English Version
English

نکاتی که حتما سفر اولی ها باید بدانند!

نکاتی که حتما سفر اولی ها باید بدانند!
 
ترازوی خراب
 
یکی از ابزار آلاتی که انسان  از ان خیلی استفاده میکند ترازو است. ترازو چیزی نیست که بگوییم مختص به انسان مدرن است زیرا بشر از خیلی زمان  پیش با این وسیله آشناست فقط نوع و اشکال آن متفاوت بوده است و به مرور زمان پیشرفته تر شده است. یکی از معروفترین ترازوها ،ترازوی کفه دار است که دو کفه بزرگ در دوطرف دارد و با یک مکانیزم الاکلنگی این کفه ها بالا و پایین می روند و در نهایت شاهین ترازو مشخص می کند وزن کدام سو بیشتر یا کمتر است.
 
 
در نظر بگیرید که یکی از این ترازوها درست جلوی شما قرار دارد و شما در یک کفه آن یک سنگ یک کیلویی و در کفه دیگر آن یک سنک دو کیلویی قرار می دهید، چه اتفاقی خواهد افتاد؟
 
کاملا روشن است کفه ای که سنگ دوکیلویی در آن قرار دارد پایین رفته و کفه یک کیلویی به سمت بالا حرکت خواهد کرد. حالا اگر در چنین وضعیتی شاهین ترازو دقیقا روبروی هم قرار بگیرد و نشان دهد که وزن این دو کفه با هم مساوی است اولین چیزی که به ذهن شما می رسد چیست؟
 
پاسخ کاملا روشن است در اولین واکنش شما به سرعت به دنبال دلیلی میگردید که باعث این اتفاق عجیب شده است چرا که شما به یقین می دانید که یک کیلو هرگز با دو کیلو برابر نیست، پس حتما کلکی در کار است!!
 
می تواند این اتفاق به سبب وجود یک ضامن در زیر ترازو باشد یا این که سنگ دو کیلویی ما تو خالی باشد و یا سنگ یک کیلویی از آلیاژ سنگین تری ساخته شده باشد و هزار چیز دیگر اما شما مطمئن هستید که علتی وجود دارد وگرنه در شرایط عادی این اتفاق هرگز نخواهد افتاد.
 
حال این که چرا این بحث را مطرح کردم و هدف از آن چیست عرض خواهم کرد. در کنگره ۶۰ اصلی ترین هدف به رهایی رسیدن یک فرد مصرف کننده مواد مخدر است. و تمام این تشکیلات و افراد حاضر در آن برای این مهم تلاش می کنند. برای این که این اتفاق رخ بدهد یک سری موارد و تجربیات و قوانین وجود دارد که باید از سوی یک مسافر سفر اولی اجرا بشود، چون و چرا هم ندارد چرا که روی آن تفکر، برنامه ریزی و از همه مهمتر توسط تک تک اعضای کنگره تجربه شده است و فواید و مضرات هرکدام به کرات رویت شده است تا به شکل  این راهکارها و قوانین در آمده است.
 
مواردی مانند ساعات منظم مصرف دارو، اندازه دقیق مصرف دارو، خواب به موقع شب، بیداری در صبح زود، قطع ارتباط با رفقای سابق، مسافرت نرفتن در زمان درمان، انجام هر کاری که ممکن است درمان به خطر بیافتد بدون مشورت با راهنما، نداشتن هیچ گونه رابطه کاری و مالی با سایر اعضا و مواردی دیگر که از نام بردن آن صرف نظر می کنم.
 
 
وقتی یک رهجوی سفر اولی این موارد را به خوبی رعایت کند روز به روز حال بهتری پیدا می کند و در پایان مدت تعیین شده هم به رهایی خواهد رسید. اما روی صحبت من با کسانی است که یکی یا چندتا از این موارد را به درستی انجام نمی دهند و هر موقع که از ایشان بپرسید حال خودشان را خوب توصیف می کنند و می گویند همه چیز کاملا رو به راه است.
 
اینجاست که ناخودآگاه آدم به یاد آن ترازوی اول مبحث می افتد، ترازویی که با این که در هر طرفش وزنه ای متفاوت قرار داشت اما همه چیزش مرتب بود و شاهین آن دقیقا روبروی هم ایستاده بود.
به نظر می رسد که این عزیزان باید مانند آن ترازو به دنبال اتفاقی بگردند که باعث این شگفتی شده است. وگرنه ممکن نیست رهجویی که دارو را سر وقت نمی خورد، به موقع نمی خوابد، هنوز با رفقای سابق در ارتباط است و هر کدام از مواردی که انجام آن در کنگره ضوابط مخصوص خود را دارد به سلیقه خودش انجام می دهد، دارای حال خوبی باشد.
 
مثال ترازو شاید به ما کمک کند که بهتر بتوانیم درک مناسبی از جایگاه خود در سفر داشته باشیم، ممکن است با آن ترازو بشود مدتی یک کیلو را دو کیلو نشان داد اما چیزی که محتمل است قطعا روزی پرده از روی حقیقت کنار خواهد رفت و تنها دستاورد این عمل زمان گران بهایی است که از بین رفته است و شاید به همراه آن چیزهای دیگری مانند اعتماد، انگیزه، امید و خیلی چیزها قربانی این ترازوی خراب بشود.
 
نویسنده: مسافر بهمن از لژیون ششم
ارسال: مسافر شروین رهجوی مسافر وحدت 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .