندس روز فراموش‌نشدنی است.

کمک راهنما همسفر مریمِ عزیز: نماد عشق و هم دردی هستند، از ایشان متشکرم برای تک‌تک راه‌های روشنی که نشان می‌دهند تا مسیر درست را پیدا کنیم.

دانشگاه خوارزمی: تبریک می‌گویم به جناب آقای مهندس دژاکام، خدا را شکر که آرزوی جناب مهندس تحقق یافت.

لژیون سردار: امیدوارم روزی برسد که بتوانم عضوی از لژیون سردار بشوم.

جهانبینی: آنچه ما نسبت به‌کل هستي (جهان‌درون ‌و جهان‌بيرون) برداشت، ادراك،  دريافت و احساس مي‌نماييم، جهان‌بيني نام دارد.

جهانبيني درون شامل: ادراك و احساس و... ما  نسبت  به خودمان است و جهان‌بيني بيرون شامل: ادراك و احساس ما نسبت به تمام هستي است.

مسافر: خدا را شُکر مسافرم خیلی منظم و با اشتیاق فراوان حرمت کنگره را رعایت می‌کند و طبق دستورات آقای مهندس در سفر اول داروها را منظم مصرف می‌کند و در جلسات حضور دارد.

 

با سپاس فراوان از کمک راهنمای شما و زمانی که برای مصاحبه هفته گذاشتید لطفاً اگر مطلبی هست که مایلید عنوان کنید، بفرمائید:

تشکر ویژه دارم از جناب آقای مهندس دژاکام بابت این‌که فرصتی مهیا کردند که مسافران ما به رهایی برسند و آرامش نصیب ماشود، هم‌چنین از کمک راهنما خوبم همسفر مریم لژیون شش شعبه شفا، کمال تشکر را دارم، که با سخنان دلنشین روش درست زندگی کردن در هر شرایطی را به منِ همسفر آموختند. و در پایان خسته نباشید می‌گویم به‌تمامی اعضای سایت که تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند تا بتوانیم از مطالب زیبایشان استفاده کنیم.

 

 

تنظیم مصاحبه: همسفر اعظم رهجوی کمک راهنما همسفر اعظم (لژیون یکم)

تهیه مصاحبه: همسفر سعیده رهجوی کمک راهنما همسفر معصومه (لژیون نهم)

ارسال خبر: همسفر طاهره رهجوی کمک راهنما همسفر معصومه (لژیون نهم)

همسفران نمایندگی شفا مشهد

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .