English Version
English

جلسات جهان بینی، هفته همسفر

جلسات جهان بینی، هفته همسفر

نهمین جلسه از دوره پنجاه و یکم سری کارگاه‌های آموزشی جهان‌بینی کنگره 60 ویژه مسافران و همسفران سفر دوم با دستور جلسه "هفته همسفر" با استادی و نگهبانی آقای مهندس دژاکام و دبیری خانم زهره روز چهارشنبه مورخ 1393/09/05 رأس ساعت 15:30 آغاز بکار نمود..

 

 

سخنان استاد:

در جلسه‌ی قبل گفتم که ایرانیان قدیم به این دلیل آب را مقدس می‌دانستند که آن را تمیز نگه‌دارند و آن را آلوده نسازند و نه به این معنا که آب را بپرستند.

شربت تریاک هم برای ما مقدس است؛ نه به این معنا که ما این شربت را می‌پرستیم بلکه به این معنا که حریم آن را حفظ کنیم و به آن احترام بگذاریم و خارج‌ازاندازه استفاده نکنیم.

مقدس است چون سلامتی همه‌ی ما را این شربت و خود تریاک به ارمغان آورده است؛ بنابراین جایگاه خاصی دارد و باید محترم باشد.

ایشان در ادامه فرمودند:

جشن همسفر و دیگر جشن‌ها در کنگره 60 بسیار ارزشمند هستند و باید قدر این جشن‌ها را بدانیم؛ چون شکر گذاری از مخلوق خداوند عین شکر گذاری از خالق است.

ما اگر بخواهیم از خداوند تشکر کنیم، از مخلوقین الهی تشکر می‌کنیم؛ مانند نذریاتی که برای تشکر از خداوند به مخلوقین می‌دهیم و یا غذایی که برای امام حسین (ع) نذر می‌کنیم ولی آن را به مردم می‌دهیم.

شکر گذاری از مخلوق عین شکر گذاری از خالق و ائمه اطهار است.

و ما هم در کنگره و در این هفته از همسفران تشکر و قدردانی می‌کنیم و این عین عدالت است.

در لژیون پزشکان یک از اساتید دانشگاه می‌گفت که در امریکا سه کلمه را از کودکی به بچه‌ها آموزش می‌دهند، لطفاً، متشکرم و معذرت می‌خواهم.

ما هم باید این کلمات را یاد بگیریم و بکار ببریم.

 

اگر همسفران در کنگره نبودند، چه اتفاقی رخ می‌داد؟

اگر همسفران در کنگره نبودند و آموزش نمی‌دیدند، یک شکاف بین مسافران و همسفران به‌اندازه‌ی یک دره عمیق ایجاد می‌شد.

چون مسافر تشکر کردن، معذرت‌خواهی کردن را می‌آموخت ولی همسفرش نیاموخته بود. مسافر یاد می‌گرفت که در کار دیگران تجسس نکند ولی هم‌سفرش یاد نگرفته بود،

غیبت نکردن، دروغ نگفتن را یاد نگرفته است.

با حضور همسفران در کنگره و آموزش دیدن آنها، زبان‌ها یکی می‌شود. دقیقاً امورش هایی که به مسافرین داده می‌شود همان‌ها به همسفران آموزش داده می‌شود.

با این آموزش‌ها اختلاف در خانواده‌ها به حداقل می‌رسد.

با حضور همسفران، کنگره با شور و هیجان بیشتری حرکت می‌کند؛ ادب و نزاکت بیشتر رعایت می‌شود و اصولاً هرجایی که خانم‌ها حضورداشته باشند ادب و نزاکت از طرف آقایان بهتر و بیشتر رعایت می‌شود.

با حضور همسفر، یک مسافر بهتر و منظم‌تر سفر می‌کند و مسافر بهتر کنترل می‌شود.

گروه همسفران برای ما نقش‌های بسیاری دارند و به‌واقع آنها برای ما بال پرواز هستند.

به پیشنهاد من، برای بالا بردن بار آموزشی جلسات، تولدها را از جلسات حذف نمودیم و آنها را قبل از جلسات عمومی برگزار کردیم تا علاوه بر جشن تولدها، سه جلسه‌ی آموزشی در هفته داشته باشیم. ولی این تدبیر بعد از مدتی نتیجه‌ی معکوس به همراه داشت و در ضمن جشن تولدها هم کم‌فروغ برگزار می‌گردید و حتی روی تعداد رهائی ها اثر گذاشته بود.

 

تصمیم گرفتیم که برگزاری جلسات را به روال گذشته بازگردانیم و در هفته دو جلسه آموزشی داشته باشیم و جشن تولدها را به‌صورت جلسات باز و با حضور همسفران برگزار کنیم.

عملاً گروه همسفران برای بالا بردن راندمان و تعداد رهائی در کنگره خیلی تأثیرگذار هستند.

خانواده کوچک‌ترین واحد هر جامعه می‌باشد و با حضور همسفران در کنگره، یک خانواده آموزش می‌بیند و جامعه بهتر به‌طرف صلح و آرامش حرکت می‌کند.

در هفته همسفر رسم است که مسافران از همسفرانشان تشکر کنند و برای آنها کادو و یا هدیه تهیه کنند.

ایشان خطاب به همسفران فرمودند:

آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت

یک‌زمانی مسافرین شما درگیر تهیه و مصرف مواد مخدر بوده‌اند ولی الآن آن درگیری‌ها تمام‌شده و زمانی است که خانواده‌ها باید بیشتر حرکت کنند و نظارتشان بیشتر و بهتر باید باشد.

 

 نگارنده: سید مهدی محمدی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .