English Version
English

خداوند تمام توانایی و مهارت لازم برای حل مشکلات را به انسان بخشیده است

خداوند تمام توانایی و مهارت لازم برای حل مشکلات را به انسان بخشیده است

خلاصه گزارش لژیون یکم همسفران نمایندگی شمس با استادی کمک راهنما همسفر فریبا:

سخنان استاد:

دستور جلسه وادی چهارم و تأثیر آن روی من؛

در مسائل حیاتی به خداوند مسئولیت دادن یعنی سلب مسئولیت از خویشتن

این وادی به ما می‌آموزد که در مسائل حیاتی، مسئولیت به عهده خود ماست و خداوند دراین‌خصوص مسئولیتی ندارد، او این مسئولیت را به ما محول نموده است و تمام ابزارها، قدرت اختیار و توانایی لازم را به ما داده است.

خداوند کارش را به بهترین شکل ممکن انجام داده و بقیه امور برعهده ماست.

برای درمان اعتیاد، نه از طرف انسان‌ها و نه از طرف خداوند، مسئولیت مشکلات ما پذیرفته نمی‌شود.

به عبارتی؛ ما نمی‌توانیم مسئولیت مشکلات و درمان اعتیاد خود را به خداوند واگذار کنیم، در صورتی خداوند به ما کمک خواهد کرد که خود، حرکت را آغاز نماییم.

هرگاه مصرف‌کننده مواد مخدر، سختی‌ها را پذیرفت و حرکت کرد، حتی نیروهای الهی و خداوند در موارد متعدد به او کمک می‌کنند و به یاری او می‌شتابند.

زمانی که در زندگی دچار مشکلاتی می‌شویم خودمان باید با تفکر مشکلاتمان را حل نماییم و هرگز نباید مشکلاتمان را به گردن خداوند بیندازیم و تنها با دعا و نیایش و نذرونیاز برای حل مشکلمان قدم برداریم، زیرا این‌گونه هرگز به نتیجه نمی‌رسم.

به‌هرحال انسان در طول زندگی برای خودش مشکلاتی را به وجود می‌آورد و همیشه دنبال راه فرار است که این مسئولیت را از گردن خود ساقط نماید و به گردن خداوند بیندازد و همیشه چهره حق‌به‌جانب می‌گیرد.

در این وادی می‌آموزیم؛ اگر مشکلی داریم و بخواهیم در خانه بمانیم و بگویم؛ هرآن‌کس که دندان دهد، نان دهد و انتظار داشته باشیم مشکلمان حل می‌شود، کاملاً در اشتباه هستیم.

سلام دوستان سارا هستم یک همسفر:

وادی چهارم و تأثیر آن روی من؛

در مسائل حیاتی به خداوند مسئولیت دادن یعنی؛ سلب مسئولیت از خویش که در این مقوله تکلیف مشخص نیست که چه کسی باید به فرمان برسد؟! آدمی یا الهی.

وادی‌ها قوانینی هستند که ما چه بخواهیم چه نخواهیم در جهان هستی حاکم هستند و راه و روش زندگی‌کردن را به ما می‌آموزند.

انسان‌ها اگر تابع این قوانین باشند در مسیر زندگی گام‌های خوبی را برمی‌دارند و می‌توانند این مسیر را خوب پشت سر بگذارند برای رهایی از هر مشکلی می‌بایست به خود متکی بود و از قدرت درون استفاده کرد. خداوند در وجود تمام انسان‌ها ابزارها و اختیارات تام و توانایی‌های لازم را قرار داده است. قدرت و نیرویی که بسیار بزرگ اما خفته است ما در سفر به‌آرامی آن را بیدار می‌کنیم و بیدارشدن این نیرو در هر انسان به منزله زنده شدن دوباره اوست.

ما باید با تمام قدرت آن را مهار کنیم و جلوی آن سد مستحکمی بنا نماییم تا در شرایط لازم برای آبیاری شهر وجودمان از این انرژی ذخیره شده بهره ببریم.

مسئولیت و گرفتار شدن در دام طوفان اعتیاد را خود باید بپذیریم و با کمال شهامت بدانیم که خود کرده‌ایم و این مسئولیت را به گردن احدی نیندازیم و اگرها و مگرها را کنار بگذاریم و منتظر هیچ معجزه‌ای از بیرون نباشیم، چون در درمان اعتیاد هیچ معجزه‌ای رخ نخواهد داد، مگر آنکه خود بخواهیم و حرکت کنیم تا معجزه به سراغ ما بیاید و حتماً خواهد آمد؛ چراکه خداوند به تمام انسان‌ها قدرت اختیار و انتخاب را داده است.

سلام دوستان معصومه هستم یک همسفر:

وادی‌ها به‌سان ستون‌هایی هستند که جهان‌بینی ما بر اساس آن‌ها ساخته می‌شوند و در واقع؛ مجموعه قوانینی هستند که بر هستی حاکم‌اند و راه و روش درست زندگی‌کردن را به ما می‌آموزند.

اگر وادی اول، دوم و سوم را خوب فراگرفته باشیم؛ در وادی چهارم بسیار عالی عمل خواهیم کرد؛ به‌این‌ترتیب که مسئولیت کارهایمان را می‌پذیریم و آن‌ها را به خداوند محول نمی‌کنیم.

گاهی اوقات برای فرار از مسئولیت و در عملی زیرکانه؛ صورت الهی و عرفانی به اعمال و رفتار خود داده و آن‌ها را به خدا واگذار می‌کنیم، گویی که خودمان هیچ مسئولیتی نداریم؛ ولی باید بدانیم که برای انجام تمام‌کارهایمان باید روی توان و قوای خود حساب کنیم و فرمان‌های الهی را اجرا نماییم، در آن صورت نیروهای الهی هم به کمک ما خواهند آمد.

باید به این درک برسیم که مسئولیت کارهایمان به عهدهٔ خودمان است.

سلام دوستان زینب هستم یک همسفر:

همان‌طور که در این وادی اشاره‌شده؛ بیشترین مسئولیت حیات ما برعهده خودمان است و این را بدانیم وقتی‌که ما با اختیار و انتخاب خود جهت رسیدن به اهدافمان حرکت می‌کنیم؛ نیروی قدرت مطلق هم ما را در مسیر، با القا افکار کمک می‌کند. اینکه ما از قدرت مطلق انتظار داشته باشیم که همه کارها و برنامه‌های زندگی ما را درست کند؛ تصور اشتباهی است و این را بدانیم که دعا و نیایش با پروردگار زمانی جواب می‌دهد که ما در مسیر ارزش‌ها و صراط مستقیم حرکت کنیم و مهم‌تر از همه اینکه از قوانین الهی پیروی کنیم.

سلام دوستان شهناز هستم یک همسفر:

در مورد؛ وادی چهارم و تأثیر آن بر روی من،

پیوند عمیق و محکمی همانند؛ زنجیر، وادی‌ها را به هم متصل کرده هست. وادی چهارده در وادی یک گنجانده شده، وادی یک در وادی چهارده و همهٔ وادی‌ها باهم پیوند تنگاتنگ و نزدیکی دارند، وادی چهارم به ما می‌آموزد؛ در مسائل حیاتی به خداوند مسئولیت دادن یعنی؛ سلب مسئولیت از خویشتن،

یعنی؛ به این نتیجه برسیم که هیچ‌کس به‌اندازه خود انسان به خودش فکر نمی‌کند، هم مسافر و هم همسفر چون درگذشته شناخت درستی از خداوند و انسان نداشتم، شناخت و جهان‌بینی‌ام بسیار محدود بود ولی اکنون می‌دانم، هرگز نمی‌توانم هر اشتباهی که مرتکب می‌شوم به خداوند رجوع کنم و به‌سرعت مشکلم را حل نمایم، وادی چهارم می‌خواهد به من همسفر بگوید که میزان مسئولیت‌ها در زندگی، برای من تعیین شده است، این‌گونه نیست که بگویم؛ من به کنگره می‌روم و سفر درمانی خود و مسافرم را به خداوند می‌سپارم، قدرت مطلق حتماً" مرا یاری خواهد داد، همسفر باید سهم خودش را انجام دهد، مسئولیت کار خودش را به عهده بگیرد. مسئولیت ما در کنگره؛ نوشتن سی دی، خدمت‌کردن، مشارکت نمودن، حرکت کردن، فرمان‌بردار راهنما بودن است. جمله کلیدی و نکته مهم وادی چهارم این است که من باید مسئولیت‌های خودم را بپذیرم، من قادر هستم به هر چیزی که می‌خواهم برسم و به هرآنچه که تفکر می‌کنم، دست پیدا کنم به‌شرط آنکه خودم دست بر زانوی خودم بگذارم و بایستم سپس اقدام و عمل کنم، زیرا نقش اول در بازی زندگی خود من هستم.

 

گزارش لژیون یکم تایپ و ویرایش: همسفر سارا، لژیون یکم

 ارسال: همسفر انسیه

همسفران نمایندگی شمس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .