English Version
English

قدرت انتخاب

قدرت انتخاب

جلسه چهارم از دوره سی و سوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی ابوریحان؛ با استادی مسافر محمد و نگهبانی مسافر رضا و دبیری مسافر یحیی با دستور جلسه "وادی چهارم و تاثیر آن روی من" دوشنبه 31 خرداد 1400 رأس ساعت 17  آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

خدا را شکر می کنم که توفیق داشتم در این جایگاه قرار بگیرم و خدمت کنم. دستور جلسه؛ وادی چهارم است. در مسائل حیاتی به خداوند مسئولیت دادن یعنی سلب مسئولیت از خویشتن. این وادی در مورد مسئولیت صحبت می کند و به من آموزش می دهد مسئولیت کار خود را بپذیرم. در مسئولیت دو دیدگاه را بیان می کند؛

۱- مسئولیت که مربوط به خداوند است.

۲- مسئولیت که مربوط به انسان است، که در خیلی مسائل ما این دو را باهم اشتباه می گیریم، به همین دلیل به مشکل بر می خوریم و انتخاب غلط داریم و مسیر غلطی را می رویم. وظیفه ما این است که مسئولیت های خداوند را بشناسیم. اگر خداوند مسئولیت خود را انجام ندهد هم به حال ما فرقی نمی کند، چون خالق ماست، پس من باید اول مسئولیت خود را بشناسم و عمل نمایم.

این یک گریزگاهی است که باعث می شود از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنیم و اشتباه های که انجام دادیم را به گردن خداوند بیاندازیم. ما مصرف کننده ها این گونه بودیم که هر جا اتفاق خوبی رخ می داد، می گفتیم من انجام دادم و هر جا مشکلی بود مسئولیت را روی گردن دیگران می انداختیم. این وادی می گوید، مسئولیت کار خود مان را بپذیریم و اگر انتخابی انجام دادیم که اشتباه بود، انتخاب خودمان بوده است و نمی توانیم دیگران را مقصر بدانیم، می توانستیم انجام ندهیم، زیرا قدرت انتخاب داریم.

خداوند دو مسیر را برای ما مشخص نموده است، مسیر فسق و فجور و مسیر صراط مستقیم که هر کدام یک سری خصوصیت ها دارند. دست های آسمانی فقط القای افکار را انجام می دهند و من هستم که انتخاب می کنم، این وادی انتهای هر مسیررا مشخص کرده است. همه ما می دانستیم سیگار و مواد بد است ولی مصرف کردیم و می خواستیم از مسئولیت شانه خالی کنیم، کسی که مسئولیت نپذیرد، هیچ موقع نمی تواند به درمان برسد.

قانون هستی می گوید تغییر، تبدیل، ترخیص؛ هر عملی که انجام می دهیم تغییر تبدیل ترخیص را صورت می پذیرد. کل هستی در حال تغییر است. ما هم در گذشته انسان های مسئولیت پذیری بودیم اما به واسطه مصرف مواد تغییر کردیم و به یک انسان بی مصرف و تنبل تبدیل شدیم. نپذیرفتن مسئولیت در سفر اولی ها هم است. یک سفر اولی که مسئولیت خود را نمی پذیرد، دارو نمی گیرد، به جلسه به موقع نمی رسد، سی دی نمی نویسد، آموزش در یافت نمی کند و عملکرد درستی ندارد و می گوید حال خوبی ندارم و از همه گله دارد. باید بفهمیم باعث تمام مشکلات خودمان هستیم و تا مسئولیت نپذیریم نمی توانیم از این وادی گذر کنیم.

تهیه و تنظیم گزارش: مسافر میلاد و مسافر میلاد

عکاس: مسافر مجید

مرزبان کشیک: مسافر مجید
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .